rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Povezanost egzekutivnih funkcija i socijalnog ponašanja kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću

Examining the relationship between executive functions and social behavior in children with mild intellectual disability

Thumbnail
2010
Untitled18.pdf (2.272Mb)
Authors
Buha-Đurović, Nataša
Contributors
Kovačević, Jasmina
Vučinić, Vesna
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Egzekutivne funkcije podrazumevaju set međusobno povezanih, kompleksnih sposobnosti koje su odgovorne za svrsishodno, ka cilju usmereno ponašanje. Neophodne su za adaptivno ponašanje i igraju važnu ulogu u nerutinskim, novim ili kompleksnim situacijama, kao i u situacijama koje zahtevaju integraciju iskustva i znanja. Brojna istraživanja utvrdila su ključnu poziciju egzekutivnih funkcija u kognitivnom razvoju i akademskom funkcionisanju. Međutim, proučavanje povezanosti egzekutivnih funkcija i socijalnog ponašanja je manje zastupljeno u istraživačkoj literaturi, pogotovo kod osoba sa intelektualnom ometenošću. U ovom radu prikazani su rezultati ispitivanja povezanosti različitih aspekata egzekutivnih funkcija i socijalnog funkcionisanja kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću. Ispitivanjem je obuhvaćen uzorak od 100 ispitanika, oba pola, uzrasta od 10 do 13 godina. Dobijeni rezultati ukazuju na značajnu povezanost kompozitnog skora socijalnih veština i problema u pona...šanju u celini sa sposobnošću planiranja i nivoom razvijenosti inhibitorne kontrole.

Executive functions refer to a cluster of interrelated skills that are necessary for purposeful, goal-directed activity. These functions are necessary for adaptive behavior and they have a vital role in non-routine, novel or complex situations as well as in situations that requires integration of experiences and knowledge. Previous research suggests a vital role of executive functions in cognitive development and academic functioning. However, less attention has been paid to the concept of executive functions in relation to social behavior, especially in persons with intellectual disability. This paper reports findings about relationship between different aspects of executive functions and social skills in children with mild intellectual disability. The sample consisted of 100 children, both sexes, aged from 10 to 13 years. Analysis revealed that social skills are significantly correlated to the planning ability (strategy employment) and inhibitory control.
Keywords:
laka intelektualna ometenost / socijalne veštine / problemi u ponašanju / egzekutivne funkcije / mild intellectual disability / social skills / challenging behavior / executive functions
Source:
Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010, 2010, 255-271
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-80113-99-9

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4484
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4484
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Buha-Đurović, Nataša
PY  - 2010
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4484
AB  - Egzekutivne funkcije podrazumevaju set međusobno povezanih, kompleksnih
sposobnosti koje su odgovorne za svrsishodno, ka cilju usmereno
ponašanje. Neophodne su za adaptivno ponašanje i igraju važnu ulogu u
nerutinskim, novim ili kompleksnim situacijama, kao i u situacijama koje
zahtevaju integraciju iskustva i znanja. Brojna istraživanja utvrdila su
ključnu poziciju egzekutivnih funkcija u kognitivnom razvoju i akademskom
funkcionisanju. Međutim, proučavanje povezanosti egzekutivnih
funkcija i socijalnog ponašanja je manje zastupljeno u istraživačkoj literaturi,
pogotovo kod osoba sa intelektualnom ometenošću.
U ovom radu prikazani su rezultati ispitivanja povezanosti različitih
aspekata egzekutivnih funkcija i socijalnog funkcionisanja kod dece sa lakom
intelektualnom ometenošću. Ispitivanjem je obuhvaćen uzorak od 100
ispitanika, oba pola, uzrasta od 10 do 13 godina. Dobijeni rezultati ukazuju
na značajnu povezanost kompozitnog skora socijalnih veština i problema u
ponašanju u celini sa sposobnošću planiranja i nivoom razvijenosti inhibitorne
kontrole.
AB  - Executive functions refer to a cluster of interrelated skills that are necessary
for purposeful, goal-directed activity. These functions are necessary for adaptive
behavior and they have a vital role in non-routine, novel or complex situations
as well as in situations that requires integration of experiences and knowledge.
Previous research suggests a vital role of executive functions in cognitive
development and academic functioning. However, less attention has been paid
to the concept of executive functions in relation to social behavior, especially in
persons with intellectual disability.
This paper reports findings about relationship between different aspects of
executive functions and social skills in children with mild intellectual disability.
The sample consisted of 100 children, both sexes, aged from 10 to 13 years.
Analysis revealed that social skills are significantly correlated to the planning
ability (strategy employment) and inhibitory control.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I  “,Beograd / Belgrade 2010
T1  - Povezanost egzekutivnih funkcija i socijalnog ponašanja kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću
T1  - Examining the relationship between executive functions and social behavior in children with mild intellectual disability
EP  - 271
SP  - 255
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4484
ER  - 
@conference{
author = "Buha-Đurović, Nataša",
year = "2010",
abstract = "Egzekutivne funkcije podrazumevaju set međusobno povezanih, kompleksnih
sposobnosti koje su odgovorne za svrsishodno, ka cilju usmereno
ponašanje. Neophodne su za adaptivno ponašanje i igraju važnu ulogu u
nerutinskim, novim ili kompleksnim situacijama, kao i u situacijama koje
zahtevaju integraciju iskustva i znanja. Brojna istraživanja utvrdila su
ključnu poziciju egzekutivnih funkcija u kognitivnom razvoju i akademskom
funkcionisanju. Međutim, proučavanje povezanosti egzekutivnih
funkcija i socijalnog ponašanja je manje zastupljeno u istraživačkoj literaturi,
pogotovo kod osoba sa intelektualnom ometenošću.
U ovom radu prikazani su rezultati ispitivanja povezanosti različitih
aspekata egzekutivnih funkcija i socijalnog funkcionisanja kod dece sa lakom
intelektualnom ometenošću. Ispitivanjem je obuhvaćen uzorak od 100
ispitanika, oba pola, uzrasta od 10 do 13 godina. Dobijeni rezultati ukazuju
na značajnu povezanost kompozitnog skora socijalnih veština i problema u
ponašanju u celini sa sposobnošću planiranja i nivoom razvijenosti inhibitorne
kontrole., Executive functions refer to a cluster of interrelated skills that are necessary
for purposeful, goal-directed activity. These functions are necessary for adaptive
behavior and they have a vital role in non-routine, novel or complex situations
as well as in situations that requires integration of experiences and knowledge.
Previous research suggests a vital role of executive functions in cognitive
development and academic functioning. However, less attention has been paid
to the concept of executive functions in relation to social behavior, especially in
persons with intellectual disability.
This paper reports findings about relationship between different aspects of
executive functions and social skills in children with mild intellectual disability.
The sample consisted of 100 children, both sexes, aged from 10 to 13 years.
Analysis revealed that social skills are significantly correlated to the planning
ability (strategy employment) and inhibitory control.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I  “,Beograd / Belgrade 2010",
title = "Povezanost egzekutivnih funkcija i socijalnog ponašanja kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću, Examining the relationship between executive functions and social behavior in children with mild intellectual disability",
pages = "271-255",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4484"
}
Buha-Đurović, N.. (2010). Povezanost egzekutivnih funkcija i socijalnog ponašanja kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I  “,Beograd / Belgrade 2010
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 255-271.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4484
Buha-Đurović N. Povezanost egzekutivnih funkcija i socijalnog ponašanja kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I  “,Beograd / Belgrade 2010. 2010;:255-271.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4484 .
Buha-Đurović, Nataša, "Povezanost egzekutivnih funkcija i socijalnog ponašanja kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću" in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I  “,Beograd / Belgrade 2010 (2010):255-271,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4484 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB