Приказ основних података о документу

Examining the relationship between executive functions and social behavior in children with mild intellectual disability

dc.contributorKovačević, Jasmina
dc.contributorVučinić, Vesna
dc.creatorBuha-Đurović, Nataša
dc.date.accessioned2022-05-06T08:50:24Z
dc.date.available2022-05-06T08:50:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.isbn978-86-80113-99-9
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4484
dc.description.abstractEgzekutivne funkcije podrazumevaju set međusobno povezanih, kompleksnih sposobnosti koje su odgovorne za svrsishodno, ka cilju usmereno ponašanje. Neophodne su za adaptivno ponašanje i igraju važnu ulogu u nerutinskim, novim ili kompleksnim situacijama, kao i u situacijama koje zahtevaju integraciju iskustva i znanja. Brojna istraživanja utvrdila su ključnu poziciju egzekutivnih funkcija u kognitivnom razvoju i akademskom funkcionisanju. Međutim, proučavanje povezanosti egzekutivnih funkcija i socijalnog ponašanja je manje zastupljeno u istraživačkoj literaturi, pogotovo kod osoba sa intelektualnom ometenošću. U ovom radu prikazani su rezultati ispitivanja povezanosti različitih aspekata egzekutivnih funkcija i socijalnog funkcionisanja kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću. Ispitivanjem je obuhvaćen uzorak od 100 ispitanika, oba pola, uzrasta od 10 do 13 godina. Dobijeni rezultati ukazuju na značajnu povezanost kompozitnog skora socijalnih veština i problema u ponašanju u celini sa sposobnošću planiranja i nivoom razvijenosti inhibitorne kontrole.sr
dc.description.abstractExecutive functions refer to a cluster of interrelated skills that are necessary for purposeful, goal-directed activity. These functions are necessary for adaptive behavior and they have a vital role in non-routine, novel or complex situations as well as in situations that requires integration of experiences and knowledge. Previous research suggests a vital role of executive functions in cognitive development and academic functioning. However, less attention has been paid to the concept of executive functions in relation to social behavior, especially in persons with intellectual disability. This paper reports findings about relationship between different aspects of executive functions and social skills in children with mild intellectual disability. The sample consisted of 100 children, both sexes, aged from 10 to 13 years. Analysis revealed that social skills are significantly correlated to the planning ability (strategy employment) and inhibitory control.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010sr
dc.subjectlaka intelektualna ometenostsr
dc.subjectsocijalne veštinesr
dc.subjectproblemi u ponašanjusr
dc.subjectegzekutivne funkcijesr
dc.subjectmild intellectual disabilitysr
dc.subjectsocial skillssr
dc.subjectchallenging behaviorsr
dc.subjectexecutive functionssr
dc.titlePovezanost egzekutivnih funkcija i socijalnog ponašanja kod dece sa lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.titleExamining the relationship between executive functions and social behavior in children with mild intellectual disabilitysr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage271
dc.citation.spage255
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7645/Untitled18.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4484
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу