Приказ основних података о документу

dc.creatorPetković, Sofija
dc.date.accessioned2022-04-19T09:11:27Z
dc.date.available2022-04-19T09:11:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4366
dc.description.abstractЦиљ овог истраживања је да утврди, анализира и објасни разлике између социјалних компетенција код глувих и наглувих адолесцената с једне стране и чујућих адолесцената с друге стране. Теоријски део је слојевит и он се бави изучавањем свих релевантних категорија и односа међу њима у оквиру основне категорије, а то су социјалне компетенције. С обзиром да социјалне компетенције захтевају познавање како друштвених норми, тако и самога себе, истраживања из области психологије, нарочито она која се баве интроспекцијом, емоционалним развојем, адолесцентном кризом и когнитивном компетенцијом су врло корисна. У практичном истраживачком делу је коришћена скала ССБС (скала социјалног понашања у школи) на узорку од 17 глувих и наглувих и 24 чујућа ученика. Добијени резултати могу да послуже за свеобухватно сагледавање и објашњење ове врло сложене проблематике и као основно полазиште за практичан рад едукатора.sr
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine, analyse and explain the distinctions between social competences in the deaf and hard of hearing adolescents on one hand , and the hearing adolescents on the other hand. The theoretical part is manifold and multilayered as it focuses on all relevant constructs and their interrelations within the framework of the major research issue- social competence. Given that social competence requires both social norms compliance and self-knowledge, a number of studies in psychology, the ones referring to introspection in particular, as well as emotional development, adolescent crisis and cognitive competence, have proven to be of great assistance. In my practical research work I used SSBS (School Social Behavior Scales) on the sample including 17 deaf and hard of hearing and 24 hearing pupils. The results obtained can be useful not only for overall comprehension of this rather complex subject, but also for the educators’ professional development.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectсоцијалне компетенцијеsr
dc.subjectглува и наглуви ученициsr
dc.subjectчујући ученициsr
dc.subjectдруштвене нормеsr
dc.subjectинтроспекцијаsr
dc.subjectsocial competencesr
dc.subjectdeaf and hard of hearing pupilssr
dc.subjecthearing (pupils)sr
dc.subjectsocial normssr
dc.subjectintrospectionssr
dc.subjectadolescentsr
dc.titleOdnos između socijalnih kompetencija gluvih i nagluvih adolescenata i njihovih čujućih vršnjakasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage79
dc.citation.spage6
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4366
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу