Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća
Speech - language status of children born from rh alloimmunization pregnancy
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Prenatalni, perinatalni i rani postnatalni riziko faktori mogu kompromitovati
celokupan razvoj ljudske jedinke, a samim tim i govorno – jezički razvoj.
Cilj rada bio je da se ispita uticaj Rh aloimunizacije kao prenatalnog riziko
faktora na govorno – jezički razvoj dece.
Uzorak istraživanja je obuhvatio N=15 ispitanika, uzrasta 4 do 7 godina,
koji su rođeni iz Rh aloimunizovanih trudnoća. Kod sve dece iz posmatranog
uzorka primenjena je intrauterusna intravaskularna transfuzija, kao i eksangvinotransfuzija.
Podaci o broju primljenih intrauterusnih intravaskularnih
transfuzija, eksangvinotransfuzija i dodatnih transfuzija prikupljeni
su na osnovu anamnestičkih podataka i uvidom u medicinsku dokumentaciju.
Sva deca iz uzorka su ispitivana testovima Baterije testova IEFPG
(Test oralne praksije, Test fonemskog sluha, Globalni artikulacioni test, Test
verbalnog pamćenja, Test govorno-jezičke produkcije, Test definicija i opozita,
Skala za procenu psihofizioloških sposobnosti de...teta od 0-7 godina),
na osnovu kojih je izvršena procena kompletnog govorno-jezičkog statusa
ispitivane dece. Rezultati istraživanja se diskutuju u odnosu na postiguće
ispitanika prilikom procene razvijenosti govorno – jezičkih sposobnosti
Prenatal, perinatal and postnatal risk factors can affect child development as
well as his speech and language abilities.
Research aim was to examine the influence of Rh alloimmunization as risk
factor on children speech-language development.
Research sample comprised N=15 chidren at the age from 4 to 7, who were born
from Rh alloimmunized pregnancies. All children had received intrauterine
intravascular transfusion and exchange transfusion.
Chidren were examined by tests for examination of: oral praxia, phoneme
hearing, global pronaunciation, verbal memory, speech-language production,
definitions, opposites and psychophysiological abilities (IEPSP test material) and
on the basis of obtained tests results we estimated the level of children speechlanguage
development.
Results were discussed according to children achivements during estimation of
their speech-language development.
Ključne reči:
Rh aloimunizacija / intrauterusna intravaskularna transfuzija / eksangvinotransfuzija / govorno-jezički razvoj / Rh alloimmunization / intrauterine intravascular transfusion / exchange transfusion / speech-language developmentIzvor:
Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009, 2009, 115-116Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Institucija/grupa
rFASPERTY - CONF AU - Barlov, Ivana AU - Slavnić, Svetlana AU - Jeličić, Ljiljana PY - 2009 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4506 AB - Prenatalni, perinatalni i rani postnatalni riziko faktori mogu kompromitovati celokupan razvoj ljudske jedinke, a samim tim i govorno – jezički razvoj. Cilj rada bio je da se ispita uticaj Rh aloimunizacije kao prenatalnog riziko faktora na govorno – jezički razvoj dece. Uzorak istraživanja je obuhvatio N=15 ispitanika, uzrasta 4 do 7 godina, koji su rođeni iz Rh aloimunizovanih trudnoća. Kod sve dece iz posmatranog uzorka primenjena je intrauterusna intravaskularna transfuzija, kao i eksangvinotransfuzija. Podaci o broju primljenih intrauterusnih intravaskularnih transfuzija, eksangvinotransfuzija i dodatnih transfuzija prikupljeni su na osnovu anamnestičkih podataka i uvidom u medicinsku dokumentaciju. Sva deca iz uzorka su ispitivana testovima Baterije testova IEFPG (Test oralne praksije, Test fonemskog sluha, Globalni artikulacioni test, Test verbalnog pamćenja, Test govorno-jezičke produkcije, Test definicija i opozita, Skala za procenu psihofizioloških sposobnosti deteta od 0-7 godina), na osnovu kojih je izvršena procena kompletnog govorno-jezičkog statusa ispitivane dece. Rezultati istraživanja se diskutuju u odnosu na postiguće ispitanika prilikom procene razvijenosti govorno – jezičkih sposobnosti AB - Prenatal, perinatal and postnatal risk factors can affect child development as well as his speech and language abilities. Research aim was to examine the influence of Rh alloimmunization as risk factor on children speech-language development. Research sample comprised N=15 chidren at the age from 4 to 7, who were born from Rh alloimmunized pregnancies. All children had received intrauterine intravascular transfusion and exchange transfusion. Chidren were examined by tests for examination of: oral praxia, phoneme hearing, global pronaunciation, verbal memory, speech-language production, definitions, opposites and psychophysiological abilities (IEPSP test material) and on the basis of obtained tests results we estimated the level of children speechlanguage development. Results were discussed according to children achivements during estimation of their speech-language development. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 T1 - Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća T1 - Speech - language status of children born from rh alloimmunization pregnancy EP - 116 SP - 115 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4506 ER -
@conference{ author = "Barlov, Ivana and Slavnić, Svetlana and Jeličić, Ljiljana", year = "2009", abstract = "Prenatalni, perinatalni i rani postnatalni riziko faktori mogu kompromitovati celokupan razvoj ljudske jedinke, a samim tim i govorno – jezički razvoj. Cilj rada bio je da se ispita uticaj Rh aloimunizacije kao prenatalnog riziko faktora na govorno – jezički razvoj dece. Uzorak istraživanja je obuhvatio N=15 ispitanika, uzrasta 4 do 7 godina, koji su rođeni iz Rh aloimunizovanih trudnoća. Kod sve dece iz posmatranog uzorka primenjena je intrauterusna intravaskularna transfuzija, kao i eksangvinotransfuzija. Podaci o broju primljenih intrauterusnih intravaskularnih transfuzija, eksangvinotransfuzija i dodatnih transfuzija prikupljeni su na osnovu anamnestičkih podataka i uvidom u medicinsku dokumentaciju. Sva deca iz uzorka su ispitivana testovima Baterije testova IEFPG (Test oralne praksije, Test fonemskog sluha, Globalni artikulacioni test, Test verbalnog pamćenja, Test govorno-jezičke produkcije, Test definicija i opozita, Skala za procenu psihofizioloških sposobnosti deteta od 0-7 godina), na osnovu kojih je izvršena procena kompletnog govorno-jezičkog statusa ispitivane dece. Rezultati istraživanja se diskutuju u odnosu na postiguće ispitanika prilikom procene razvijenosti govorno – jezičkih sposobnosti, Prenatal, perinatal and postnatal risk factors can affect child development as well as his speech and language abilities. Research aim was to examine the influence of Rh alloimmunization as risk factor on children speech-language development. Research sample comprised N=15 chidren at the age from 4 to 7, who were born from Rh alloimmunized pregnancies. All children had received intrauterine intravascular transfusion and exchange transfusion. Chidren were examined by tests for examination of: oral praxia, phoneme hearing, global pronaunciation, verbal memory, speech-language production, definitions, opposites and psychophysiological abilities (IEPSP test material) and on the basis of obtained tests results we estimated the level of children speechlanguage development. Results were discussed according to children achivements during estimation of their speech-language development.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009", title = "Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća, Speech - language status of children born from rh alloimmunization pregnancy", pages = "116-115", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4506" }
Barlov, I., Slavnić, S.,& Jeličić, L.. (2009). Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 115-116. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4506
Barlov I, Slavnić S, Jeličić L. Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009. 2009;:115-116. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4506 .
Barlov, Ivana, Slavnić, Svetlana, Jeličić, Ljiljana, "Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća" in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 (2009):115-116, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4506 .