rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Specifičnosti upotrebe reči suprotnog značenja kod gluvih i nagluvih učenika

The specifics of antonims usage in deaf and hard of hearing students

Authorized Users Only
2019
Authors
Simić, Marija
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Спроведено истраживање је имало за циљ да утврди степен познавања антонима задатих речи (именица, глагола, придева и прилога) код глувих и наглувих ученика основношколског узраста. На основу циља су дефинисани задаци истраживања и постављене истраживачке хипотезе. Узорак испитаника је чинило 35 глувих и наглувих ученика мушког и женског пола, где је било 22 (62,9%) дечака и 13 (37,1%) девојчица. Узраст испитаника је био од 11 до15 година, односно обухватио је глуве и наглуве ученике од четвртог до осмог разреда основне школе. Истраживање је спроведено у Школи за слушно оштећене „Стефан Дечански“ у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић” у Земуну и редовним основним школама „Ната Јеличић“ и „Јанко Веселиновић“ у Шапцу. Инструмент који је коришћен у сврхе овог истраживања је Језички корпус за процену лексичко – стилских специфичности (Димић и Исаковић, 2003) – сегменти. Добијени подаци су били обрађени у статистичком пакету СПСС.23. На све варијабле је примењена дистрибуција једно...ставних френквенција, њихов процентуални удео и Хи – квадрат тест са унакрсним табелирањем (енг. Chi- Square Crosstabulation). У циљу утврђивања повезаности између варијабли примењен је Спирманов коефицијент корелације. Резултати истраживања указују да су ученици најбоље савладали антониме придева, именица и прилога док су најлошије савладали антониме глагола. Уочено је да постоји статистички значајна разлика у познавању антонима задатих речи у односу на оцену из српског језика и у односу на тип школе коју ученици похађају код глувих и наглувих ученика. Такође је утврђена статистички значајна корелација између оцене из српског језика и познавања антонима испитиваних врста речи у оквиру именица, глагола, придева и прилога. Оцена из српског језика највећим делом дефинише резултате ученика у овој студији. Стога је потребно константно богатити речник и перманентно радити на формирању појмова уз савладавање граматичких и правописних правила као и указати на важност институција какве су школе за глуве и наглуве ученике.

The aim of the research was to determine the degree of knowledge of the antonyms of the given words (nouns, verbs, adjectives and annexes) in deaf and hard of hearing students of elementary school age. The tasks of the research and the set of research hypotheses have been defined, based on the main goal of research. The sample of respondents consisted of 35 male and female deaf and hard of hearing students, of which 22 (62.9%) boys and 13 (37.1%) girls. The age of the respondents ranged from 11 to 15 years, respectively from the fourth to eighth grade of elementary school. The research was conducted at the Primary schools for Hearing Disorders ”Stefan Decanski” in Belgrade and ”Radivoj Popovic” in Zemun and regular elementary schools “Nata Jelicic” and “Janko Veselinovic” in Sabac. The instrument used for the purpose of this research is the Language Corpus for the assessment of lexical and stylistic specificities (Dimic and Isakovic, 2003) - segments. The obtained data were processe...d in the statistical package SPSS.23. Distribution of simple requencies, their percentage distribution and the Chi Square Crosstabulation test were applied on all variables. In order to determine the connection between the variables, Spirman's correlation coefficient was applied. The results of the research indicate that respondents best mastered the antonymes of adjectives, nouns and adverbs, while the worst were overcome by the antonymes of the verbs. It was noticed that there is a statistically significant difference in the knowledge of the antonyms of the given words in relation to the grade from the Serbian language and in relation to the type of school that deaf and hard of hearing students attending. A statistically significant correlation between the grades from the Serbian language and the knowledge of the antonyms of the investigated types of words was also established in the nouns, verbs, adjectives and adverbs. The grade from the Serbian language largely defines the results of the students in this study. Therefore, it is necessary to constantly enrich the vocabulary of deaf and hard of hearing students and permanently work on the formation of terms by mastering grammatical and spelling rules as well as to indicate the importance of institutions such as schools for deaf and hard of hearing students.

Keywords:
оштећење слуха / речник / врсте речи / антоними / основношколски узраст / hearing impairment / vocabulary / word types / antonyms / elementary school age
Source:
2019, 1-61
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4348
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4348
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Simić, Marija
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4348
AB  - Спроведено истраживање је имало за циљ да утврди степен познавања антонима задатих речи (именица, глагола, придева и прилога) код глувих и наглувих ученика основношколског узраста. На основу циља су дефинисани задаци истраживања и постављене истраживачке хипотезе.
Узорак испитаника је чинило 35 глувих и наглувих ученика мушког и женског пола, где је било 22 (62,9%) дечака и 13 (37,1%) девојчица. Узраст испитаника је био од 11 до15 година, односно обухватио је глуве и наглуве ученике од четвртог до осмог разреда основне школе. Истраживање је спроведено у Школи за слушно оштећене „Стефан Дечански“ у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић” у Земуну и редовним основним школама „Ната Јеличић“ и „Јанко Веселиновић“ у  Шапцу. Инструмент који је коришћен у сврхе овог истраживања је Језички корпус за процену лексичко – стилских специфичности (Димић и Исаковић, 2003) – сегменти.
Добијени подаци су били обрађени у статистичком пакету СПСС.23. На све варијабле је примењена дистрибуција једноставних френквенција, њихов процентуални удео и Хи – квадрат тест са унакрсним табелирањем (енг. Chi- Square Crosstabulation). У циљу утврђивања повезаности између варијабли примењен је Спирманов коефицијент корелације.
Резултати истраживања указују да су ученици најбоље савладали антониме придева, именица и прилога док су најлошије савладали антониме глагола. Уочено је да постоји статистички значајна разлика у познавању антонима задатих речи у односу на оцену из српског језика и у односу на тип школе коју ученици похађају код глувих и наглувих ученика. Такође је утврђена статистички значајна корелација између оцене из српског језика и познавања антонима испитиваних врста речи у оквиру именица, глагола, придева и прилога. Оцена из српског језика највећим делом дефинише резултате ученика у овој студији. Стога је потребно константно богатити речник и перманентно радити на формирању појмова уз савладавање граматичких и правописних правила као и указати на важност институција какве су школе за глуве и наглуве ученике.
AB  - The aim of the research was to determine the degree of knowledge of the antonyms of the given words (nouns, verbs, adjectives and annexes) in deaf and hard of hearing students of elementary school age. The tasks of the research and the set of research hypotheses have been defined, based on the main goal of research.
The sample of respondents consisted of 35 male and female deaf and hard of hearing students, of which 22 (62.9%) boys and 13 (37.1%) girls. The age of the respondents ranged from 11 to 15 years, respectively from the fourth to eighth grade of elementary school.
The research was conducted at the Primary schools for Hearing Disorders ”Stefan Decanski” in Belgrade and ”Radivoj Popovic” in Zemun and regular elementary schools “Nata Jelicic” and “Janko Veselinovic” in Sabac. The instrument used for the purpose of this research is the Language Corpus for the assessment of lexical and stylistic specificities (Dimic and Isakovic, 2003) - segments.
The obtained data were processed in the statistical package SPSS.23. Distribution of simple requencies, their percentage distribution and the Chi Square Crosstabulation test were applied on all variables. In order to determine the connection between the variables, Spirman's correlation coefficient was applied.
The results of the research indicate that respondents best mastered the antonymes of adjectives, nouns and adverbs, while the worst were overcome by the antonymes of the verbs. It was noticed that there is a statistically significant difference in the knowledge of the antonyms of the given words in relation to the grade from the Serbian language and in relation to the type of school that deaf and hard of hearing students attending. A statistically significant correlation between the grades from the Serbian language and the knowledge of the antonyms of the investigated types of words was also established in the nouns, verbs, adjectives and adverbs.
The grade from the Serbian language largely defines the results of the students in this study.
Therefore, it is necessary to constantly enrich the vocabulary of deaf and hard of hearing students and permanently work on the formation of terms by mastering grammatical and spelling rules as well as to indicate the importance of institutions such as schools for deaf and hard of hearing students.
T1  - Specifičnosti  upotrebe reči suprotnog značenja kod gluvih i nagluvih učenika
T1  - The specifics of antonims usage in deaf and hard of hearing students
EP  - 61
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4348
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Simić, Marija",
year = "2019",
abstract = "Спроведено истраживање је имало за циљ да утврди степен познавања антонима задатих речи (именица, глагола, придева и прилога) код глувих и наглувих ученика основношколског узраста. На основу циља су дефинисани задаци истраживања и постављене истраживачке хипотезе.
Узорак испитаника је чинило 35 глувих и наглувих ученика мушког и женског пола, где је било 22 (62,9%) дечака и 13 (37,1%) девојчица. Узраст испитаника је био од 11 до15 година, односно обухватио је глуве и наглуве ученике од четвртог до осмог разреда основне школе. Истраживање је спроведено у Школи за слушно оштећене „Стефан Дечански“ у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић” у Земуну и редовним основним школама „Ната Јеличић“ и „Јанко Веселиновић“ у  Шапцу. Инструмент који је коришћен у сврхе овог истраживања је Језички корпус за процену лексичко – стилских специфичности (Димић и Исаковић, 2003) – сегменти.
Добијени подаци су били обрађени у статистичком пакету СПСС.23. На све варијабле је примењена дистрибуција једноставних френквенција, њихов процентуални удео и Хи – квадрат тест са унакрсним табелирањем (енг. Chi- Square Crosstabulation). У циљу утврђивања повезаности између варијабли примењен је Спирманов коефицијент корелације.
Резултати истраживања указују да су ученици најбоље савладали антониме придева, именица и прилога док су најлошије савладали антониме глагола. Уочено је да постоји статистички значајна разлика у познавању антонима задатих речи у односу на оцену из српског језика и у односу на тип школе коју ученици похађају код глувих и наглувих ученика. Такође је утврђена статистички значајна корелација између оцене из српског језика и познавања антонима испитиваних врста речи у оквиру именица, глагола, придева и прилога. Оцена из српског језика највећим делом дефинише резултате ученика у овој студији. Стога је потребно константно богатити речник и перманентно радити на формирању појмова уз савладавање граматичких и правописних правила као и указати на важност институција какве су школе за глуве и наглуве ученике., The aim of the research was to determine the degree of knowledge of the antonyms of the given words (nouns, verbs, adjectives and annexes) in deaf and hard of hearing students of elementary school age. The tasks of the research and the set of research hypotheses have been defined, based on the main goal of research.
The sample of respondents consisted of 35 male and female deaf and hard of hearing students, of which 22 (62.9%) boys and 13 (37.1%) girls. The age of the respondents ranged from 11 to 15 years, respectively from the fourth to eighth grade of elementary school.
The research was conducted at the Primary schools for Hearing Disorders ”Stefan Decanski” in Belgrade and ”Radivoj Popovic” in Zemun and regular elementary schools “Nata Jelicic” and “Janko Veselinovic” in Sabac. The instrument used for the purpose of this research is the Language Corpus for the assessment of lexical and stylistic specificities (Dimic and Isakovic, 2003) - segments.
The obtained data were processed in the statistical package SPSS.23. Distribution of simple requencies, their percentage distribution and the Chi Square Crosstabulation test were applied on all variables. In order to determine the connection between the variables, Spirman's correlation coefficient was applied.
The results of the research indicate that respondents best mastered the antonymes of adjectives, nouns and adverbs, while the worst were overcome by the antonymes of the verbs. It was noticed that there is a statistically significant difference in the knowledge of the antonyms of the given words in relation to the grade from the Serbian language and in relation to the type of school that deaf and hard of hearing students attending. A statistically significant correlation between the grades from the Serbian language and the knowledge of the antonyms of the investigated types of words was also established in the nouns, verbs, adjectives and adverbs.
The grade from the Serbian language largely defines the results of the students in this study.
Therefore, it is necessary to constantly enrich the vocabulary of deaf and hard of hearing students and permanently work on the formation of terms by mastering grammatical and spelling rules as well as to indicate the importance of institutions such as schools for deaf and hard of hearing students.",
title = "Specifičnosti  upotrebe reči suprotnog značenja kod gluvih i nagluvih učenika, The specifics of antonims usage in deaf and hard of hearing students",
pages = "61-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4348"
}
Simić, M.. (2019). Specifičnosti  upotrebe reči suprotnog značenja kod gluvih i nagluvih učenika. , 1-61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4348
Simić M. Specifičnosti  upotrebe reči suprotnog značenja kod gluvih i nagluvih učenika. 2019;:1-61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4348 .
Simić, Marija, "Specifičnosti  upotrebe reči suprotnog značenja kod gluvih i nagluvih učenika" (2019):1-61,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4348 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB