rFASPER - Репозиторијум Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију
Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Преглед записа
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Neverbalna komunikacija osoba sa oštećenjem vida

Nonverbal communication of visually impaired persons

Thumbnail
2008
Untitled34.pdf (265.3Kb)
Аутори
Vučinić, Vesna
Eškirović, Branka
Остала ауторства
Matejić-Đuričić, Zorica
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Prvi radovi na temu neverbalne komunikacije osoba sa oštećenjem posvećeni su proučavanju mogućnosti slepe dece da u komunikaciji koriste facijalnu i telesnu ekspresiju, kao i na efikasnost slabovide dece u prepoznavanju facijalnih i telesnih signala. Naglašavan je značaj neverbalne komunikacije za struktuiranje govornog konteksta, kao i hendikepirajući efekti oštećenja vida u ovom segmentu. Retki primeri isticanja značaja organizovanog učenja slepe dece u korišćenju neverbalnih signala uglavnom su smatrani nerealnim, a preporučene aktivnosti nekom vrstom kozmetike, čiji bi produkt bio porediv sa verbalizmima. Nasuprot tome u poslednje vreme tiflolozi se sve intenzivnije bave razradom posebnih programa za razvoj neverbalne komunikacije kod dece sa oštećenjem vida. S tim u vezi se ističe značaj neverbalne komunikacije za socijalizaciju, inkluziju i socijalnu integraciju.
First works on the subject nonverbal communication of visually impaired persons were dadicated to the studying of the opportunities of blind children tu use facial and body expressions in their communication, as well as to the efficacy of visually impaired children in recognizing facial and body signals. The importance of nonverbal communication was stressed regarding the structuring of speech context, as well as disabling effects of visual impairment in this segment. Rare examples of emphasizing of the importance of the organized learning of visually impaired children how to use nonverbal signals were mainly considered unreal, and the activities recommended were considered some kind of cosmetics, whose product would be comparable to verbalisms. In contrary to this, in the last time, special educators for the blind are dealing more and more with the elaboration of special programmes for the development of nonverbal communication in visually impaired children. In connecti...on with this, the importance of nonverbal communication for the socialization, inclusion and social integration is emphasized.

Кључне речи:
neverbalna komunikacija / osobe sa oštećenjem vida / nonverbal communication / visually impaired children
Извор:
Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008, 2008, 455-468
Издавач:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-80113-71-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4442
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4442
Колекције
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Институција/група
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Vučinić, Vesna
AU  - Eškirović, Branka
PY  - 2008
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4442
AB  - Prvi radovi na temu neverbalne komunikacije osoba sa oštećenjem
posvećeni su proučavanju mogućnosti slepe dece da u komunikaciji
koriste facijalnu i telesnu ekspresiju, kao i na efikasnost slabovide
dece u prepoznavanju facijalnih i telesnih signala. Naglašavan
je značaj neverbalne komunikacije za struktuiranje govornog konteksta,
kao i hendikepirajući efekti oštećenja vida u ovom segmentu.
Retki primeri isticanja značaja organizovanog učenja slepe dece u
korišćenju neverbalnih signala uglavnom su smatrani nerealnim, a
preporučene aktivnosti nekom vrstom kozmetike, čiji bi produkt bio
porediv sa verbalizmima. Nasuprot tome u poslednje vreme tiflolozi
se sve intenzivnije bave razradom posebnih programa za razvoj neverbalne
komunikacije kod dece sa oštećenjem vida. S tim u vezi se
ističe značaj neverbalne komunikacije za socijalizaciju, inkluziju i socijalnu
integraciju.
AB  - First works on the subject nonverbal communication of visually
impaired persons were dadicated to the studying of the opportunities
of blind children tu use facial and body expressions in their
communication, as well as to the efficacy of visually impaired children
in recognizing facial and body signals. The importance of nonverbal
communication was stressed regarding the structuring of speech
context, as well as disabling effects of visual impairment in this
segment. Rare examples of emphasizing of the importance of the
organized learning of visually impaired children how to use nonverbal
signals were mainly considered unreal, and the activities
recommended were considered some kind of cosmetics, whose
product would be comparable to verbalisms. In contrary to this, in
the last time, special educators for the blind are dealing more and
more with the elaboration of special programmes for the development
of nonverbal communication in visually impaired children. In
connection with this, the importance of nonverbal communication for
the socialization, inclusion and social integration is emphasized.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008
T1  - Neverbalna komunikacija osoba sa oštećenjem vida
T1  - Nonverbal communication of visually impaired persons
EP  - 468
SP  - 455
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4442
ER  - 
@conference{
author = "Vučinić, Vesna and Eškirović, Branka",
year = "2008",
abstract = "Prvi radovi na temu neverbalne komunikacije osoba sa oštećenjem
posvećeni su proučavanju mogućnosti slepe dece da u komunikaciji
koriste facijalnu i telesnu ekspresiju, kao i na efikasnost slabovide
dece u prepoznavanju facijalnih i telesnih signala. Naglašavan
je značaj neverbalne komunikacije za struktuiranje govornog konteksta,
kao i hendikepirajući efekti oštećenja vida u ovom segmentu.
Retki primeri isticanja značaja organizovanog učenja slepe dece u
korišćenju neverbalnih signala uglavnom su smatrani nerealnim, a
preporučene aktivnosti nekom vrstom kozmetike, čiji bi produkt bio
porediv sa verbalizmima. Nasuprot tome u poslednje vreme tiflolozi
se sve intenzivnije bave razradom posebnih programa za razvoj neverbalne
komunikacije kod dece sa oštećenjem vida. S tim u vezi se
ističe značaj neverbalne komunikacije za socijalizaciju, inkluziju i socijalnu
integraciju., First works on the subject nonverbal communication of visually
impaired persons were dadicated to the studying of the opportunities
of blind children tu use facial and body expressions in their
communication, as well as to the efficacy of visually impaired children
in recognizing facial and body signals. The importance of nonverbal
communication was stressed regarding the structuring of speech
context, as well as disabling effects of visual impairment in this
segment. Rare examples of emphasizing of the importance of the
organized learning of visually impaired children how to use nonverbal
signals were mainly considered unreal, and the activities
recommended were considered some kind of cosmetics, whose
product would be comparable to verbalisms. In contrary to this, in
the last time, special educators for the blind are dealing more and
more with the elaboration of special programmes for the development
of nonverbal communication in visually impaired children. In
connection with this, the importance of nonverbal communication for
the socialization, inclusion and social integration is emphasized.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008",
title = "Neverbalna komunikacija osoba sa oštećenjem vida, Nonverbal communication of visually impaired persons",
pages = "468-455",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4442"
}
Vučinić, V.,& Eškirović, B.. (2008). Neverbalna komunikacija osoba sa oštećenjem vida. in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 455-468.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4442
Vučinić V, Eškirović B. Neverbalna komunikacija osoba sa oštećenjem vida. in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008. 2008;:455-468.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4442 .
Vučinić, Vesna, Eškirović, Branka, "Neverbalna komunikacija osoba sa oštećenjem vida" in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 (2008):455-468,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4442 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB