Uloga i položaj učitelja u školskom postignuću gluvih učenika iz matematike
Само за регистроване кориснике
2019
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Циљ: Циљ овог истраживања је утврђивање разлика у улогама учитеља и школског постигнућа из математике код ученика који носе слушни апарат и ученика који имају уграђен кохлеарни имплант.
Материјал и методе: Истраживање је обухватило 32 ученика нижих разреда основне школе, узраста 7-12 година. Сви ученици су били оштећеног слуха. Од укупног узорка издвојене су две групе на основу типа слушне амплификације: група деце са слушним апаратом и група деце са кохлеарним имплантом. Истраживање је спроведено у школи за оштећене слухом и наглуве „Стефан Дечански“ у Београду, као и у специјалној школи ШОСО „Милан Петровић“ у Новом Саду. За потребе истраживања конструисан је упитник на основу четири улоге учитеља, који је обухватао 20 ставки на које су ученици одговарали помоћу Ликертове скале (1-5).
Резултати: Статистички значајна разлика добијена је код улоге учитеља као модела и улоге учитеља који интервенише. Позитивнији резултати добијени су анализом одговора ученика са слушним апаратом у одн...осу на одговоре ученика са кохлеарним имплантом.
Закључак: Примена различитих улога учитеља позитивно и различито делује у постизању успеха из математике у односу на тип слушне амплификације код ученика са оштећењем слуха.
Aim: The aim of the research was to determine if there were differences in the role of a teacher and school achievements in mathematics in pupils with hearing aid and pupils with cochlear implant.
Materials and methods: The research included 32 pupils of lower primary school grades, aged 7-12. All pupils were children with hearing impairment. In the total sample, two groups were isolated based on the type of auditory amplification: a group of children with hearing aid and a group of children with a cochlear implant. The research was conducted at the school for hearing impaired and hard of hearing children “Stefan Decanski” in Belgrade and at the special school for primary and secondary education “Milan Petrovic” in Novi Sad. A questionnaire has been constructed for the purposes of the research based on the four roles of a teacher, containing 20 items which pupils answered using the Likert scale (1-5).
Results: Statistically significant difference was obtained in the role of a teacher... as a model, as well as at a teacher who intervenes, in favor of a greater number of more positive opinions about tested items in students with hearing aids compared to students with cochlear implant.
Conclusion: Application of different roles of a teacher positively affects achievements in math in hearing impaired children, depending on the type of auditory amplification.
Кључне речи:
учитељ / школско постигнуће / математика / деца оштећеног слуха / слушни апарат / кохлеарни имплант / teacher / school achievement / math / hearing impaired children / hearing aid / cochlear implantИзвор:
2019, 1-80Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Zdravković, Nina PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4345 AB - Циљ: Циљ овог истраживања је утврђивање разлика у улогама учитеља и школског постигнућа из математике код ученика који носе слушни апарат и ученика који имају уграђен кохлеарни имплант. Материјал и методе: Истраживање је обухватило 32 ученика нижих разреда основне школе, узраста 7-12 година. Сви ученици су били оштећеног слуха. Од укупног узорка издвојене су две групе на основу типа слушне амплификације: група деце са слушним апаратом и група деце са кохлеарним имплантом. Истраживање је спроведено у школи за оштећене слухом и наглуве „Стефан Дечански“ у Београду, као и у специјалној школи ШОСО „Милан Петровић“ у Новом Саду. За потребе истраживања конструисан је упитник на основу четири улоге учитеља, који је обухватао 20 ставки на које су ученици одговарали помоћу Ликертове скале (1-5). Резултати: Статистички значајна разлика добијена је код улоге учитеља као модела и улоге учитеља који интервенише. Позитивнији резултати добијени су анализом одговора ученика са слушним апаратом у односу на одговоре ученика са кохлеарним имплантом. Закључак: Примена различитих улога учитеља позитивно и различито делује у постизању успеха из математике у односу на тип слушне амплификације код ученика са оштећењем слуха. AB - Aim: The aim of the research was to determine if there were differences in the role of a teacher and school achievements in mathematics in pupils with hearing aid and pupils with cochlear implant. Materials and methods: The research included 32 pupils of lower primary school grades, aged 7-12. All pupils were children with hearing impairment. In the total sample, two groups were isolated based on the type of auditory amplification: a group of children with hearing aid and a group of children with a cochlear implant. The research was conducted at the school for hearing impaired and hard of hearing children “Stefan Decanski” in Belgrade and at the special school for primary and secondary education “Milan Petrovic” in Novi Sad. A questionnaire has been constructed for the purposes of the research based on the four roles of a teacher, containing 20 items which pupils answered using the Likert scale (1-5). Results: Statistically significant difference was obtained in the role of a teacher as a model, as well as at a teacher who intervenes, in favor of a greater number of more positive opinions about tested items in students with hearing aids compared to students with cochlear implant. Conclusion: Application of different roles of a teacher positively affects achievements in math in hearing impaired children, depending on the type of auditory amplification. T1 - Uloga i položaj učitelja u školskom postignuću gluvih učenika iz matematike EP - 80 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4345 ER -
@mastersthesis{ author = "Zdravković, Nina", year = "2019", abstract = "Циљ: Циљ овог истраживања је утврђивање разлика у улогама учитеља и школског постигнућа из математике код ученика који носе слушни апарат и ученика који имају уграђен кохлеарни имплант. Материјал и методе: Истраживање је обухватило 32 ученика нижих разреда основне школе, узраста 7-12 година. Сви ученици су били оштећеног слуха. Од укупног узорка издвојене су две групе на основу типа слушне амплификације: група деце са слушним апаратом и група деце са кохлеарним имплантом. Истраживање је спроведено у школи за оштећене слухом и наглуве „Стефан Дечански“ у Београду, као и у специјалној школи ШОСО „Милан Петровић“ у Новом Саду. За потребе истраживања конструисан је упитник на основу четири улоге учитеља, који је обухватао 20 ставки на које су ученици одговарали помоћу Ликертове скале (1-5). Резултати: Статистички значајна разлика добијена је код улоге учитеља као модела и улоге учитеља који интервенише. Позитивнији резултати добијени су анализом одговора ученика са слушним апаратом у односу на одговоре ученика са кохлеарним имплантом. Закључак: Примена различитих улога учитеља позитивно и различито делује у постизању успеха из математике у односу на тип слушне амплификације код ученика са оштећењем слуха., Aim: The aim of the research was to determine if there were differences in the role of a teacher and school achievements in mathematics in pupils with hearing aid and pupils with cochlear implant. Materials and methods: The research included 32 pupils of lower primary school grades, aged 7-12. All pupils were children with hearing impairment. In the total sample, two groups were isolated based on the type of auditory amplification: a group of children with hearing aid and a group of children with a cochlear implant. The research was conducted at the school for hearing impaired and hard of hearing children “Stefan Decanski” in Belgrade and at the special school for primary and secondary education “Milan Petrovic” in Novi Sad. A questionnaire has been constructed for the purposes of the research based on the four roles of a teacher, containing 20 items which pupils answered using the Likert scale (1-5). Results: Statistically significant difference was obtained in the role of a teacher as a model, as well as at a teacher who intervenes, in favor of a greater number of more positive opinions about tested items in students with hearing aids compared to students with cochlear implant. Conclusion: Application of different roles of a teacher positively affects achievements in math in hearing impaired children, depending on the type of auditory amplification.", title = "Uloga i položaj učitelja u školskom postignuću gluvih učenika iz matematike", pages = "80-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4345" }
Zdravković, N.. (2019). Uloga i položaj učitelja u školskom postignuću gluvih učenika iz matematike. , 1-80. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4345
Zdravković N. Uloga i položaj učitelja u školskom postignuću gluvih učenika iz matematike. 2019;:1-80. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4345 .
Zdravković, Nina, "Uloga i položaj učitelja u školskom postignuću gluvih učenika iz matematike" (2019):1-80, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4345 .