Socijalni darvinizam
Abstract
Ideje socijalnog darvinizma su danas prihvaćene u naučnim krugovima sociobiologa
i evolucionoih psihologa (tzv. bioetičari), čineći teorijski osnov zalaganja
za eutanaziju bolesnih i hendikepiranih ili sterilizaciju delinkventnih pojedinaca
(Larson, Amundsen, 1998). I u ovoj formi spajanja darvnizma i etike, socijalni
darvnizam suštinski se suprotstavlja judeo-hrišćanskom učenju o svetosti ljudskog
života. Moral koji se izjednačava sa unapređenjem biološkog potencijala jest
antipod hrišćanskih vrednosti, ali i atak na savremene vrednosti psihijatrije i
drugih pomažućih profesija kao što su deinstitucionalizacija, inkluzija ili socijalno
uključivanje. Ipak, u savremenoj društvenoj nauci evolucione teorije nisu široko
prihvaćene. Sociolozi i politikolozi su većinom teško prihvatali ideje da geni
predominatno opredel00000000000000000000000000juju ljudska ponašanja ili
kompleksne društvene i kulturne strukture. Biološke teorije ostaju na marginama
sociologije (Tarner, 2009), al...i njihova povremena ideološka ili populistička
upotreba u savremenom društvu i dalje jeste vidljiva, čineći osnov brojnih predrasuda
i političkih manipulacija.
Source:
Seminar „ljudi govore...”® Tema Psihijatrija i psihoterapija između Humanosti, neutralnosti i Profesionalnosti 12. I 13. Decembar 2011. Godine, 2011, 37-44Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
- Crime in Serbia: Phenomenology, Risks and Possibilities of Social Intervention (RS-47011)
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Jugović, Aleksandar PY - 2011 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4371 AB - Ideje socijalnog darvinizma su danas prihvaćene u naučnim krugovima sociobiologa i evolucionoih psihologa (tzv. bioetičari), čineći teorijski osnov zalaganja za eutanaziju bolesnih i hendikepiranih ili sterilizaciju delinkventnih pojedinaca (Larson, Amundsen, 1998). I u ovoj formi spajanja darvnizma i etike, socijalni darvnizam suštinski se suprotstavlja judeo-hrišćanskom učenju o svetosti ljudskog života. Moral koji se izjednačava sa unapređenjem biološkog potencijala jest antipod hrišćanskih vrednosti, ali i atak na savremene vrednosti psihijatrije i drugih pomažućih profesija kao što su deinstitucionalizacija, inkluzija ili socijalno uključivanje. Ipak, u savremenoj društvenoj nauci evolucione teorije nisu široko prihvaćene. Sociolozi i politikolozi su većinom teško prihvatali ideje da geni predominatno opredel00000000000000000000000000juju ljudska ponašanja ili kompleksne društvene i kulturne strukture. Biološke teorije ostaju na marginama sociologije (Tarner, 2009), ali njihova povremena ideološka ili populistička upotreba u savremenom društvu i dalje jeste vidljiva, čineći osnov brojnih predrasuda i političkih manipulacija. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Seminar „ljudi govore...”® Tema Psihijatrija i psihoterapija između Humanosti, neutralnosti i Profesionalnosti 12. I 13. Decembar 2011. Godine T1 - Socijalni darvinizam EP - 44 SP - 37 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4371 ER -
@conference{ author = "Jugović, Aleksandar", year = "2011", abstract = "Ideje socijalnog darvinizma su danas prihvaćene u naučnim krugovima sociobiologa i evolucionoih psihologa (tzv. bioetičari), čineći teorijski osnov zalaganja za eutanaziju bolesnih i hendikepiranih ili sterilizaciju delinkventnih pojedinaca (Larson, Amundsen, 1998). I u ovoj formi spajanja darvnizma i etike, socijalni darvnizam suštinski se suprotstavlja judeo-hrišćanskom učenju o svetosti ljudskog života. Moral koji se izjednačava sa unapređenjem biološkog potencijala jest antipod hrišćanskih vrednosti, ali i atak na savremene vrednosti psihijatrije i drugih pomažućih profesija kao što su deinstitucionalizacija, inkluzija ili socijalno uključivanje. Ipak, u savremenoj društvenoj nauci evolucione teorije nisu široko prihvaćene. Sociolozi i politikolozi su većinom teško prihvatali ideje da geni predominatno opredel00000000000000000000000000juju ljudska ponašanja ili kompleksne društvene i kulturne strukture. Biološke teorije ostaju na marginama sociologije (Tarner, 2009), ali njihova povremena ideološka ili populistička upotreba u savremenom društvu i dalje jeste vidljiva, čineći osnov brojnih predrasuda i političkih manipulacija.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Seminar „ljudi govore...”® Tema Psihijatrija i psihoterapija između Humanosti, neutralnosti i Profesionalnosti 12. I 13. Decembar 2011. Godine", title = "Socijalni darvinizam", pages = "44-37", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4371" }
Jugović, A.. (2011). Socijalni darvinizam. in Seminar „ljudi govore...”® Tema Psihijatrija i psihoterapija između Humanosti, neutralnosti i Profesionalnosti 12. I 13. Decembar 2011. Godine Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 37-44. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4371
Jugović A. Socijalni darvinizam. in Seminar „ljudi govore...”® Tema Psihijatrija i psihoterapija između Humanosti, neutralnosti i Profesionalnosti 12. I 13. Decembar 2011. Godine. 2011;:37-44. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4371 .
Jugović, Aleksandar, "Socijalni darvinizam" in Seminar „ljudi govore...”® Tema Psihijatrija i psihoterapija između Humanosti, neutralnosti i Profesionalnosti 12. I 13. Decembar 2011. Godine (2011):37-44, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4371 .