Pogled sa najviše tačke distirbucije intelektualnog postignuća: identifikacija darovitih
View from the highest point of distribution of intellectual achievement: identification of gifted
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Procedura identifikacije darovitih na osnovu testova inteligencije potekla je zvanično od
Termana, koji je bio nosilac psihometrijskog pristupa u darovitosti, izjednačivši inteligenciju i
darovitost i posledično darovitost sa visokim IQ-om (Feldhusen & Jarwin, 2000; Kaufman &
Sternberg, 2008; Pfeiffer & Blei, 2008). Alternativne metode procenjivanja su razvijene paralelno
sa napretkom istraživanja i uočavanjem nedostataka koje imaju testovi sposobnosti
(Feldhusen & Jarwin, 2000; Kaufman & Sternberg, 2008; Pfeiffer & Blei, 2008). Danas se
identifikacija intelektualno darovitih osoba sprovodi tradicionalnim metodama (testovima inteligencije:
verbalni i neverbalni) kao i alternativnim metodama (procena roditelja, procena
nastavnika, procena vršnjaka, testovi izvo�����enja, portfolio procenjivanje i dinamičko procenjivanje)
(Feldhusen & Jarwin, 2000, Pfeiffer & Blei, 2008). U daljem tekstu osvrnućemo se na
svaki od ovih vidova ponaosob, njihove prednosti i ograničenja.
Procedure of identification of gifted on the basis of inteligence test originates officially
from Terman, who was the funder of psychometric filed in giftedness, eguationg
intelligence with giftedness, and later giftedness with high IQ score. Alternative methods of
assessment have been developed in parallel with the progress of research and seeing the
lack of aptitude tests are operationalisation as giftedness, as a phenomenon. Nowadays
identification of gifted is carried through traditional methods (verbal and nonverbal
intelligence tests) as well as through the alternative methods (parents ratings, theachers
ratings, peer rattings, performance tests, portfolio assessment and dynamic assessment). In
text the every single of this methods will be described in detail.
Keywords:
identifikacija darovitih / inteligencija / identification of gifted / intelligenceSource:
Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011, 2011, 252-257Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Mentus, Tatjana PY - 2011 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4397 AB - Procedura identifikacije darovitih na osnovu testova inteligencije potekla je zvanično od Termana, koji je bio nosilac psihometrijskog pristupa u darovitosti, izjednačivši inteligenciju i darovitost i posledično darovitost sa visokim IQ-om (Feldhusen & Jarwin, 2000; Kaufman & Sternberg, 2008; Pfeiffer & Blei, 2008). Alternativne metode procenjivanja su razvijene paralelno sa napretkom istraživanja i uočavanjem nedostataka koje imaju testovi sposobnosti (Feldhusen & Jarwin, 2000; Kaufman & Sternberg, 2008; Pfeiffer & Blei, 2008). Danas se identifikacija intelektualno darovitih osoba sprovodi tradicionalnim metodama (testovima inteligencije: verbalni i neverbalni) kao i alternativnim metodama (procena roditelja, procena nastavnika, procena vršnjaka, testovi izvo�����enja, portfolio procenjivanje i dinamičko procenjivanje) (Feldhusen & Jarwin, 2000, Pfeiffer & Blei, 2008). U daljem tekstu osvrnućemo se na svaki od ovih vidova ponaosob, njihove prednosti i ograničenja. AB - Procedure of identification of gifted on the basis of inteligence test originates officially from Terman, who was the funder of psychometric filed in giftedness, eguationg intelligence with giftedness, and later giftedness with high IQ score. Alternative methods of assessment have been developed in parallel with the progress of research and seeing the lack of aptitude tests are operationalisation as giftedness, as a phenomenon. Nowadays identification of gifted is carried through traditional methods (verbal and nonverbal intelligence tests) as well as through the alternative methods (parents ratings, theachers ratings, peer rattings, performance tests, portfolio assessment and dynamic assessment). In text the every single of this methods will be described in detail. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 T1 - Pogled sa najviše tačke distirbucije intelektualnog postignuća: identifikacija darovitih T1 - View from the highest point of distribution of intellectual achievement: identification of gifted EP - 257 SP - 252 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4397 ER -
@conference{ author = "Mentus, Tatjana", year = "2011", abstract = "Procedura identifikacije darovitih na osnovu testova inteligencije potekla je zvanično od Termana, koji je bio nosilac psihometrijskog pristupa u darovitosti, izjednačivši inteligenciju i darovitost i posledično darovitost sa visokim IQ-om (Feldhusen & Jarwin, 2000; Kaufman & Sternberg, 2008; Pfeiffer & Blei, 2008). Alternativne metode procenjivanja su razvijene paralelno sa napretkom istraživanja i uočavanjem nedostataka koje imaju testovi sposobnosti (Feldhusen & Jarwin, 2000; Kaufman & Sternberg, 2008; Pfeiffer & Blei, 2008). Danas se identifikacija intelektualno darovitih osoba sprovodi tradicionalnim metodama (testovima inteligencije: verbalni i neverbalni) kao i alternativnim metodama (procena roditelja, procena nastavnika, procena vršnjaka, testovi izvo�����enja, portfolio procenjivanje i dinamičko procenjivanje) (Feldhusen & Jarwin, 2000, Pfeiffer & Blei, 2008). U daljem tekstu osvrnućemo se na svaki od ovih vidova ponaosob, njihove prednosti i ograničenja., Procedure of identification of gifted on the basis of inteligence test originates officially from Terman, who was the funder of psychometric filed in giftedness, eguationg intelligence with giftedness, and later giftedness with high IQ score. Alternative methods of assessment have been developed in parallel with the progress of research and seeing the lack of aptitude tests are operationalisation as giftedness, as a phenomenon. Nowadays identification of gifted is carried through traditional methods (verbal and nonverbal intelligence tests) as well as through the alternative methods (parents ratings, theachers ratings, peer rattings, performance tests, portfolio assessment and dynamic assessment). In text the every single of this methods will be described in detail.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011", title = "Pogled sa najviše tačke distirbucije intelektualnog postignuća: identifikacija darovitih, View from the highest point of distribution of intellectual achievement: identification of gifted", pages = "257-252", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4397" }
Mentus, T.. (2011). Pogled sa najviše tačke distirbucije intelektualnog postignuća: identifikacija darovitih. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 252-257. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4397
Mentus T. Pogled sa najviše tačke distirbucije intelektualnog postignuća: identifikacija darovitih. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011. 2011;:252-257. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4397 .
Mentus, Tatjana, "Pogled sa najviše tačke distirbucije intelektualnog postignuća: identifikacija darovitih" in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 (2011):252-257, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4397 .