Upotreba temporalnih subjunktora kod dece mlađeg školskog uzrasta
The use of temporal subjunctors of early school age children
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U radu se iznose rezultati ispitivanja upotrebe temporalnih subjunktora
u jeziku dece mlađeg školskog uzrasta. Istraživanje je
sprovedeno na uzorku od 200 ispitanika koji su podeljeni u pet uzrasnih
grupa, tj. po 40 učenika I, II, III, IV i V razreda. Za potrebe ovog
istraživanja, specijalno je sačinjen jezički korpus. Korpus se sastoji
od petnaest obaveštajnih komunikativnih rečenica u okviru kojih postoji
po jedna vremenska klauza sa značenjem priloške odredbe za
vreme ili priloške odredbe za meru vremena. Cilj ovakvog ispitivanja
je bio da se utvrdi postoji li korelacija između upotrebe temporalnih
subjunktora i kognitivnog razvoja dece mlađeg školskog uzrasta. Na
osnovu dobijenih rezultata može se izneti tvrdnja da upotreba temporalnih
subjunktora korelira sa kognitivnim razvojem dece mlađeg
školskog uzrasta, odnosno da se potvrdila pretpostavka da su
deca između osme i jedanaeste godine još uvek u fazi proširivanja
sintaksičke kompetencije.
This work presents the results of a research of the use of temporal
subjunctors of early school age children. This research has been
carried out on a sample of 200 examenees, divided into five different
age groups, i. e. 40 children in each grade (I, II, III, IV and V). Our
examination has been conducted on the language corpus spacially
made for this purpose. The corpus contains fifteen declarative
communicative sentences with subordinate temporal clause all of
them meaning the time, or the measure of time.
The aim was to see if there was any correlation between the use of
temporal subjunctors and cognitive development of early school age
children.
The results show that there is certain correlation between the use
of temporal subjunctors and cognitive development of early school
age children. The results also confirm that children between eight
and eleven years are still in learning course of syntactic language
level and semantic development level.
Keywords:
subjunktori / temporalni subjunktori / temporalne zavisne klauze / jezička kompetencija / sintaksička kompetencija / proširivanje sintaksičke kompetencije / subjunctors / temporal subjunctors / temporal clause / language competence / syntactic competence / expanding language competenceSource:
Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008, 2008, 697-710Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Ivanović, Maja PY - 2008 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4453 AB - U radu se iznose rezultati ispitivanja upotrebe temporalnih subjunktora u jeziku dece mlađeg školskog uzrasta. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 200 ispitanika koji su podeljeni u pet uzrasnih grupa, tj. po 40 učenika I, II, III, IV i V razreda. Za potrebe ovog istraživanja, specijalno je sačinjen jezički korpus. Korpus se sastoji od petnaest obaveštajnih komunikativnih rečenica u okviru kojih postoji po jedna vremenska klauza sa značenjem priloške odredbe za vreme ili priloške odredbe za meru vremena. Cilj ovakvog ispitivanja je bio da se utvrdi postoji li korelacija između upotrebe temporalnih subjunktora i kognitivnog razvoja dece mlađeg školskog uzrasta. Na osnovu dobijenih rezultata može se izneti tvrdnja da upotreba temporalnih subjunktora korelira sa kognitivnim razvojem dece mlađeg školskog uzrasta, odnosno da se potvrdila pretpostavka da su deca između osme i jedanaeste godine još uvek u fazi proširivanja sintaksičke kompetencije. AB - This work presents the results of a research of the use of temporal subjunctors of early school age children. This research has been carried out on a sample of 200 examenees, divided into five different age groups, i. e. 40 children in each grade (I, II, III, IV and V). Our examination has been conducted on the language corpus spacially made for this purpose. The corpus contains fifteen declarative communicative sentences with subordinate temporal clause all of them meaning the time, or the measure of time. The aim was to see if there was any correlation between the use of temporal subjunctors and cognitive development of early school age children. The results show that there is certain correlation between the use of temporal subjunctors and cognitive development of early school age children. The results also confirm that children between eight and eleven years are still in learning course of syntactic language level and semantic development level. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 T1 - Upotreba temporalnih subjunktora kod dece mlađeg školskog uzrasta T1 - The use of temporal subjunctors of early school age children EP - 710 SP - 697 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4453 ER -
@conference{ author = "Ivanović, Maja", year = "2008", abstract = "U radu se iznose rezultati ispitivanja upotrebe temporalnih subjunktora u jeziku dece mlađeg školskog uzrasta. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 200 ispitanika koji su podeljeni u pet uzrasnih grupa, tj. po 40 učenika I, II, III, IV i V razreda. Za potrebe ovog istraživanja, specijalno je sačinjen jezički korpus. Korpus se sastoji od petnaest obaveštajnih komunikativnih rečenica u okviru kojih postoji po jedna vremenska klauza sa značenjem priloške odredbe za vreme ili priloške odredbe za meru vremena. Cilj ovakvog ispitivanja je bio da se utvrdi postoji li korelacija između upotrebe temporalnih subjunktora i kognitivnog razvoja dece mlađeg školskog uzrasta. Na osnovu dobijenih rezultata može se izneti tvrdnja da upotreba temporalnih subjunktora korelira sa kognitivnim razvojem dece mlađeg školskog uzrasta, odnosno da se potvrdila pretpostavka da su deca između osme i jedanaeste godine još uvek u fazi proširivanja sintaksičke kompetencije., This work presents the results of a research of the use of temporal subjunctors of early school age children. This research has been carried out on a sample of 200 examenees, divided into five different age groups, i. e. 40 children in each grade (I, II, III, IV and V). Our examination has been conducted on the language corpus spacially made for this purpose. The corpus contains fifteen declarative communicative sentences with subordinate temporal clause all of them meaning the time, or the measure of time. The aim was to see if there was any correlation between the use of temporal subjunctors and cognitive development of early school age children. The results show that there is certain correlation between the use of temporal subjunctors and cognitive development of early school age children. The results also confirm that children between eight and eleven years are still in learning course of syntactic language level and semantic development level.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008", title = "Upotreba temporalnih subjunktora kod dece mlađeg školskog uzrasta, The use of temporal subjunctors of early school age children", pages = "710-697", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4453" }
Ivanović, M.. (2008). Upotreba temporalnih subjunktora kod dece mlađeg školskog uzrasta. in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 697-710. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4453
Ivanović M. Upotreba temporalnih subjunktora kod dece mlađeg školskog uzrasta. in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008. 2008;:697-710. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4453 .
Ivanović, Maja, "Upotreba temporalnih subjunktora kod dece mlađeg školskog uzrasta" in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 (2008):697-710, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4453 .