Приказ основних података о документу

Conceptual functions of children with intellectual Disabilities

dc.contributorMatejić-Đuričić, Zorica
dc.creatorMaćešić-Petrović, Dragana
dc.date.accessioned2022-05-11T10:32:13Z
dc.date.available2022-05-11T10:32:13Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.isbn978-86-80113-84-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4510
dc.description.abstractRad tretira problematiku pojmovno-verbalnog, odnosno opšteg konceptualnog funkcionisanja dece sa intelektualnom ometenošću u uslovima njihove standardne situacije edukacije, tipične za naše sredinsko okruženje. Obuhvaćen je uzorak od 124 ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola, kalendarskog uzrasta od 8 do 13,5 godina učenika osnovnih škola sa teritorije Beograda. U istraživanju je primenjen TCU test procene pojmovno-verbalnih sposobnosti (Test of Concept Utilization, Crager and Lane, 1986). Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajnu povezanost između ispitivanih neuropsihičkih sposobnosti i saznajnog postignuća ispitanika u uzorku, posmatranog kroz uspešnost u pojedinim nastavnim disciplinama. Finalna razmatranja obuhvataju stav o neophodnom baziranju savremenih koncepata edukacije i rehabilitacije ove populacije lica na formulisanju IEP i ITP (individualnih edukativnih planova i individualnih trening planova) kao i potrebi uvođenja inoviranih metoda rada (Montesori metod, kompjuterska edukacija i rehabilitacija i sl.).sr
dc.description.abstractThe paper treates the problem of conceptual functioning of the children with mild intellectual disabilities in the situation of their standard school treatment. The sample was formed of 124 children with mild intellectual disabilities from Belgrade. We implemented the Test of Concept Utilization, Crager and Lane, 1986. The results of research point up the conclusion about the necessity of implementation of the IEP and ITP (Individual Educational Planes and Indvidual Trening Planes in treatment of the conceptual disabilities of tested samplesr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009sr
dc.subjectlaka intelektualna ometenostsr
dc.subjectkonceptualna formacijasr
dc.subjectedukacijasr
dc.subjectrehabilitacijasr
dc.subjectnovi metodski pristupisr
dc.subjectintellectual disabilitysr
dc.subjectconcepts, educationsr
dc.subjectrehabilitationsr
dc.subjectnew methodssr
dc.titleKonceptualne funkcije dece sa intelektualnom ometenošćusr
dc.titleConceptual functions of children with intellectual Disabilitiessr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage219
dc.citation.spage203
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7745/Untitled16.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4510
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу