Приказ основних података о документу

The use of temporal subjunctors of early school age children

dc.contributorMatejić-Đuričić, Zorica
dc.creatorIvanović, Maja
dc.date.accessioned2022-04-28T09:15:34Z
dc.date.available2022-04-28T09:15:34Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.isbn978-86-80113-71-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4453
dc.description.abstractU radu se iznose rezultati ispitivanja upotrebe temporalnih subjunktora u jeziku dece mlađeg školskog uzrasta. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 200 ispitanika koji su podeljeni u pet uzrasnih grupa, tj. po 40 učenika I, II, III, IV i V razreda. Za potrebe ovog istraživanja, specijalno je sačinjen jezički korpus. Korpus se sastoji od petnaest obaveštajnih komunikativnih rečenica u okviru kojih postoji po jedna vremenska klauza sa značenjem priloške odredbe za vreme ili priloške odredbe za meru vremena. Cilj ovakvog ispitivanja je bio da se utvrdi postoji li korelacija između upotrebe temporalnih subjunktora i kognitivnog razvoja dece mlađeg školskog uzrasta. Na osnovu dobijenih rezultata može se izneti tvrdnja da upotreba temporalnih subjunktora korelira sa kognitivnim razvojem dece mlađeg školskog uzrasta, odnosno da se potvrdila pretpostavka da su deca između osme i jedanaeste godine još uvek u fazi proširivanja sintaksičke kompetencije.sr
dc.description.abstractThis work presents the results of a research of the use of temporal subjunctors of early school age children. This research has been carried out on a sample of 200 examenees, divided into five different age groups, i. e. 40 children in each grade (I, II, III, IV and V). Our examination has been conducted on the language corpus spacially made for this purpose. The corpus contains fifteen declarative communicative sentences with subordinate temporal clause all of them meaning the time, or the measure of time. The aim was to see if there was any correlation between the use of temporal subjunctors and cognitive development of early school age children. The results show that there is certain correlation between the use of temporal subjunctors and cognitive development of early school age children. The results also confirm that children between eight and eleven years are still in learning course of syntactic language level and semantic development level.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008sr
dc.subjectsubjunktorisr
dc.subjecttemporalni subjunktorisr
dc.subjecttemporalne zavisne klauzesr
dc.subjectjezička kompetencijasr
dc.subjectsintaksička kompetencijasr
dc.subjectproširivanje sintaksičke kompetencijesr
dc.subjectsubjunctorssr
dc.subjecttemporal subjunctorssr
dc.subjecttemporal clausesr
dc.subjectlanguage competencesr
dc.subjectsyntactic competencesr
dc.subjectexpanding language competencesr
dc.titleUpotreba temporalnih subjunktora kod dece mlađeg školskog uzrastasr
dc.titleThe use of temporal subjunctors of early school age childrensr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage710
dc.citation.spage697
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7512/Untitled52.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4453
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу