Приказ основних података о документу

dc.creatorPantić, Martina
dc.date.accessioned2022-04-19T09:10:06Z
dc.date.available2022-04-19T09:10:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4364
dc.description.abstractЈутјубери су најактивнији корисници друштвене мреже Јутјуб и онлајн инфлуенсери, особе од утицаја на интернету, који су саставни део живота данашње деце и адолесцената и који их усмеравају ка мултимедијалним садржајима посебно ствараних да задовоље њихове потребе и интересовања. Мали је број истраживања који се бави феноменом Јутјубера и њиховог утицаја на децу и адолесценте који их прате, али посредством других извора могуће је стећи увид у масовност овог феномена. Циљеви истраживања су утврђивање идентификације деце и адолесцената са српским Јутјуберима које прате, као и утврђивање фактора који јој доприносе. Истраживање је реализовано током априла и маја месеца 2019. године на друштвеној мрежи Инстаграм на узорку од 968 деце и адолесцената оба пола, уз анализу 100 видео садржаја 10 најпопуларнијих српских Јутјубера оба пола. Резултати су показали да се и деца и адолесценти у значајном нивоу идентификују са омиљеним Јутјубером, али да ће се најпре идентификовати деца, која прате и која су активна на фан профилима, одлазе на окупљања фанова и поседују или би желела да поседују производе својих омиљених Јутјубера. Пол и ниво медијске писмености деце и адолесцената нису се показали статистички значајно утицајним. Деца и, пре свега, млађи адолесценти се најпре идентификују са Јутјуберима који су женског пола, осредње популарности и који снимају влогове. Самооткривање и правац погледа Јутјубера, као и доминантан угао камере под којим Јутјубер снима, нису се показали статистички значајно утицајним за ниво идентификације деце и адолесцената са Јутјубером. На основу добијених резултата може се закључити да српски Јутјубери имају значајан утицај на децу и адолесценте који их прате. У складу са тим рад даје препоруке за даља истраживања и практичне импликације фокусиране на остваривање сарадње са Јутјуберима када је у питању промоција позитивног развоја и превенција проблема понашања деце и адолесцената.sr
dc.description.abstractYouTubers are the most active users of the social network YouTube and online influencers, influential people on the Internet, who are an integral part of the lives of today's children and adolescents. They direct children and adolescents towards multimedia content especially designed to meet their needs and interests. A small number of studies is dealing with the phenomenon of YouTubers and their impact on children and adolescents who follow them, but through other sources it is possible to gain insight into the massiveness of this phenomenon. The paper examines the identification of children and adolescents who follow Serbian YouTubers with them, as well as the factors contributing to it. For the purpose of work, a survey was conducted during April and May 2019, on the social network Instagram on a sample of 968 respondents of both genders. Also, an analysis of 100 videos of the 10 most popular Serbian Youtubers of both genders was conducted. The results showed that children and adolescents identify with their favorite YouTuber at a significant level, in particular children who follow fan prоfiles and who are active their, go to fan meet ups, and own or would like to own the products of their favorite YouTuber. Gender and level of media literacy of children and adolescents were not statistically significant influential. Children and younger adolescents mainly identify with YouTubers who are female, of average popularity and who post vlogs. The self-disclosure and direction of Youtuber's view, as well as the dominant angle of the camera under which YouTuber record, did not prove to be statistically significant for the level of identification of children and adolescents with YouTuber. Based on the results, we can claim that Serbian YouTubers have a significant impact on children and adolescents who follow them. Following this, the paper gives recommendations for further research and practical implications focused on achieving cooperation with YouTubers in promoting positive development and prevention of behavioral problems of children and adolescents.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectсрпски Јутјубериsr
dc.subjectсавремена деца и адолесцентиsr
dc.subjectидолиsr
dc.subjectпревенцијаsr
dc.subjectпроблеми понашањаsr
dc.subjectSerbian YouTuberssr
dc.subjectmodern children and adolescentssr
dc.subjectidolssr
dc.subjectpreventionsr
dc.subjectbehavioral problemssr
dc.titleJutjuber kao model identifikacije dece i adolescenatasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage112
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4364
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу