Program prevencije problema u ponašanju učenika: rezultati polugodišnje evaluacije
Problem behavior prevention program: results of a half-year evaluation
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Program prevencije problema u ponašanju učenika je školski preventivni
program koji se zasniva na primeni specijalno-pedagoških metoda i tehnika
rada u skladu sa savremenim principima efektivne prevencije, kroz zajednički
rad stručnih saradnika škola, studenata i nastavnika Fakulteta za specijalnu
edukaciju i rehabilitaciju. Inicijalno je primenjen školske 2007/08
godine u osam beogradskih osnovnih škola, da bi se, unapređivanjem programskih
aktivnosti i širenjem mreže zainteresovanih škola, Program aktuelno
sprovodio u 24 osnovne škole sa teritorije grada Beograda, uz aktivno
učešće 96 obučenih studenata Odeljenja za prevenciju i tretman poremećaja
ponašanja.
Osmišljen je kao jednogodišnji program univerzalnog nivoa preventivnog
delovanja sa opštim ciljem stvaranja uslova za pozitivan razvoj dece i omladine
kroz unapređivanje kvaliteta prakse prevencije problema u ponašanju
učenika u školi i primenu preventivnih strategija informisanja i edukacije.
Program se tokom škols...ke godine, jednom nedeljno, kontinuirano primenjuje
na nivou odeljenja na osnovu posebno kreiranog edukativnog kurikuluma
koji sadržajno pokriva sedam tematskih celina (vršnjačko nasilje, elektronsko
nasilje, uticaj televizije i interneta na razvoj i ponašanje, upotreba alkohola
i droga, pritisak vršnjaka, diskriminacija). Jedinice kurikuluma obrađuju
se kroz interaktivne oblike rada (tematska predavanja, učesničke fokus
grupe i radionice) kojima se teži unapređenju nivoa znanja i obaveštenosti
učenika o karakteristikama, razvoju i načinima prevencije različitih problema,
kao i razvijanju i jačanju niza socijalnih veština.
U radu će, pored deskripcije strukture, sadržaja i načina primene Programa,
biti prikazan deo rezultata polugodišnje evaluacije, zasnovane na
jednostavnom dizajnu individualnih procena svih učesnika Programa (realizatora,
učenika i stručnih saradnika) i izvedene praktične implikacije za
modifikaciju i unapređenje programskih aktivnosti.
The Problem Behavior Prevention Program is a school-based prevention
program based on the implementation of special-pedagogical working methods
and techniques according to the contemporary principles of effective prevention,
through joint activities of school counselors, students and teachers of the Faculty
for Special Education and Rehabilitation. The program has been designed as
an universal one-year prevention program with a general focus of creating the
conditions for a positive youth development through improving the practice
quality of behavioral problem prevention in school and the implementation of
information dissemination and education prevention strategies. During the
schoolyear, the program is applied continuously, once a week, at the classroom
level, on the basis of the especially designed curriculum, that covers eight
thematic sections (bullying, cyber-bullying, media influence – television and
Internet, alcohol use, drug use, peer pressure, discrimination). T...he curriculum
lessons are processed through interactive forms of work (topic-oriented lectures,
participant focus-groups and workshops), by which we tend to improve the
students knowledge and awareness about characteristics, development and
ways to prevent different behavioral problems, as well as about development and
strengthening of various social skills. In this paper, besides a description of the
structure, content and delivery of the program, we will present a part of results of
the half-year evaluation, which relies on a simple design of individual assessment
by all the program participants (implementators, students and school counselors),
and we will derive practical implications for a modification and improvement of
the program activities.
Keywords:
preventivni program / problemi u ponašanju / evaluacija / prevencija u školi / prevention program / problem behavior / evaluationSource:
Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010, 2010, 483-498Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Popović-Ćitić, Branislava PY - 2010 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4489 AB - Program prevencije problema u ponašanju učenika je školski preventivni program koji se zasniva na primeni specijalno-pedagoških metoda i tehnika rada u skladu sa savremenim principima efektivne prevencije, kroz zajednički rad stručnih saradnika škola, studenata i nastavnika Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. Inicijalno je primenjen školske 2007/08 godine u osam beogradskih osnovnih škola, da bi se, unapređivanjem programskih aktivnosti i širenjem mreže zainteresovanih škola, Program aktuelno sprovodio u 24 osnovne škole sa teritorije grada Beograda, uz aktivno učešće 96 obučenih studenata Odeljenja za prevenciju i tretman poremećaja ponašanja. Osmišljen je kao jednogodišnji program univerzalnog nivoa preventivnog delovanja sa opštim ciljem stvaranja uslova za pozitivan razvoj dece i omladine kroz unapređivanje kvaliteta prakse prevencije problema u ponašanju učenika u školi i primenu preventivnih strategija informisanja i edukacije. Program se tokom školske godine, jednom nedeljno, kontinuirano primenjuje na nivou odeljenja na osnovu posebno kreiranog edukativnog kurikuluma koji sadržajno pokriva sedam tematskih celina (vršnjačko nasilje, elektronsko nasilje, uticaj televizije i interneta na razvoj i ponašanje, upotreba alkohola i droga, pritisak vršnjaka, diskriminacija). Jedinice kurikuluma obrađuju se kroz interaktivne oblike rada (tematska predavanja, učesničke fokus grupe i radionice) kojima se teži unapređenju nivoa znanja i obaveštenosti učenika o karakteristikama, razvoju i načinima prevencije različitih problema, kao i razvijanju i jačanju niza socijalnih veština. U radu će, pored deskripcije strukture, sadržaja i načina primene Programa, biti prikazan deo rezultata polugodišnje evaluacije, zasnovane na jednostavnom dizajnu individualnih procena svih učesnika Programa (realizatora, učenika i stručnih saradnika) i izvedene praktične implikacije za modifikaciju i unapređenje programskih aktivnosti. AB - The Problem Behavior Prevention Program is a school-based prevention program based on the implementation of special-pedagogical working methods and techniques according to the contemporary principles of effective prevention, through joint activities of school counselors, students and teachers of the Faculty for Special Education and Rehabilitation. The program has been designed as an universal one-year prevention program with a general focus of creating the conditions for a positive youth development through improving the practice quality of behavioral problem prevention in school and the implementation of information dissemination and education prevention strategies. During the schoolyear, the program is applied continuously, once a week, at the classroom level, on the basis of the especially designed curriculum, that covers eight thematic sections (bullying, cyber-bullying, media influence – television and Internet, alcohol use, drug use, peer pressure, discrimination). The curriculum lessons are processed through interactive forms of work (topic-oriented lectures, participant focus-groups and workshops), by which we tend to improve the students knowledge and awareness about characteristics, development and ways to prevent different behavioral problems, as well as about development and strengthening of various social skills. In this paper, besides a description of the structure, content and delivery of the program, we will present a part of results of the half-year evaluation, which relies on a simple design of individual assessment by all the program participants (implementators, students and school counselors), and we will derive practical implications for a modification and improvement of the program activities. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010 T1 - Program prevencije problema u ponašanju učenika: rezultati polugodišnje evaluacije T1 - Problem behavior prevention program: results of a half-year evaluation EP - 498 SP - 483 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4489 ER -
@conference{ author = "Popović-Ćitić, Branislava", year = "2010", abstract = "Program prevencije problema u ponašanju učenika je školski preventivni program koji se zasniva na primeni specijalno-pedagoških metoda i tehnika rada u skladu sa savremenim principima efektivne prevencije, kroz zajednički rad stručnih saradnika škola, studenata i nastavnika Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. Inicijalno je primenjen školske 2007/08 godine u osam beogradskih osnovnih škola, da bi se, unapređivanjem programskih aktivnosti i širenjem mreže zainteresovanih škola, Program aktuelno sprovodio u 24 osnovne škole sa teritorije grada Beograda, uz aktivno učešće 96 obučenih studenata Odeljenja za prevenciju i tretman poremećaja ponašanja. Osmišljen je kao jednogodišnji program univerzalnog nivoa preventivnog delovanja sa opštim ciljem stvaranja uslova za pozitivan razvoj dece i omladine kroz unapređivanje kvaliteta prakse prevencije problema u ponašanju učenika u školi i primenu preventivnih strategija informisanja i edukacije. Program se tokom školske godine, jednom nedeljno, kontinuirano primenjuje na nivou odeljenja na osnovu posebno kreiranog edukativnog kurikuluma koji sadržajno pokriva sedam tematskih celina (vršnjačko nasilje, elektronsko nasilje, uticaj televizije i interneta na razvoj i ponašanje, upotreba alkohola i droga, pritisak vršnjaka, diskriminacija). Jedinice kurikuluma obrađuju se kroz interaktivne oblike rada (tematska predavanja, učesničke fokus grupe i radionice) kojima se teži unapređenju nivoa znanja i obaveštenosti učenika o karakteristikama, razvoju i načinima prevencije različitih problema, kao i razvijanju i jačanju niza socijalnih veština. U radu će, pored deskripcije strukture, sadržaja i načina primene Programa, biti prikazan deo rezultata polugodišnje evaluacije, zasnovane na jednostavnom dizajnu individualnih procena svih učesnika Programa (realizatora, učenika i stručnih saradnika) i izvedene praktične implikacije za modifikaciju i unapređenje programskih aktivnosti., The Problem Behavior Prevention Program is a school-based prevention program based on the implementation of special-pedagogical working methods and techniques according to the contemporary principles of effective prevention, through joint activities of school counselors, students and teachers of the Faculty for Special Education and Rehabilitation. The program has been designed as an universal one-year prevention program with a general focus of creating the conditions for a positive youth development through improving the practice quality of behavioral problem prevention in school and the implementation of information dissemination and education prevention strategies. During the schoolyear, the program is applied continuously, once a week, at the classroom level, on the basis of the especially designed curriculum, that covers eight thematic sections (bullying, cyber-bullying, media influence – television and Internet, alcohol use, drug use, peer pressure, discrimination). The curriculum lessons are processed through interactive forms of work (topic-oriented lectures, participant focus-groups and workshops), by which we tend to improve the students knowledge and awareness about characteristics, development and ways to prevent different behavioral problems, as well as about development and strengthening of various social skills. In this paper, besides a description of the structure, content and delivery of the program, we will present a part of results of the half-year evaluation, which relies on a simple design of individual assessment by all the program participants (implementators, students and school counselors), and we will derive practical implications for a modification and improvement of the program activities.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010", title = "Program prevencije problema u ponašanju učenika: rezultati polugodišnje evaluacije, Problem behavior prevention program: results of a half-year evaluation", pages = "498-483", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4489" }
Popović-Ćitić, B.. (2010). Program prevencije problema u ponašanju učenika: rezultati polugodišnje evaluacije. in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 483-498. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4489
Popović-Ćitić B. Program prevencije problema u ponašanju učenika: rezultati polugodišnje evaluacije. in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010. 2010;:483-498. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4489 .
Popović-Ćitić, Branislava, "Program prevencije problema u ponašanju učenika: rezultati polugodišnje evaluacije" in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010 (2010):483-498, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4489 .