Приказ основних података о документу

The specifics of antonims usage in deaf and hard of hearing students

dc.creatorSimić, Marija
dc.date.accessioned2022-04-13T08:30:42Z
dc.date.available2022-04-13T08:30:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4348
dc.description.abstractСпроведено истраживање је имало за циљ да утврди степен познавања антонима задатих речи (именица, глагола, придева и прилога) код глувих и наглувих ученика основношколског узраста. На основу циља су дефинисани задаци истраживања и постављене истраживачке хипотезе. Узорак испитаника је чинило 35 глувих и наглувих ученика мушког и женског пола, где је било 22 (62,9%) дечака и 13 (37,1%) девојчица. Узраст испитаника је био од 11 до15 година, односно обухватио је глуве и наглуве ученике од четвртог до осмог разреда основне школе. Истраживање је спроведено у Школи за слушно оштећене „Стефан Дечански“ у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић” у Земуну и редовним основним школама „Ната Јеличић“ и „Јанко Веселиновић“ у Шапцу. Инструмент који је коришћен у сврхе овог истраживања је Језички корпус за процену лексичко – стилских специфичности (Димић и Исаковић, 2003) – сегменти. Добијени подаци су били обрађени у статистичком пакету СПСС.23. На све варијабле је примењена дистрибуција једноставних френквенција, њихов процентуални удео и Хи – квадрат тест са унакрсним табелирањем (енг. Chi- Square Crosstabulation). У циљу утврђивања повезаности између варијабли примењен је Спирманов коефицијент корелације. Резултати истраживања указују да су ученици најбоље савладали антониме придева, именица и прилога док су најлошије савладали антониме глагола. Уочено је да постоји статистички значајна разлика у познавању антонима задатих речи у односу на оцену из српског језика и у односу на тип школе коју ученици похађају код глувих и наглувих ученика. Такође је утврђена статистички значајна корелација између оцене из српског језика и познавања антонима испитиваних врста речи у оквиру именица, глагола, придева и прилога. Оцена из српског језика највећим делом дефинише резултате ученика у овој студији. Стога је потребно константно богатити речник и перманентно радити на формирању појмова уз савладавање граматичких и правописних правила као и указати на важност институција какве су школе за глуве и наглуве ученике.sr
dc.description.abstractThe aim of the research was to determine the degree of knowledge of the antonyms of the given words (nouns, verbs, adjectives and annexes) in deaf and hard of hearing students of elementary school age. The tasks of the research and the set of research hypotheses have been defined, based on the main goal of research. The sample of respondents consisted of 35 male and female deaf and hard of hearing students, of which 22 (62.9%) boys and 13 (37.1%) girls. The age of the respondents ranged from 11 to 15 years, respectively from the fourth to eighth grade of elementary school. The research was conducted at the Primary schools for Hearing Disorders ”Stefan Decanski” in Belgrade and ”Radivoj Popovic” in Zemun and regular elementary schools “Nata Jelicic” and “Janko Veselinovic” in Sabac. The instrument used for the purpose of this research is the Language Corpus for the assessment of lexical and stylistic specificities (Dimic and Isakovic, 2003) - segments. The obtained data were processed in the statistical package SPSS.23. Distribution of simple requencies, their percentage distribution and the Chi Square Crosstabulation test were applied on all variables. In order to determine the connection between the variables, Spirman's correlation coefficient was applied. The results of the research indicate that respondents best mastered the antonymes of adjectives, nouns and adverbs, while the worst were overcome by the antonymes of the verbs. It was noticed that there is a statistically significant difference in the knowledge of the antonyms of the given words in relation to the grade from the Serbian language and in relation to the type of school that deaf and hard of hearing students attending. A statistically significant correlation between the grades from the Serbian language and the knowledge of the antonyms of the investigated types of words was also established in the nouns, verbs, adjectives and adverbs. The grade from the Serbian language largely defines the results of the students in this study. Therefore, it is necessary to constantly enrich the vocabulary of deaf and hard of hearing students and permanently work on the formation of terms by mastering grammatical and spelling rules as well as to indicate the importance of institutions such as schools for deaf and hard of hearing students.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectоштећење слухаsr
dc.subjectречникsr
dc.subjectврсте речиsr
dc.subjectантонимиsr
dc.subjectосновношколски узрастsr
dc.subjecthearing impairmentsr
dc.subjectvocabularysr
dc.subjectword typessr
dc.subjectantonymssr
dc.subjectelementary school agesr
dc.titleSpecifičnosti upotrebe reči suprotnog značenja kod gluvih i nagluvih učenikasr
dc.titleThe specifics of antonims usage in deaf and hard of hearing studentssr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage61
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4348
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу