Sintaksičko-semantičke sposobnosti djece predškolskog uzrasta
Abstract
Предмет истраживања овог рада су синтаксичко-семантичке способности дјеце предшколског узратса. Узорак су чинила деца предшколског узраста на територији општине Савски Венац, у Београду. Способности дјеце предшколског узраста испитиване су Глобалним артикулационим тестом, Тестом за процјену латерализованости, Предикционим тестом, Тестом граматика малишана, и Семантичким тестом. Дјеца предшколског узраста имају највише сметњи у изговору алвеоларних гласова, разлике у артикулационим способностима између дјечака и дјевојчица, и млађих и старијих предшколаца постоје али нису статистички значајне утврђено је Глобалним артикулационим тестом. На Предикционом тесту код предшколаца су утврђене одређене разлике међу дјецом с обзиром на пол и неправилност/правилност у изговору гласова, али те разлике нису статистички значајне. На основу теста граматика малишана уочава се да се код дјеце синтаксичке способности на предшколском узрасту још увијек развијају.
Статистички значајан резултат на тесту г...раматика малишана доказан је када су се предшколци подјелили на основу правилности у изговору гласова. Разлике између дјечака и дјевојчица на Семантичком тесту су утврђене без утврђивања статистичке значајности.
Када су се поредили резултати предшколаца на основу правилног/неправилног изговора гласова утврђен је статистички значајан резултат на Семантичком тесту . Може се закључити да поремећаји артикулације укључују проблеме и у другим говорно-језичким способностима, а све то може утицати на напредовање дјеце у образовном процесу.
Keywords:
синтакса / семантика / артикулација / фонологија / дисторзије / правилан изговор / неправилан изговорSource:
2019, 3-61Collections
Institution/Community
rFASPERTY - THES AU - Vidović, Zagorka PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4334 AB - Предмет истраживања овог рада су синтаксичко-семантичке способности дјеце предшколског узратса. Узорак су чинила деца предшколског узраста на територији општине Савски Венац, у Београду. Способности дјеце предшколског узраста испитиване су Глобалним артикулационим тестом, Тестом за процјену латерализованости, Предикционим тестом, Тестом граматика малишана, и Семантичким тестом. Дјеца предшколског узраста имају највише сметњи у изговору алвеоларних гласова, разлике у артикулационим способностима између дјечака и дјевојчица, и млађих и старијих предшколаца постоје али нису статистички значајне утврђено је Глобалним артикулационим тестом. На Предикционом тесту код предшколаца су утврђене одређене разлике међу дјецом с обзиром на пол и неправилност/правилност у изговору гласова, али те разлике нису статистички значајне. На основу теста граматика малишана уочава се да се код дјеце синтаксичке способности на предшколском узрасту још увијек развијају. Статистички значајан резултат на тесту граматика малишана доказан је када су се предшколци подјелили на основу правилности у изговору гласова. Разлике између дјечака и дјевојчица на Семантичком тесту су утврђене без утврђивања статистичке значајности. Када су се поредили резултати предшколаца на основу правилног/неправилног изговора гласова утврђен је статистички значајан резултат на Семантичком тесту . Може се закључити да поремећаји артикулације укључују проблеме и у другим говорно-језичким способностима, а све то може утицати на напредовање дјеце у образовном процесу. T1 - Sintaksičko-semantičke sposobnosti djece predškolskog uzrasta EP - 61 SP - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4334 ER -
@mastersthesis{ author = "Vidović, Zagorka", year = "2019", abstract = "Предмет истраживања овог рада су синтаксичко-семантичке способности дјеце предшколског узратса. Узорак су чинила деца предшколског узраста на територији општине Савски Венац, у Београду. Способности дјеце предшколског узраста испитиване су Глобалним артикулационим тестом, Тестом за процјену латерализованости, Предикционим тестом, Тестом граматика малишана, и Семантичким тестом. Дјеца предшколског узраста имају највише сметњи у изговору алвеоларних гласова, разлике у артикулационим способностима између дјечака и дјевојчица, и млађих и старијих предшколаца постоје али нису статистички значајне утврђено је Глобалним артикулационим тестом. На Предикционом тесту код предшколаца су утврђене одређене разлике међу дјецом с обзиром на пол и неправилност/правилност у изговору гласова, али те разлике нису статистички значајне. На основу теста граматика малишана уочава се да се код дјеце синтаксичке способности на предшколском узрасту још увијек развијају. Статистички значајан резултат на тесту граматика малишана доказан је када су се предшколци подјелили на основу правилности у изговору гласова. Разлике између дјечака и дјевојчица на Семантичком тесту су утврђене без утврђивања статистичке значајности. Када су се поредили резултати предшколаца на основу правилног/неправилног изговора гласова утврђен је статистички значајан резултат на Семантичком тесту . Може се закључити да поремећаји артикулације укључују проблеме и у другим говорно-језичким способностима, а све то може утицати на напредовање дјеце у образовном процесу.", title = "Sintaksičko-semantičke sposobnosti djece predškolskog uzrasta", pages = "61-3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4334" }
Vidović, Z.. (2019). Sintaksičko-semantičke sposobnosti djece predškolskog uzrasta. , 3-61. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4334
Vidović Z. Sintaksičko-semantičke sposobnosti djece predškolskog uzrasta. 2019;:3-61. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4334 .
Vidović, Zagorka, "Sintaksičko-semantičke sposobnosti djece predškolskog uzrasta" (2019):3-61, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4334 .