Vizuelna pažnja gluve i nagluve dece na predškolskom uzrastu
Samo za registrovane korisnike
2019
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Рад настоји да прикаже појам визуелне пажње у различитим животним добима.
Нарочито код новорођенчади и деце предшколског и школског узраста уредног развоја и глуве и наглуве деце, такође истог узраста.
Поред представљања појма, рад настоји да уједини друге психолошке аспекте који су у корелацији и уској вези са визуелном пажњом и са њом чине когнитивну мрежу заслужну за ментални еволуитивни ток.
У раду је, ради разумевања појма који је годинама предмет истраживања психологије, дат предлог посматрања визуелне пажње кроз низ подручја која пажњу сврставају међу најрелевантније чиниоце за когнитивни развој деце и човека уопште.
Такође, приказан је различит степен манифестовања визуелне пажње код деце различитог узраста као и истраживачки рад који садржи тест за процену визуелне пажње код глуве и наглуве деце и приказује резултате испитивања међу експерименталном групом дечака и девојчица.
The paper seeks to show the concept of visual attention at different ages. Especially in newborns and preschool and school-age children with normal hearing, and deaf and hard of hearing children at the same age.
In addition to presenting the concept, this paper seeks to unite other psychological aspects that are correlated and closely related to visual attention and together make a cognitive network responsible for the mental evolutionary flow.
In order to understand the concept that has been the subject of psychology research for years, the paper presents a proposal of observation of visual attention through a series of areas that place the attention among the most relevant factors for the cognitive development of children and human in general. Additionally, a different degree of visual attention in children of different ages is presented, as well as research work that includes a test for assessment of visual attention in deaf and hard of hearing children and shows the results of th...e experiment conducted among the experimental group of boys and girls.
Ključne reči:
појам / психологија / визуелна пажња / когнитивни развој / истраживања / новорођенчад / предшколски узраст / тест / процена / екпериментална група / глува и наглува деца / concept / psychology / visual attention / cognitive development / research / newborns / pre-school age / test / assessment / experimental group / deaf and hard of hearing childrenIzvor:
2019, 5-55Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Raković, Jelena PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4343 AB - Рад настоји да прикаже појам визуелне пажње у различитим животним добима. Нарочито код новорођенчади и деце предшколског и школског узраста уредног развоја и глуве и наглуве деце, такође истог узраста. Поред представљања појма, рад настоји да уједини друге психолошке аспекте који су у корелацији и уској вези са визуелном пажњом и са њом чине когнитивну мрежу заслужну за ментални еволуитивни ток. У раду је, ради разумевања појма који је годинама предмет истраживања психологије, дат предлог посматрања визуелне пажње кроз низ подручја која пажњу сврставају међу најрелевантније чиниоце за когнитивни развој деце и човека уопште. Такође, приказан је различит степен манифестовања визуелне пажње код деце различитог узраста као и истраживачки рад који садржи тест за процену визуелне пажње код глуве и наглуве деце и приказује резултате испитивања међу експерименталном групом дечака и девојчица. AB - The paper seeks to show the concept of visual attention at different ages. Especially in newborns and preschool and school-age children with normal hearing, and deaf and hard of hearing children at the same age. In addition to presenting the concept, this paper seeks to unite other psychological aspects that are correlated and closely related to visual attention and together make a cognitive network responsible for the mental evolutionary flow. In order to understand the concept that has been the subject of psychology research for years, the paper presents a proposal of observation of visual attention through a series of areas that place the attention among the most relevant factors for the cognitive development of children and human in general. Additionally, a different degree of visual attention in children of different ages is presented, as well as research work that includes a test for assessment of visual attention in deaf and hard of hearing children and shows the results of the experiment conducted among the experimental group of boys and girls. T1 - Vizuelna pažnja gluve i nagluve dece na predškolskom uzrastu EP - 55 SP - 5 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4343 ER -
@mastersthesis{ author = "Raković, Jelena", year = "2019", abstract = "Рад настоји да прикаже појам визуелне пажње у различитим животним добима. Нарочито код новорођенчади и деце предшколског и школског узраста уредног развоја и глуве и наглуве деце, такође истог узраста. Поред представљања појма, рад настоји да уједини друге психолошке аспекте који су у корелацији и уској вези са визуелном пажњом и са њом чине когнитивну мрежу заслужну за ментални еволуитивни ток. У раду је, ради разумевања појма који је годинама предмет истраживања психологије, дат предлог посматрања визуелне пажње кроз низ подручја која пажњу сврставају међу најрелевантније чиниоце за когнитивни развој деце и човека уопште. Такође, приказан је различит степен манифестовања визуелне пажње код деце различитог узраста као и истраживачки рад који садржи тест за процену визуелне пажње код глуве и наглуве деце и приказује резултате испитивања међу експерименталном групом дечака и девојчица., The paper seeks to show the concept of visual attention at different ages. Especially in newborns and preschool and school-age children with normal hearing, and deaf and hard of hearing children at the same age. In addition to presenting the concept, this paper seeks to unite other psychological aspects that are correlated and closely related to visual attention and together make a cognitive network responsible for the mental evolutionary flow. In order to understand the concept that has been the subject of psychology research for years, the paper presents a proposal of observation of visual attention through a series of areas that place the attention among the most relevant factors for the cognitive development of children and human in general. Additionally, a different degree of visual attention in children of different ages is presented, as well as research work that includes a test for assessment of visual attention in deaf and hard of hearing children and shows the results of the experiment conducted among the experimental group of boys and girls.", title = "Vizuelna pažnja gluve i nagluve dece na predškolskom uzrastu", pages = "55-5", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4343" }
Raković, J.. (2019). Vizuelna pažnja gluve i nagluve dece na predškolskom uzrastu. , 5-55. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4343
Raković J. Vizuelna pažnja gluve i nagluve dece na predškolskom uzrastu. 2019;:5-55. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4343 .
Raković, Jelena, "Vizuelna pažnja gluve i nagluve dece na predškolskom uzrastu" (2019):5-55, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4343 .