rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sintaksičko-semantičke sposobnosti djece predškolskog uzrasta

Authorized Users Only
2019
Authors
Vidović, Zagorka
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Предмет истраживања овог рада су синтаксичко-семантичке способности дјеце предшколског узратса. Узорак су чинила деца предшколског узраста на територији општине Савски Венац, у Београду. Способности дјеце предшколског узраста испитиване су Глобалним артикулационим тестом, Тестом за процјену латерализованости, Предикционим тестом, Тестом граматика малишана, и Семантичким тестом. Дјеца предшколског узраста имају највише сметњи у изговору алвеоларних гласова, разлике у артикулационим способностима између дјечака и дјевојчица, и млађих и старијих предшколаца постоје али нису статистички значајне утврђено је Глобалним артикулационим тестом. На Предикционом тесту код предшколаца су утврђене одређене разлике међу дјецом с обзиром на пол и неправилност/правилност у изговору гласова, али те разлике нису статистички значајне. На основу теста граматика малишана уочава се да се код дјеце синтаксичке способности на предшколском узрасту још увијек развијају. Статистички значајан резултат на тесту г...раматика малишана доказан је када су се предшколци подјелили на основу правилности у изговору гласова. Разлике између дјечака и дјевојчица на Семантичком тесту су утврђене без утврђивања статистичке значајности. Када су се поредили резултати предшколаца на основу правилног/неправилног изговора гласова утврђен је статистички значајан резултат на Семантичком тесту . Може се закључити да поремећаји артикулације укључују проблеме и у другим говорно-језичким способностима, а све то може утицати на напредовање дјеце у образовном процесу.

Keywords:
синтакса / семантика / артикулација / фонологија / дисторзије / правилан изговор / неправилан изговор
Source:
2019, 3-61
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4334
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4334
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Vidović, Zagorka
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4334
AB  - Предмет истраживања овог рада су синтаксичко-семантичке способности дјеце предшколског узратса. Узорак су чинила деца предшколског узраста на територији општине Савски Венац, у Београду. Способности дјеце предшколског узраста испитиване су Глобалним артикулационим тестом, Тестом за процјену латерализованости, Предикционим тестом, Тестом граматика малишана, и Семантичким тестом. Дјеца предшколског узраста имају највише сметњи у изговору алвеоларних гласова, разлике у артикулационим способностима између дјечака и дјевојчица, и млађих и старијих предшколаца постоје али нису статистички значајне утврђено је Глобалним артикулационим тестом. На Предикционом тесту код предшколаца су утврђене одређене разлике међу дјецом с обзиром на пол и неправилност/правилност у изговору гласова, али те разлике нису статистички значајне. На основу теста граматика малишана уочава се да се код дјеце синтаксичке способности на предшколском узрасту још увијек развијају.
Статистички значајан резултат на тесту граматика малишана доказан је када су се предшколци подјелили на основу правилности у изговору гласова. Разлике између дјечака и дјевојчица на Семантичком тесту су утврђене без утврђивања статистичке значајности.
Када су се поредили резултати предшколаца на основу правилног/неправилног изговора гласова утврђен је статистички значајан резултат на Семантичком тесту . Може се закључити да поремећаји артикулације укључују проблеме и у другим говорно-језичким способностима, а све то може утицати на напредовање дјеце у образовном процесу.
T1  - Sintaksičko-semantičke sposobnosti djece predškolskog uzrasta
EP  - 61
SP  - 3
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4334
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Vidović, Zagorka",
year = "2019",
abstract = "Предмет истраживања овог рада су синтаксичко-семантичке способности дјеце предшколског узратса. Узорак су чинила деца предшколског узраста на територији општине Савски Венац, у Београду. Способности дјеце предшколског узраста испитиване су Глобалним артикулационим тестом, Тестом за процјену латерализованости, Предикционим тестом, Тестом граматика малишана, и Семантичким тестом. Дјеца предшколског узраста имају највише сметњи у изговору алвеоларних гласова, разлике у артикулационим способностима између дјечака и дјевојчица, и млађих и старијих предшколаца постоје али нису статистички значајне утврђено је Глобалним артикулационим тестом. На Предикционом тесту код предшколаца су утврђене одређене разлике међу дјецом с обзиром на пол и неправилност/правилност у изговору гласова, али те разлике нису статистички значајне. На основу теста граматика малишана уочава се да се код дјеце синтаксичке способности на предшколском узрасту још увијек развијају.
Статистички значајан резултат на тесту граматика малишана доказан је када су се предшколци подјелили на основу правилности у изговору гласова. Разлике између дјечака и дјевојчица на Семантичком тесту су утврђене без утврђивања статистичке значајности.
Када су се поредили резултати предшколаца на основу правилног/неправилног изговора гласова утврђен је статистички значајан резултат на Семантичком тесту . Може се закључити да поремећаји артикулације укључују проблеме и у другим говорно-језичким способностима, а све то може утицати на напредовање дјеце у образовном процесу.",
title = "Sintaksičko-semantičke sposobnosti djece predškolskog uzrasta",
pages = "61-3",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4334"
}
Vidović, Z.. (2019). Sintaksičko-semantičke sposobnosti djece predškolskog uzrasta. , 3-61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4334
Vidović Z. Sintaksičko-semantičke sposobnosti djece predškolskog uzrasta. 2019;:3-61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4334 .
Vidović, Zagorka, "Sintaksičko-semantičke sposobnosti djece predškolskog uzrasta" (2019):3-61,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4334 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB