Приказ основних података о документу

Auditive-verbal and behavioral functioning of the children with intelectual disabilities

dc.contributorGlumbić, Nenad
dc.contributorVučinić, Vesna
dc.creatorMaćešić-Petrović, Dragana
dc.creatorKovačević, Jasmina
dc.creatorLazić, Dijana
dc.date.accessioned2022-04-26T09:31:54Z
dc.date.available2022-04-26T09:31:54Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn978-86-6203-029-0
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4421
dc.description.abstractOvako definisana empirijska studija pokušava da odgovori na problem specifičnih veza izme�����u individualnih razvojnih karakteristika ispitane dece, posmatranih kroz standardnu situaciju edukacije u momentu kada je istraživanje izvedeno. Rad je konceptualno baziran na ispitivanju perceptivnih i bihejvioralnih razvojnih dimenzija i manifestacija dece sa intelektualnom ometenošću. Interesovanje autora usmereno je na utvr�����ivanje povezanosti auditivno-verbalnog i socijalnog funkcionisanja ispitanog uzorka. To determiniše praktične implikacije rada - inkluzivne edukacije, s jedne strane i multimodalnog tretmana bihejvioralnih smetnji, s druge strane. Slučajan uzorak formiran je od ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola koji poha�����aju osnovne škole u Beogradu. Auditivno-verbalne sposobnosti ispitane su Token testom, a ponašanje Konersovom skalom procene kojom se dobija uvid u ponašanje i pažnju u uslovima edukacije. Utvr�����eno je postojanje statistički signifikatne korelacije me�����u ispitanim varijablama i ukazano na konceptualne i praktične mogućnosti izvo�����enja multimodalno orijentisanog tretmana.sr
dc.description.abstractThe study deals up with auditive, verbal and behavioral functioning of the children with mild intellectual disabilities. The sample was formed of the 124 children with mild intellectual disabilities, both gender, chronologicaly distributed form 8 to 13 years. We asses auditive-verbal functions by the Test of Concept Utilization (R. L. Crager & S. U. Lane, 1981), attention by Trail Making Test - TMT (Reitan, 1971) and behavior by Conners Rating Scale (K.Conners, 1969). Results points up the high statistical relationship between the tested variables such as behavior, voluntary attention and auditive-verbal functions. On the base of the results of the study we conclude about the significance of implementation of the multimodal oriented approach, in which the central professional role is played by special educator in its final implementation.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011sr
dc.subjectauditivno-verbalne sposobnostisr
dc.subjectkognicijasr
dc.subjectponašanjesr
dc.subjectintelektulna ometenostsr
dc.subjectAuditive abilitiessr
dc.subjectcognitionsr
dc.subjectbehaviorsr
dc.subjectintellectual disabilitiessr
dc.titleAuditivno-verbalno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošćusr
dc.titleAuditive-verbal and behavioral functioning of the children with intelectual disabilitiessr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage448
dc.citation.spage443
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7391/Untitled57.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4421
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу