Приказ основних података о документу

dc.creatorBudinski, Melanija
dc.date.accessioned2022-04-13T08:30:00Z
dc.date.available2022-04-13T08:30:00Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4347
dc.description.abstractРезилијентност је животни процес успешне адаптације услед проблема, трауме, трагедије, претње или значајног извора стреса и служи као општи психолошки алат људи зарад разрешења потешкоћа са којима је особа суочена и даљег успешног функционисања у друштву. Као способност која је присутна код свих људи ова особина је битна и код ученика који се кроз свој школски живот суочавају са одређеном количином стреса и потешкоћа. Особе са оштећењем слуха се суочавају са јединственим изазовима и приликама за развој резилијентости, посебно када су у питању трауме. Општи циљ истраживања јесте да се утврди да ли постоји разлика у развоју резилијентности у односу на модалитет комуникације. Узорак истраживања је чинило 30 испитаника који похађају средње школе. За потребе истраживања резилијентности коришћени су тестови МАС, РЕА и РЕЛ. Резултати истраживања показују да постоји разлика у развоју резилијентности у односу на модалитет комуникације.sr
dc.description.abstractResilience is a life long process of successful adaptation due to problem, trauma, tragedy, threat or source of significant stress and it is utilized as a general psychological human asset for resolving problems with which is person facing with goal being further successful functionality in society. As an ability which is available in all people this ability is important in students who are faced with significant stress and troubles during their school life. Hearing impaired individuals face themselves with unique challenges and opportunities for developing resilience, especially when traumas are in question. General goal of this research is to determine if there is a difference in development of resilience when compared to mode of communication. The sample of the research is made out of 30 middle school individuals. For researching the level of resilience tests MAS, REA and Rel are used. Results of the research indicate that there is difference in development of resilience when compared to mode of communication.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectоштећење слухаsr
dc.subjectрезилијентностsr
dc.subjectшколски успехsr
dc.subjectкомуникацијаsr
dc.subjectзнаковни језикsr
dc.subjecthearing impairmentsr
dc.subjectresiliencesr
dc.subjectschool successsr
dc.subjectcommunicationsr
dc.subjectsign languagesr
dc.titleRezilijentnost učenika sa smetnjama u razvoju u odnosu na modalitet komunikacijesr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage62
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4347
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу