Kognitivno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću
Cognitive and behavioral functioning of children with intelectual disabilities
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Interesovanje autora ove studije usmereno je na utvrđivanje povezanosti
motornog, socijalnog i saznajnog funkcionisanja ispitanog
uzorka. To determiniše praktične implikacije rada - inkluzivne edukacije,
s jedne strane i multimodalnog tretmana bihejvioralnih smetnji,
s druge strane. Uzorak je formiran od ispitanika sa lakom intelektualnom
ometenošću, osnovnih škola u Beogradu. Motorne sposobnosti
ispitane su kliničkim, razvojnim skalama baterije Lurija-Nebraska za
decu, ponašanje Konersovom skalom procene, a saznajno funcionisanje
Testom upotrebe pojmova.
Utvrđeno je postojanje statistički signifikatne korelacije među
ispitanim varijablama i ukazano na konceptualne i praktične mogućnosti
izvođenja multimodalno orijentisanog tretmana.
This study analyzes auditive, verbal and behavioral functioning
of children with mild intellectual disabilities. The sample consists of
124 children with mild intellectual disabilities, of both genders, aged
between 8 and 13. Conceptually-verbal functions were assessed by
means of the Test of Concept Utilization, attention was assessed by
means of Trail Making Test - TMT and behavior by means of Conners
Rating Scale.
The results indicate the existence of statistically significant
correlation between the tested variables such as behavior, voluntary
attention and conceptual functions. The research results point out the
significance of implementation of the multimodal approach, in which
special educators have the central professional role.
Кључне речи:
percepcija / motorika / kognicija / ponašanje / intelektulna ometenost / motor abilities / cognition / behavior / intellectual disabilitiesИзвор:
Zbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012, 2012, 141-147Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Финансирање / пројекти:
- Креирање Протокола за процену едукативних потенцијала деце са сметњама у развоју као критеријума за израду индивидуалних образовних програма (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179025)
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Maćešić-Petrović, Dragana AU - Kovačević, Jasmina PY - 2012 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4358 AB - Interesovanje autora ove studije usmereno je na utvrđivanje povezanosti motornog, socijalnog i saznajnog funkcionisanja ispitanog uzorka. To determiniše praktične implikacije rada - inkluzivne edukacije, s jedne strane i multimodalnog tretmana bihejvioralnih smetnji, s druge strane. Uzorak je formiran od ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, osnovnih škola u Beogradu. Motorne sposobnosti ispitane su kliničkim, razvojnim skalama baterije Lurija-Nebraska za decu, ponašanje Konersovom skalom procene, a saznajno funcionisanje Testom upotrebe pojmova. Utvrđeno je postojanje statistički signifikatne korelacije među ispitanim varijablama i ukazano na konceptualne i praktične mogućnosti izvođenja multimodalno orijentisanog tretmana. AB - This study analyzes auditive, verbal and behavioral functioning of children with mild intellectual disabilities. The sample consists of 124 children with mild intellectual disabilities, of both genders, aged between 8 and 13. Conceptually-verbal functions were assessed by means of the Test of Concept Utilization, attention was assessed by means of Trail Making Test - TMT and behavior by means of Conners Rating Scale. The results indicate the existence of statistically significant correlation between the tested variables such as behavior, voluntary attention and conceptual functions. The research results point out the significance of implementation of the multimodal approach, in which special educators have the central professional role. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012 T1 - Kognitivno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću T1 - Cognitive and behavioral functioning of children with intelectual disabilities EP - 147 SP - 141 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4358 ER -
@conference{ author = "Maćešić-Petrović, Dragana and Kovačević, Jasmina", year = "2012", abstract = "Interesovanje autora ove studije usmereno je na utvrđivanje povezanosti motornog, socijalnog i saznajnog funkcionisanja ispitanog uzorka. To determiniše praktične implikacije rada - inkluzivne edukacije, s jedne strane i multimodalnog tretmana bihejvioralnih smetnji, s druge strane. Uzorak je formiran od ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, osnovnih škola u Beogradu. Motorne sposobnosti ispitane su kliničkim, razvojnim skalama baterije Lurija-Nebraska za decu, ponašanje Konersovom skalom procene, a saznajno funcionisanje Testom upotrebe pojmova. Utvrđeno je postojanje statistički signifikatne korelacije među ispitanim varijablama i ukazano na konceptualne i praktične mogućnosti izvođenja multimodalno orijentisanog tretmana., This study analyzes auditive, verbal and behavioral functioning of children with mild intellectual disabilities. The sample consists of 124 children with mild intellectual disabilities, of both genders, aged between 8 and 13. Conceptually-verbal functions were assessed by means of the Test of Concept Utilization, attention was assessed by means of Trail Making Test - TMT and behavior by means of Conners Rating Scale. The results indicate the existence of statistically significant correlation between the tested variables such as behavior, voluntary attention and conceptual functions. The research results point out the significance of implementation of the multimodal approach, in which special educators have the central professional role.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012", title = "Kognitivno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću, Cognitive and behavioral functioning of children with intelectual disabilities", pages = "147-141", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4358" }
Maćešić-Petrović, D.,& Kovačević, J.. (2012). Kognitivno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 141-147. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4358
Maćešić-Petrović D, Kovačević J. Kognitivno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012. 2012;:141-147. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4358 .
Maćešić-Petrović, Dragana, Kovačević, Jasmina, "Kognitivno i bihejvioralno funkcionisanje dece sa intelektualnom ometenošću" in Zbornik radova –2. Naučni skup, „Stremljenja i novine u Specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji”, Beograd, 28. decembar 2012 (2012):141-147, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4358 .