rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Poremećaji glasa kod predavača

Voice disorders among teachers

Thumbnail
2010
Untitled07.pdf (2.111Mb)
Authors
Petrović-Lazić, Mirjana
Jugović, Ivana
Vuković, Mile
Drljan, Bojana
Contributors
Kovačević, Jasmina
Vučinić, Vesna
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Profesija predavača je jedna od vokalno najzahtevnijih. Ova profesija iziskuje dug period govorenja, što uslovljava glasovni zamor, koji može vremenom dovesti do patoloških promena na larinksu. Patološke promene na glasnicama deformišu akustički signal i utiču na produkciju glasa. Klinička analiza glasa se može najkompletnije izvršiti primenom računarskog programa multidimenzionalne analize koja je primenjena u ovom radu. Cilj ovog rada bio je da se ispita uticaj glasovnog zamora na akustičke karakteristike glasa kod predavača. Sprovedeno je istraživanje na uzorku od 15 ispitanika, ženskog pola, životne dobi 25-58 god. Metodologija – U istraživanju je bila korišćena Kompjuterska laboratorija za analizu glasa, model 4300, «Kay Elemetrics» korporacije. U obradi podataka korišćen je statistički paket SPSS 17.0. Primenjene su metode deskriptivne statistike, kao i parametrijske i neparametrijske metode provere povezanosti među ispitivanim varijablama (korelaciona analiza). Pr...imenjen je t-test i Man Vitnijev test. Rezultati su pokazali da se, kao posledica vokalnog zamora, javljaju izvesne promene u prosečnim vrednostima parametara pre i posle vokalnog zamora. Međutim, mali je broj statistički značajnih promena, što je u ovom slučaju najverovatnije posledica veličine uzorka.

The teaching occupation is one of the most vocally demanding professions. The profession requires continuous vocal production, so that vocal tiredness effects the abnormality of the larynx. Vocal fold changes affect the acoustic quality of speech and lead to change in vocal production. Clinical voice analysis is most comprehensively demonstrated by using the multidimensional voice analysis. The aim of this study was to examine the influence of the vocal tiredness on the speech acoustic characteristics of teachers professionals. Specimen was comprised from 15 female school teachers, aged from 25 to 58 years old. Multidimensional Voice Program analysis “Kay Elemetrics”, 4300, was used in this research. Statistical packet SPSS 14.0 was used in data processing. The methods of descriptive statistics are applied in this study, as well as the parametric and non parametric analysis of correlation between evaluated variables (Correlation Analysis). T-test and Man Vitney test were ...also used. The results obtained show that the statistically significant differences in average values of parameters occur as a consequence of the vocal tiredness.

Keywords:
poremećaji glasa / predavači / glas / voice disorders / teachers / voice
Source:
Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010, 2010, 97-108
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-80113-99-9

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4479
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4479
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Petrović-Lazić, Mirjana
AU  - Jugović, Ivana
AU  - Vuković, Mile
AU  - Drljan, Bojana
PY  - 2010
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4479
AB  - Profesija predavača je jedna od vokalno najzahtevnijih. Ova profesija iziskuje
dug period govorenja, što uslovljava glasovni zamor, koji može vremenom
dovesti do patoloških promena na larinksu.
Patološke promene na glasnicama deformišu akustički signal i utiču na
produkciju glasa. Klinička analiza glasa se može najkompletnije izvršiti
primenom računarskog programa multidimenzionalne analize koja je primenjena
u ovom radu.
Cilj ovog rada bio je da se ispita uticaj glasovnog zamora na akustičke
karakteristike glasa kod predavača. Sprovedeno je istraživanje na uzorku
od 15 ispitanika, ženskog pola, životne dobi 25-58 god.
Metodologija – U istraživanju je bila korišćena Kompjuterska laboratorija
za analizu glasa, model 4300, «Kay Elemetrics» korporacije.
U obradi podataka korišćen je statistički paket SPSS 17.0. Primenjene su
metode deskriptivne statistike, kao i parametrijske i neparametrijske metode
provere povezanosti među ispitivanim varijablama (korelaciona analiza).
Primenjen je t-test i Man Vitnijev test.
Rezultati su pokazali da se, kao posledica vokalnog zamora, javljaju izvesne
promene u prosečnim vrednostima parametara pre i posle vokalnog zamora.
Međutim, mali je broj statistički značajnih promena, što je u ovom
slučaju najverovatnije posledica veličine uzorka.
AB  - The teaching occupation is one of the most vocally demanding professions. The
profession requires continuous vocal production, so that vocal tiredness effects
the abnormality of the larynx.
Vocal fold changes affect the acoustic quality of speech and lead to change in
vocal production. Clinical voice analysis is most comprehensively demonstrated
by using the multidimensional voice analysis.
The aim of this study was to examine the influence of the vocal tiredness
on the speech acoustic characteristics of teachers professionals. Specimen was
comprised from 15 female school teachers, aged from 25 to 58 years old.
Multidimensional Voice Program analysis “Kay Elemetrics”, 4300, was used in
this research.
Statistical packet SPSS 14.0 was used in data processing. The methods of
descriptive statistics are applied in this study, as well as the parametric and non
parametric analysis of correlation between evaluated variables (Correlation
Analysis). T-test and Man Vitney test were also used.
The results obtained show that the statistically significant differences in average
values of parameters occur as a consequence of the vocal tiredness.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I  “,Beograd / Belgrade 2010
T1  - Poremećaji glasa kod predavača
T1  - Voice disorders among teachers
EP  - 108
SP  - 97
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4479
ER  - 
@conference{
author = "Petrović-Lazić, Mirjana and Jugović, Ivana and Vuković, Mile and Drljan, Bojana",
year = "2010",
abstract = "Profesija predavača je jedna od vokalno najzahtevnijih. Ova profesija iziskuje
dug period govorenja, što uslovljava glasovni zamor, koji može vremenom
dovesti do patoloških promena na larinksu.
Patološke promene na glasnicama deformišu akustički signal i utiču na
produkciju glasa. Klinička analiza glasa se može najkompletnije izvršiti
primenom računarskog programa multidimenzionalne analize koja je primenjena
u ovom radu.
Cilj ovog rada bio je da se ispita uticaj glasovnog zamora na akustičke
karakteristike glasa kod predavača. Sprovedeno je istraživanje na uzorku
od 15 ispitanika, ženskog pola, životne dobi 25-58 god.
Metodologija – U istraživanju je bila korišćena Kompjuterska laboratorija
za analizu glasa, model 4300, «Kay Elemetrics» korporacije.
U obradi podataka korišćen je statistički paket SPSS 17.0. Primenjene su
metode deskriptivne statistike, kao i parametrijske i neparametrijske metode
provere povezanosti među ispitivanim varijablama (korelaciona analiza).
Primenjen je t-test i Man Vitnijev test.
Rezultati su pokazali da se, kao posledica vokalnog zamora, javljaju izvesne
promene u prosečnim vrednostima parametara pre i posle vokalnog zamora.
Međutim, mali je broj statistički značajnih promena, što je u ovom
slučaju najverovatnije posledica veličine uzorka., The teaching occupation is one of the most vocally demanding professions. The
profession requires continuous vocal production, so that vocal tiredness effects
the abnormality of the larynx.
Vocal fold changes affect the acoustic quality of speech and lead to change in
vocal production. Clinical voice analysis is most comprehensively demonstrated
by using the multidimensional voice analysis.
The aim of this study was to examine the influence of the vocal tiredness
on the speech acoustic characteristics of teachers professionals. Specimen was
comprised from 15 female school teachers, aged from 25 to 58 years old.
Multidimensional Voice Program analysis “Kay Elemetrics”, 4300, was used in
this research.
Statistical packet SPSS 14.0 was used in data processing. The methods of
descriptive statistics are applied in this study, as well as the parametric and non
parametric analysis of correlation between evaluated variables (Correlation
Analysis). T-test and Man Vitney test were also used.
The results obtained show that the statistically significant differences in average
values of parameters occur as a consequence of the vocal tiredness.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I  “,Beograd / Belgrade 2010",
title = "Poremećaji glasa kod predavača, Voice disorders among teachers",
pages = "108-97",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4479"
}
Petrović-Lazić, M., Jugović, I., Vuković, M.,& Drljan, B.. (2010). Poremećaji glasa kod predavača. in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I  “,Beograd / Belgrade 2010
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 97-108.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4479
Petrović-Lazić M, Jugović I, Vuković M, Drljan B. Poremećaji glasa kod predavača. in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I  “,Beograd / Belgrade 2010. 2010;:97-108.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4479 .
Petrović-Lazić, Mirjana, Jugović, Ivana, Vuković, Mile, Drljan, Bojana, "Poremećaji glasa kod predavača" in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I  “,Beograd / Belgrade 2010 (2010):97-108,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4479 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB