rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analiza glasa kod dece predškolskog uzrasta

Authorized Users Only
2019
Authors
Ladolež, Ana
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Увод: У свету звукова који нас окружују, људски глас заузаима врло значајно место. За обављање свакодневних активности неопходан је чист и естетски квалитетан глас, на жалост, у последње време број и тежина оштећења гласа се нагло повећава и на тај начин најважније средство комуникације човека бива угрожено. Интересвање људи за феномен гласа и испитивања на том подручију, датирају још из давних времена, а о томе говоре, истина оскудни, али драгоцени записи којима располаже човечанство. Циљ: Циљ овог истраживања је анализа гласа код деце предшколског узраста. Респирација, фонација, резонанца и вокална флексибилност су обележја здраве и прихватљиве вокалне производње, и сви аспекти су анализирани у овом истарживању. Методе: Истраживањем је обухваћено 30 испитаника, мушког и женског пола. Инструмент испитивања је Брзи Cкриниг Тест. Инструмент се може користити на говорницима свих узраста, од предшколских до одраслих. Анализирано је укупно 4 карактеристике гласовне производње (рес...пирација, фонација, резонанца и невербални распон гласа и прилагодљивости). Подсистеми гласовне производње се посебно анализирају. Листе опажања карактеристика које су обично повезане са поремећајем тог подсистема се налазе у сваком одељку. Време тестирања је од 5 до 10 минута. . У обради података коришћене су методе дескриптивне и инференцијалне статистике. Анализа и обрада података вршене су помоћу пакета намењеног статистичкој обради података за друштвене науке – SPSS, а добијени резултати су приказани дескриптивно и табеларно. Резултати: Резултати овог истарживања указују на то да респирација, фонација, резонанција и невербални распон гласа утичу на квалитет гласа. Резултати показују и то да постоји статистички значајне разлика у квалитету гласа код дечака и девојчица и то на основу максималног времена фонације које је дуже код дечака предшколског узраста у односу на девојчице истог узраста.

Keywords:
глас / Брзи Скининг тест / анализа / респирација / фонација и резонанција
Source:
2019, 4-75
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4328
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4328
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Ladolež, Ana
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4328
AB  - Увод: У  свету звукова који нас окружују, људски глас заузаима врло значајно место. За обављање свакодневних активности неопходан је чист и естетски квалитетан глас, на жалост, у последње време број и тежина оштећења гласа се нагло повећава  и на тај начин најважније средство комуникације човека бива угрожено. Интересвање људи за феномен гласа и испитивања на том подручију, датирају још из давних времена, а о томе говоре, истина оскудни, али драгоцени записи којима располаже човечанство.
Циљ: Циљ овог истраживања је анализа гласа код деце предшколског узраста.
Респирација, фонација, резонанца и вокална флексибилност су обележја здраве и прихватљиве вокалне производње, и сви аспекти су анализирани у овом истарживању.
Методе: Истраживањем  је обухваћено 30 испитаника, мушког и женског пола.
Инструмент испитивања је Брзи Cкриниг  Тест. Инструмент  се може користити на говорницима свих узраста, од предшколских до одраслих. Анализирано је укупно 4 карактеристике гласовне производње (респирација, фонација, резонанца и невербални распон гласа и прилагодљивости). Подсистеми гласовне производње се посебно анализирају. Листе опажања карактеристика које су обично повезане са поремећајем тог подсистема се налазе у сваком одељку. Време тестирања је од 5 до 10 минута. . У обради података коришћене су  методе дескриптивне и инференцијалне статистике. Анализа и обрада података вршене су помоћу пакета намењеног статистичкој обради података за друштвене науке – SPSS, а добијени резултати су приказани дескриптивно и табеларно.
Резултати: Резултати овог истарживања указују на то да респирација, фонација, резонанција и невербални распон гласа утичу на квалитет гласа. Резултати показују и то да постоји статистички значајне разлика у квалитету гласа код дечака и девојчица и то на основу максималног времена фонације које је дуже код дечака предшколског узраста у односу на девојчице истог узраста.
T1  - Analiza glasa kod dece predškolskog uzrasta
EP  - 75
SP  - 4
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4328
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Ladolež, Ana",
year = "2019",
abstract = "Увод: У  свету звукова који нас окружују, људски глас заузаима врло значајно место. За обављање свакодневних активности неопходан је чист и естетски квалитетан глас, на жалост, у последње време број и тежина оштећења гласа се нагло повећава  и на тај начин најважније средство комуникације човека бива угрожено. Интересвање људи за феномен гласа и испитивања на том подручију, датирају још из давних времена, а о томе говоре, истина оскудни, али драгоцени записи којима располаже човечанство.
Циљ: Циљ овог истраживања је анализа гласа код деце предшколског узраста.
Респирација, фонација, резонанца и вокална флексибилност су обележја здраве и прихватљиве вокалне производње, и сви аспекти су анализирани у овом истарживању.
Методе: Истраживањем  је обухваћено 30 испитаника, мушког и женског пола.
Инструмент испитивања је Брзи Cкриниг  Тест. Инструмент  се може користити на говорницима свих узраста, од предшколских до одраслих. Анализирано је укупно 4 карактеристике гласовне производње (респирација, фонација, резонанца и невербални распон гласа и прилагодљивости). Подсистеми гласовне производње се посебно анализирају. Листе опажања карактеристика које су обично повезане са поремећајем тог подсистема се налазе у сваком одељку. Време тестирања је од 5 до 10 минута. . У обради података коришћене су  методе дескриптивне и инференцијалне статистике. Анализа и обрада података вршене су помоћу пакета намењеног статистичкој обради података за друштвене науке – SPSS, а добијени резултати су приказани дескриптивно и табеларно.
Резултати: Резултати овог истарживања указују на то да респирација, фонација, резонанција и невербални распон гласа утичу на квалитет гласа. Резултати показују и то да постоји статистички значајне разлика у квалитету гласа код дечака и девојчица и то на основу максималног времена фонације које је дуже код дечака предшколског узраста у односу на девојчице истог узраста.",
title = "Analiza glasa kod dece predškolskog uzrasta",
pages = "75-4",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4328"
}
Ladolež, A.. (2019). Analiza glasa kod dece predškolskog uzrasta. , 4-75.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4328
Ladolež A. Analiza glasa kod dece predškolskog uzrasta. 2019;:4-75.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4328 .
Ladolež, Ana, "Analiza glasa kod dece predškolskog uzrasta" (2019):4-75,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4328 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB