Auditivno-verbalno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću
Auditive-verbal and behavioral functioning of the children with intelectual disabilities
Authors
Maćešić-Petrović, Dragana
Kovačević, Jasmina

Lazić, Dijana
Contributors
Glumbić, NenadVučinić, Vesna
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Ovako definisana empirijska studija pokušava da odgovori na problem specifičnih veza
izme�����u individualnih razvojnih karakteristika ispitane dece, posmatranih kroz standardnu
situaciju edukacije u momentu kada je istraživanje izvedeno. Rad je konceptualno baziran
na ispitivanju perceptivnih i bihejvioralnih razvojnih dimenzija i manifestacija dece sa
intelektualnom ometenošću. Interesovanje autora usmereno je na utvr�����ivanje povezanosti
auditivno-verbalnog i socijalnog funkcionisanja ispitanog uzorka. To determiniše praktične
implikacije rada - inkluzivne edukacije, s jedne strane i multimodalnog tretmana bihejvioralnih
smetnji, s druge strane. Slučajan uzorak formiran je od ispitanika sa lakom intelektualnom
ometenošću, oba pola koji poha�����aju osnovne škole u Beogradu. Auditivno-verbalne
sposobnosti ispitane su Token testom, a ponašanje Konersovom skalom procene kojom
se dobija uvid u ponašanje i pažnju u uslovima edukacije. Utvr�����eno je postojanje statistički
s...ignifikatne korelacije me�����u ispitanim varijablama i ukazano na konceptualne i praktične
mogućnosti izvo�����enja multimodalno orijentisanog tretmana.
The study deals up with auditive, verbal and behavioral functioning of the children
with mild intellectual disabilities. The sample was formed of the 124 children with mild
intellectual disabilities, both gender, chronologicaly distributed form 8 to 13 years. We
asses auditive-verbal functions by the Test of Concept Utilization (R. L. Crager & S. U.
Lane, 1981), attention by Trail Making Test - TMT (Reitan, 1971) and behavior by Conners
Rating Scale (K.Conners, 1969). Results points up the high statistical relationship between
the tested variables such as behavior, voluntary attention and auditive-verbal functions. On
the base of the results of the study we conclude about the significance of implementation of
the multimodal oriented approach, in which the central professional role is played by
special educator in its final implementation.
Keywords:
auditivno-verbalne sposobnosti / kognicija / ponašanje / intelektulna ometenost / Auditive abilities / cognition / behavior / intellectual disabilitiesSource:
Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011, 2011, 443-448Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Maćešić-Petrović, Dragana AU - Kovačević, Jasmina AU - Lazić, Dijana PY - 2011 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4421 AB - Ovako definisana empirijska studija pokušava da odgovori na problem specifičnih veza izme�����u individualnih razvojnih karakteristika ispitane dece, posmatranih kroz standardnu situaciju edukacije u momentu kada je istraživanje izvedeno. Rad je konceptualno baziran na ispitivanju perceptivnih i bihejvioralnih razvojnih dimenzija i manifestacija dece sa intelektualnom ometenošću. Interesovanje autora usmereno je na utvr�����ivanje povezanosti auditivno-verbalnog i socijalnog funkcionisanja ispitanog uzorka. To determiniše praktične implikacije rada - inkluzivne edukacije, s jedne strane i multimodalnog tretmana bihejvioralnih smetnji, s druge strane. Slučajan uzorak formiran je od ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola koji poha�����aju osnovne škole u Beogradu. Auditivno-verbalne sposobnosti ispitane su Token testom, a ponašanje Konersovom skalom procene kojom se dobija uvid u ponašanje i pažnju u uslovima edukacije. Utvr�����eno je postojanje statistički signifikatne korelacije me�����u ispitanim varijablama i ukazano na konceptualne i praktične mogućnosti izvo�����enja multimodalno orijentisanog tretmana. AB - The study deals up with auditive, verbal and behavioral functioning of the children with mild intellectual disabilities. The sample was formed of the 124 children with mild intellectual disabilities, both gender, chronologicaly distributed form 8 to 13 years. We asses auditive-verbal functions by the Test of Concept Utilization (R. L. Crager & S. U. Lane, 1981), attention by Trail Making Test - TMT (Reitan, 1971) and behavior by Conners Rating Scale (K.Conners, 1969). Results points up the high statistical relationship between the tested variables such as behavior, voluntary attention and auditive-verbal functions. On the base of the results of the study we conclude about the significance of implementation of the multimodal oriented approach, in which the central professional role is played by special educator in its final implementation. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 T1 - Auditivno-verbalno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću T1 - Auditive-verbal and behavioral functioning of the children with intelectual disabilities EP - 448 SP - 443 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4421 ER -
@conference{ author = "Maćešić-Petrović, Dragana and Kovačević, Jasmina and Lazić, Dijana", year = "2011", abstract = "Ovako definisana empirijska studija pokušava da odgovori na problem specifičnih veza izme�����u individualnih razvojnih karakteristika ispitane dece, posmatranih kroz standardnu situaciju edukacije u momentu kada je istraživanje izvedeno. Rad je konceptualno baziran na ispitivanju perceptivnih i bihejvioralnih razvojnih dimenzija i manifestacija dece sa intelektualnom ometenošću. Interesovanje autora usmereno je na utvr�����ivanje povezanosti auditivno-verbalnog i socijalnog funkcionisanja ispitanog uzorka. To determiniše praktične implikacije rada - inkluzivne edukacije, s jedne strane i multimodalnog tretmana bihejvioralnih smetnji, s druge strane. Slučajan uzorak formiran je od ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola koji poha�����aju osnovne škole u Beogradu. Auditivno-verbalne sposobnosti ispitane su Token testom, a ponašanje Konersovom skalom procene kojom se dobija uvid u ponašanje i pažnju u uslovima edukacije. Utvr�����eno je postojanje statistički signifikatne korelacije me�����u ispitanim varijablama i ukazano na konceptualne i praktične mogućnosti izvo�����enja multimodalno orijentisanog tretmana., The study deals up with auditive, verbal and behavioral functioning of the children with mild intellectual disabilities. The sample was formed of the 124 children with mild intellectual disabilities, both gender, chronologicaly distributed form 8 to 13 years. We asses auditive-verbal functions by the Test of Concept Utilization (R. L. Crager & S. U. Lane, 1981), attention by Trail Making Test - TMT (Reitan, 1971) and behavior by Conners Rating Scale (K.Conners, 1969). Results points up the high statistical relationship between the tested variables such as behavior, voluntary attention and auditive-verbal functions. On the base of the results of the study we conclude about the significance of implementation of the multimodal oriented approach, in which the central professional role is played by special educator in its final implementation.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011", title = "Auditivno-verbalno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću, Auditive-verbal and behavioral functioning of the children with intelectual disabilities", pages = "448-443", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4421" }
Maćešić-Petrović, D., Kovačević, J.,& Lazić, D.. (2011). Auditivno-verbalno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 443-448. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4421
Maćešić-Petrović D, Kovačević J, Lazić D. Auditivno-verbalno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011. 2011;:443-448. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4421 .
Maćešić-Petrović, Dragana, Kovačević, Jasmina, Lazić, Dijana, "Auditivno-verbalno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću" in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 (2011):443-448, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4421 .