Konceptualne funkcije dece sa intelektualnom ometenošću
Conceptual functions of children with intellectual Disabilities
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Rad tretira problematiku pojmovno-verbalnog, odnosno opšteg konceptualnog
funkcionisanja dece sa intelektualnom ometenošću u uslovima njihove
standardne situacije edukacije, tipične za naše sredinsko okruženje.
Obuhvaćen je uzorak od 124 ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću,
oba pola, kalendarskog uzrasta od 8 do 13,5 godina učenika osnovnih
škola sa teritorije Beograda. U istraživanju je primenjen TCU test procene
pojmovno-verbalnih sposobnosti (Test of Concept Utilization, Crager and
Lane, 1986). Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajnu povezanost
između ispitivanih neuropsihičkih sposobnosti i saznajnog postignuća
ispitanika u uzorku, posmatranog kroz uspešnost u pojedinim nastavnim
disciplinama. Finalna razmatranja obuhvataju stav o neophodnom baziranju
savremenih koncepata edukacije i rehabilitacije ove populacije lica na
formulisanju IEP i ITP (individualnih edukativnih planova i individualnih
trening planova) kao i potrebi uvođenja inoviranih ...metoda rada (Montesori
metod, kompjuterska edukacija i rehabilitacija i sl.).
The paper treates the problem of conceptual functioning of the children with
mild intellectual disabilities in the situation of their standard school treatment.
The sample was formed of 124 children with mild intellectual disabilities from
Belgrade. We implemented the Test of Concept Utilization, Crager and Lane,
1986. The results of research point up the conclusion about the necessity of
implementation of the IEP and ITP (Individual Educational Planes and Indvidual
Trening Planes in treatment of the conceptual disabilities of tested sample
Кључне речи:
laka intelektualna ometenost / konceptualna formacija / edukacija / rehabilitacija / novi metodski pristupi / intellectual disability / concepts, education / rehabilitation / new methodsИзвор:
Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009, 2009, 203-219Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Maćešić-Petrović, Dragana PY - 2009 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4510 AB - Rad tretira problematiku pojmovno-verbalnog, odnosno opšteg konceptualnog funkcionisanja dece sa intelektualnom ometenošću u uslovima njihove standardne situacije edukacije, tipične za naše sredinsko okruženje. Obuhvaćen je uzorak od 124 ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola, kalendarskog uzrasta od 8 do 13,5 godina učenika osnovnih škola sa teritorije Beograda. U istraživanju je primenjen TCU test procene pojmovno-verbalnih sposobnosti (Test of Concept Utilization, Crager and Lane, 1986). Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajnu povezanost između ispitivanih neuropsihičkih sposobnosti i saznajnog postignuća ispitanika u uzorku, posmatranog kroz uspešnost u pojedinim nastavnim disciplinama. Finalna razmatranja obuhvataju stav o neophodnom baziranju savremenih koncepata edukacije i rehabilitacije ove populacije lica na formulisanju IEP i ITP (individualnih edukativnih planova i individualnih trening planova) kao i potrebi uvođenja inoviranih metoda rada (Montesori metod, kompjuterska edukacija i rehabilitacija i sl.). AB - The paper treates the problem of conceptual functioning of the children with mild intellectual disabilities in the situation of their standard school treatment. The sample was formed of 124 children with mild intellectual disabilities from Belgrade. We implemented the Test of Concept Utilization, Crager and Lane, 1986. The results of research point up the conclusion about the necessity of implementation of the IEP and ITP (Individual Educational Planes and Indvidual Trening Planes in treatment of the conceptual disabilities of tested sample PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 T1 - Konceptualne funkcije dece sa intelektualnom ometenošću T1 - Conceptual functions of children with intellectual Disabilities EP - 219 SP - 203 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4510 ER -
@conference{ author = "Maćešić-Petrović, Dragana", year = "2009", abstract = "Rad tretira problematiku pojmovno-verbalnog, odnosno opšteg konceptualnog funkcionisanja dece sa intelektualnom ometenošću u uslovima njihove standardne situacije edukacije, tipične za naše sredinsko okruženje. Obuhvaćen je uzorak od 124 ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola, kalendarskog uzrasta od 8 do 13,5 godina učenika osnovnih škola sa teritorije Beograda. U istraživanju je primenjen TCU test procene pojmovno-verbalnih sposobnosti (Test of Concept Utilization, Crager and Lane, 1986). Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajnu povezanost između ispitivanih neuropsihičkih sposobnosti i saznajnog postignuća ispitanika u uzorku, posmatranog kroz uspešnost u pojedinim nastavnim disciplinama. Finalna razmatranja obuhvataju stav o neophodnom baziranju savremenih koncepata edukacije i rehabilitacije ove populacije lica na formulisanju IEP i ITP (individualnih edukativnih planova i individualnih trening planova) kao i potrebi uvođenja inoviranih metoda rada (Montesori metod, kompjuterska edukacija i rehabilitacija i sl.)., The paper treates the problem of conceptual functioning of the children with mild intellectual disabilities in the situation of their standard school treatment. The sample was formed of 124 children with mild intellectual disabilities from Belgrade. We implemented the Test of Concept Utilization, Crager and Lane, 1986. The results of research point up the conclusion about the necessity of implementation of the IEP and ITP (Individual Educational Planes and Indvidual Trening Planes in treatment of the conceptual disabilities of tested sample", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009", title = "Konceptualne funkcije dece sa intelektualnom ometenošću, Conceptual functions of children with intellectual Disabilities", pages = "219-203", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4510" }
Maćešić-Petrović, D.. (2009). Konceptualne funkcije dece sa intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 203-219. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4510
Maćešić-Petrović D. Konceptualne funkcije dece sa intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009. 2009;:203-219. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4510 .
Maćešić-Petrović, Dragana, "Konceptualne funkcije dece sa intelektualnom ometenošću" in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 (2009):203-219, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4510 .