Rezilijentnost učenika sa smetnjama u razvoju u odnosu na modalitet komunikacije
Само за регистроване кориснике
2019
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Резилијентност је животни процес успешне адаптације услед проблема, трауме, трагедије, претње или значајног извора стреса и служи као општи психолошки алат људи зарад разрешења потешкоћа са којима је особа суочена и даљег успешног функционисања у друштву. Као способност која је присутна код свих људи ова особина је битна и код ученика који се кроз свој школски живот суочавају са одређеном количином стреса и потешкоћа. Особе са оштећењем слуха се суочавају са јединственим изазовима и приликама за развој резилијентости, посебно када су у питању трауме.
Општи циљ истраживања јесте да се утврди да ли постоји разлика у развоју резилијентности у односу на модалитет комуникације.
Узорак истраживања је чинило 30 испитаника који похађају средње школе. За потребе истраживања резилијентности коришћени су тестови МАС, РЕА и РЕЛ.
Резултати истраживања показују да постоји разлика у развоју резилијентности у односу на модалитет комуникације.
Resilience is a life long process of successful adaptation due to problem, trauma, tragedy, threat or source of significant stress and it is utilized as a general psychological human asset for resolving problems with which is person facing with goal being further successful functionality in society. As an ability which is available in all people this ability is important in students who are faced with significant stress and troubles during their school life. Hearing impaired individuals face themselves with unique challenges and opportunities for developing resilience, especially when traumas are in question.
General goal of this research is to determine if there is a difference in development of resilience when compared to mode of communication.
The sample of the research is made out of 30 middle school individuals. For researching the level of resilience tests MAS, REA and Rel are used. Results of the research indicate that there is difference in development of resilience when comp...ared to mode of communication.
Кључне речи:
оштећење слуха / резилијентност / школски успех / комуникација / знаковни језик / hearing impairment / resilience / school success / communication / sign languageИзвор:
2019, 1-62Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Budinski, Melanija PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4347 AB - Резилијентност је животни процес успешне адаптације услед проблема, трауме, трагедије, претње или значајног извора стреса и служи као општи психолошки алат људи зарад разрешења потешкоћа са којима је особа суочена и даљег успешног функционисања у друштву. Као способност која је присутна код свих људи ова особина је битна и код ученика који се кроз свој школски живот суочавају са одређеном количином стреса и потешкоћа. Особе са оштећењем слуха се суочавају са јединственим изазовима и приликама за развој резилијентости, посебно када су у питању трауме. Општи циљ истраживања јесте да се утврди да ли постоји разлика у развоју резилијентности у односу на модалитет комуникације. Узорак истраживања је чинило 30 испитаника који похађају средње школе. За потребе истраживања резилијентности коришћени су тестови МАС, РЕА и РЕЛ. Резултати истраживања показују да постоји разлика у развоју резилијентности у односу на модалитет комуникације. AB - Resilience is a life long process of successful adaptation due to problem, trauma, tragedy, threat or source of significant stress and it is utilized as a general psychological human asset for resolving problems with which is person facing with goal being further successful functionality in society. As an ability which is available in all people this ability is important in students who are faced with significant stress and troubles during their school life. Hearing impaired individuals face themselves with unique challenges and opportunities for developing resilience, especially when traumas are in question. General goal of this research is to determine if there is a difference in development of resilience when compared to mode of communication. The sample of the research is made out of 30 middle school individuals. For researching the level of resilience tests MAS, REA and Rel are used. Results of the research indicate that there is difference in development of resilience when compared to mode of communication. T1 - Rezilijentnost učenika sa smetnjama u razvoju u odnosu na modalitet komunikacije EP - 62 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4347 ER -
@mastersthesis{ author = "Budinski, Melanija", year = "2019", abstract = "Резилијентност је животни процес успешне адаптације услед проблема, трауме, трагедије, претње или значајног извора стреса и служи као општи психолошки алат људи зарад разрешења потешкоћа са којима је особа суочена и даљег успешног функционисања у друштву. Као способност која је присутна код свих људи ова особина је битна и код ученика који се кроз свој школски живот суочавају са одређеном количином стреса и потешкоћа. Особе са оштећењем слуха се суочавају са јединственим изазовима и приликама за развој резилијентости, посебно када су у питању трауме. Општи циљ истраживања јесте да се утврди да ли постоји разлика у развоју резилијентности у односу на модалитет комуникације. Узорак истраживања је чинило 30 испитаника који похађају средње школе. За потребе истраживања резилијентности коришћени су тестови МАС, РЕА и РЕЛ. Резултати истраживања показују да постоји разлика у развоју резилијентности у односу на модалитет комуникације., Resilience is a life long process of successful adaptation due to problem, trauma, tragedy, threat or source of significant stress and it is utilized as a general psychological human asset for resolving problems with which is person facing with goal being further successful functionality in society. As an ability which is available in all people this ability is important in students who are faced with significant stress and troubles during their school life. Hearing impaired individuals face themselves with unique challenges and opportunities for developing resilience, especially when traumas are in question. General goal of this research is to determine if there is a difference in development of resilience when compared to mode of communication. The sample of the research is made out of 30 middle school individuals. For researching the level of resilience tests MAS, REA and Rel are used. Results of the research indicate that there is difference in development of resilience when compared to mode of communication.", title = "Rezilijentnost učenika sa smetnjama u razvoju u odnosu na modalitet komunikacije", pages = "62-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4347" }
Budinski, M.. (2019). Rezilijentnost učenika sa smetnjama u razvoju u odnosu na modalitet komunikacije. , 1-62. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4347
Budinski M. Rezilijentnost učenika sa smetnjama u razvoju u odnosu na modalitet komunikacije. 2019;:1-62. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4347 .
Budinski, Melanija, "Rezilijentnost učenika sa smetnjama u razvoju u odnosu na modalitet komunikacije" (2019):1-62, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4347 .