Analiza glasa kod dece predškolskog uzrasta
Abstract
Увод: У свету звукова који нас окружују, људски глас заузаима врло значајно место. За обављање свакодневних активности неопходан је чист и естетски квалитетан глас, на жалост, у последње време број и тежина оштећења гласа се нагло повећава и на тај начин најважније средство комуникације човека бива угрожено. Интересвање људи за феномен гласа и испитивања на том подручију, датирају још из давних времена, а о томе говоре, истина оскудни, али драгоцени записи којима располаже човечанство.
Циљ: Циљ овог истраживања је анализа гласа код деце предшколског узраста.
Респирација, фонација, резонанца и вокална флексибилност су обележја здраве и прихватљиве вокалне производње, и сви аспекти су анализирани у овом истарживању.
Методе: Истраживањем је обухваћено 30 испитаника, мушког и женског пола.
Инструмент испитивања је Брзи Cкриниг Тест. Инструмент се може користити на говорницима свих узраста, од предшколских до одраслих. Анализирано је укупно 4 карактеристике гласовне производње (рес...пирација, фонација, резонанца и невербални распон гласа и прилагодљивости). Подсистеми гласовне производње се посебно анализирају. Листе опажања карактеристика које су обично повезане са поремећајем тог подсистема се налазе у сваком одељку. Време тестирања је од 5 до 10 минута. . У обради података коришћене су методе дескриптивне и инференцијалне статистике. Анализа и обрада података вршене су помоћу пакета намењеног статистичкој обради података за друштвене науке – SPSS, а добијени резултати су приказани дескриптивно и табеларно.
Резултати: Резултати овог истарживања указују на то да респирација, фонација, резонанција и невербални распон гласа утичу на квалитет гласа. Резултати показују и то да постоји статистички значајне разлика у квалитету гласа код дечака и девојчица и то на основу максималног времена фонације које је дуже код дечака предшколског узраста у односу на девојчице истог узраста.
Keywords:
глас / Брзи Скининг тест / анализа / респирација / фонација и резонанцијаSource:
2019, 4-75Collections
Institution/Community
rFASPERTY - THES AU - Ladolež, Ana PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4328 AB - Увод: У свету звукова који нас окружују, људски глас заузаима врло значајно место. За обављање свакодневних активности неопходан је чист и естетски квалитетан глас, на жалост, у последње време број и тежина оштећења гласа се нагло повећава и на тај начин најважније средство комуникације човека бива угрожено. Интересвање људи за феномен гласа и испитивања на том подручију, датирају још из давних времена, а о томе говоре, истина оскудни, али драгоцени записи којима располаже човечанство. Циљ: Циљ овог истраживања је анализа гласа код деце предшколског узраста. Респирација, фонација, резонанца и вокална флексибилност су обележја здраве и прихватљиве вокалне производње, и сви аспекти су анализирани у овом истарживању. Методе: Истраживањем је обухваћено 30 испитаника, мушког и женског пола. Инструмент испитивања је Брзи Cкриниг Тест. Инструмент се може користити на говорницима свих узраста, од предшколских до одраслих. Анализирано је укупно 4 карактеристике гласовне производње (респирација, фонација, резонанца и невербални распон гласа и прилагодљивости). Подсистеми гласовне производње се посебно анализирају. Листе опажања карактеристика које су обично повезане са поремећајем тог подсистема се налазе у сваком одељку. Време тестирања је од 5 до 10 минута. . У обради података коришћене су методе дескриптивне и инференцијалне статистике. Анализа и обрада података вршене су помоћу пакета намењеног статистичкој обради података за друштвене науке – SPSS, а добијени резултати су приказани дескриптивно и табеларно. Резултати: Резултати овог истарживања указују на то да респирација, фонација, резонанција и невербални распон гласа утичу на квалитет гласа. Резултати показују и то да постоји статистички значајне разлика у квалитету гласа код дечака и девојчица и то на основу максималног времена фонације које је дуже код дечака предшколског узраста у односу на девојчице истог узраста. T1 - Analiza glasa kod dece predškolskog uzrasta EP - 75 SP - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4328 ER -
@mastersthesis{ author = "Ladolež, Ana", year = "2019", abstract = "Увод: У свету звукова који нас окружују, људски глас заузаима врло значајно место. За обављање свакодневних активности неопходан је чист и естетски квалитетан глас, на жалост, у последње време број и тежина оштећења гласа се нагло повећава и на тај начин најважније средство комуникације човека бива угрожено. Интересвање људи за феномен гласа и испитивања на том подручију, датирају још из давних времена, а о томе говоре, истина оскудни, али драгоцени записи којима располаже човечанство. Циљ: Циљ овог истраживања је анализа гласа код деце предшколског узраста. Респирација, фонација, резонанца и вокална флексибилност су обележја здраве и прихватљиве вокалне производње, и сви аспекти су анализирани у овом истарживању. Методе: Истраживањем је обухваћено 30 испитаника, мушког и женског пола. Инструмент испитивања је Брзи Cкриниг Тест. Инструмент се може користити на говорницима свих узраста, од предшколских до одраслих. Анализирано је укупно 4 карактеристике гласовне производње (респирација, фонација, резонанца и невербални распон гласа и прилагодљивости). Подсистеми гласовне производње се посебно анализирају. Листе опажања карактеристика које су обично повезане са поремећајем тог подсистема се налазе у сваком одељку. Време тестирања је од 5 до 10 минута. . У обради података коришћене су методе дескриптивне и инференцијалне статистике. Анализа и обрада података вршене су помоћу пакета намењеног статистичкој обради података за друштвене науке – SPSS, а добијени резултати су приказани дескриптивно и табеларно. Резултати: Резултати овог истарживања указују на то да респирација, фонација, резонанција и невербални распон гласа утичу на квалитет гласа. Резултати показују и то да постоји статистички значајне разлика у квалитету гласа код дечака и девојчица и то на основу максималног времена фонације које је дуже код дечака предшколског узраста у односу на девојчице истог узраста.", title = "Analiza glasa kod dece predškolskog uzrasta", pages = "75-4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4328" }
Ladolež, A.. (2019). Analiza glasa kod dece predškolskog uzrasta. , 4-75. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4328
Ladolež A. Analiza glasa kod dece predškolskog uzrasta. 2019;:4-75. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4328 .
Ladolež, Ana, "Analiza glasa kod dece predškolskog uzrasta" (2019):4-75, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4328 .