Assistive technologies for deaf and hard of hearing: Communication devices
Asistivne tehnologije za gluve i nagluve - sredstva za komunikaciju
Apstrakt
Information and communication technology can significantly improve the educational outcomes of students with disabilities, assistive technology play important role, too. Due to the large number of assistive technology devices for deaf and hard of hearing, there can be problems in assistive technology classification. The classifications are focused on the product starting from 'low to high' technology, usually. Traditional classification is commonly used: hearing and listening technology, alerting devices and communication support. Within each category there are numerous subcategories. This paper presented communication devices for deaf and hard of hearing including education and rehabilitation settings.
Pored sredstava informacionih i komunikacionih tehnologija koja u značajnoj meri utiču na unapređenje obrazovnog procesa, važnu ulogu za učenike sa smetnjama u razvoju igraju asistivne tehnologije. Veliki broj sredstava asistivnih tehnologija za gluve i nagluve stvara teškoće u njihovoj klasifikaciji. Klasifikacije su najčešće usmerene na sam proizvod, počevši od niskih, pa do sredstava visoke tehnologije. U literaturi se najčešće sreće tradicionalna klasifikacija po kojoj su sredstva asistivnih tehnologija podeljena na sredstva i sisteme za sluh i slušanje, sredstva za upozorenje i sredstva za komunikaciju. U okviru ovih kategorija nalaze se brojne potkategorije. U ovom radu prikazani su softveri visoke tehnologije koji pripadaju sredstvima za komunikaciju, namenjeni individualnoj upotrebi, bilo da je reč o edukaciji ili rehabilitaciji gluvih i nagluvih.
Ključne reči:
assistive technology / deaf and hard of hearing / assistive technology devices / education and rehabilitation / asistivne tehnologije / gluvi i nagluvi / sredstva asistivnih tehnologija / edukacija i rehabilitacijaIzvor:
Beogradska defektološka škola, 2011, 3, 467-475Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
- Društvo defektologa Srbije
Institucija/grupa
rFASPERTY - JOUR AU - Radovanović, Vesna AU - Karić, Jasmina PY - 2011 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/441 AB - Information and communication technology can significantly improve the educational outcomes of students with disabilities, assistive technology play important role, too. Due to the large number of assistive technology devices for deaf and hard of hearing, there can be problems in assistive technology classification. The classifications are focused on the product starting from 'low to high' technology, usually. Traditional classification is commonly used: hearing and listening technology, alerting devices and communication support. Within each category there are numerous subcategories. This paper presented communication devices for deaf and hard of hearing including education and rehabilitation settings. AB - Pored sredstava informacionih i komunikacionih tehnologija koja u značajnoj meri utiču na unapređenje obrazovnog procesa, važnu ulogu za učenike sa smetnjama u razvoju igraju asistivne tehnologije. Veliki broj sredstava asistivnih tehnologija za gluve i nagluve stvara teškoće u njihovoj klasifikaciji. Klasifikacije su najčešće usmerene na sam proizvod, počevši od niskih, pa do sredstava visoke tehnologije. U literaturi se najčešće sreće tradicionalna klasifikacija po kojoj su sredstva asistivnih tehnologija podeljena na sredstva i sisteme za sluh i slušanje, sredstva za upozorenje i sredstva za komunikaciju. U okviru ovih kategorija nalaze se brojne potkategorije. U ovom radu prikazani su softveri visoke tehnologije koji pripadaju sredstvima za komunikaciju, namenjeni individualnoj upotrebi, bilo da je reč o edukaciji ili rehabilitaciji gluvih i nagluvih. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd PB - Društvo defektologa Srbije T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Assistive technologies for deaf and hard of hearing: Communication devices T1 - Asistivne tehnologije za gluve i nagluve - sredstva za komunikaciju EP - 475 IS - 3 SP - 467 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_441 ER -
@article{ author = "Radovanović, Vesna and Karić, Jasmina", year = "2011", abstract = "Information and communication technology can significantly improve the educational outcomes of students with disabilities, assistive technology play important role, too. Due to the large number of assistive technology devices for deaf and hard of hearing, there can be problems in assistive technology classification. The classifications are focused on the product starting from 'low to high' technology, usually. Traditional classification is commonly used: hearing and listening technology, alerting devices and communication support. Within each category there are numerous subcategories. This paper presented communication devices for deaf and hard of hearing including education and rehabilitation settings., Pored sredstava informacionih i komunikacionih tehnologija koja u značajnoj meri utiču na unapređenje obrazovnog procesa, važnu ulogu za učenike sa smetnjama u razvoju igraju asistivne tehnologije. Veliki broj sredstava asistivnih tehnologija za gluve i nagluve stvara teškoće u njihovoj klasifikaciji. Klasifikacije su najčešće usmerene na sam proizvod, počevši od niskih, pa do sredstava visoke tehnologije. U literaturi se najčešće sreće tradicionalna klasifikacija po kojoj su sredstva asistivnih tehnologija podeljena na sredstva i sisteme za sluh i slušanje, sredstva za upozorenje i sredstva za komunikaciju. U okviru ovih kategorija nalaze se brojne potkategorije. U ovom radu prikazani su softveri visoke tehnologije koji pripadaju sredstvima za komunikaciju, namenjeni individualnoj upotrebi, bilo da je reč o edukaciji ili rehabilitaciji gluvih i nagluvih.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, Društvo defektologa Srbije", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Assistive technologies for deaf and hard of hearing: Communication devices, Asistivne tehnologije za gluve i nagluve - sredstva za komunikaciju", pages = "475-467", number = "3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_441" }
Radovanović, V.,& Karić, J.. (2011). Assistive technologies for deaf and hard of hearing: Communication devices. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(3), 467-475. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_441
Radovanović V, Karić J. Assistive technologies for deaf and hard of hearing: Communication devices. in Beogradska defektološka škola. 2011;(3):467-475. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_441 .
Radovanović, Vesna, Karić, Jasmina, "Assistive technologies for deaf and hard of hearing: Communication devices" in Beogradska defektološka škola, no. 3 (2011):467-475, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_441 .