Приказ основних података о документу

The role of the strip story in the development of languages with deaf and hard of hearing primary school students

dc.creatorGrbić, Tanja
dc.date.accessioned2022-04-07T10:15:32Z
dc.date.available2022-04-07T10:15:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4323
dc.description.abstractСлух је веома важан чинилац у процесу комуникације битан је за учење говора. Услед одсуства чула слуха развој говора и језика код деце оштећеног слуха има своје специфичности. Код деце општећеног слуха говорни језик је ограничен, неразумљив. За глуву и наглуву децу писани говор је веома значајан аспект комуникације. Слика је погодно средство за испитивање говорно - језичких способности на свим узрастима. Општи циљ спроведеног истраживања био да се утврди улога стрип приче у развоју језика код глувих и наглувих ученика основношколског узраста. Из општег циља формулисали смо посебне циљеве, а то су да се утврди однос између узраста ученика, степена оштећења, успеха из српског језика, врсте амплификације и пола и улоге стрип приче у развоју језика код глувих и наглувих ученика основношколског узраста. Узорак је укупно чинило 35 ученика оштећеног слуха од III до VIII разреда. Истраживање је обављено у школама: Школа за оштећене слухом-наглуве „Стефан Дечански“ у Београду, Основној школи „Радивој Поповић“ у Земуну, Основној школи „Ната Јеличић“. Инструмент у нашем истраживању био је Стрип прича (Владисављевић, 1984), састављена од четири слике међусобно повезане редоследом догађаја. Слике у следу су постављане испред ученика, а затим су постављени захтеви да их опишу у писаном изразу. Испитивао се начин изражавања: број употребљених речи, простих, просто-проширених и сложених реченица, врста речи. Анализом добијених резултата закључили смо да узраст ученика нема утицаја на опис стрип приче у развоју језика. Степен оштећења делимично утиче на опис стрип приче у развоју језика. Ученици са слушним апаратом остварили су бољи резултат приликом употребе врста речи, реченица и речи него кохлеарно имплантирани ученици. Пол ученика нема утицаја на опис стрип приче у развоју језика код глувих и наглувих ученика основношколског узраста.sr
dc.description.abstractHearing is a very important factor in the communication process. Due to the lack of hearing sense, the development of speech and language in hearing impaired children has its own peculiarities. In hearing impaired children, spoken language is limited, incomprehensible. For deaf and hard of hearing children, written speech is a very important aspect of communication. The image is a suitable tool for testing speech and language skills at all ages. The overall aim of the research was to determine the role of the comic book story in language development in deaf and hard of hearing elementary school students. From a general goal, we formulated specific goals, namely to determine the relationship between student age, degree of impairment, Serbian language success, type of amplification and gender, and the role of the comic story in language development in deaf and hard of hearing elementary school students. The sample consisted of 35 hearing impaired students in grades III through VIII. The research was done in the schools: School for the hearing impaired, "Stefan Decanski" in Belgrade, "Radivoj Popović" elementary school in Zemun, "Nata Jeličić" elementary school. An instrument in our research was the Strip Story (Vladisavljevic, 1984), composed of four images interconnected in the order of events. The pictures in the sequence were placed in front of the students, and then requests were made to describe them in writing. The way of expression was examined: number of words used, simple, simple-extended and complex sentences, types of words. Analyzing the results we have concluded that the age of the students has no influence on the description of the comic story in language development. The extent of the impairment partly influences the description of the comic story in language development. Students with hearing aids performed better when using types of words, sentences, and words than cochlear-implanted students. Gender of students has no influence on the description of the comic book story in the development of language in deaf and hard of hearing elementary school students.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectстрип причаsr
dc.subjectречsr
dc.subjectреченицаsr
dc.subjectосновношколски узрастsr
dc.subjectглуви и наглуви ученициsr
dc.subjectcomic book storysr
dc.subjectwordsr
dc.subjectsentencesr
dc.subjectelementary school agesr
dc.subjectdeaf and hard of hearing studentssr
dc.titleUloga strip priče u razvoju jezika kod gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrastasr
dc.titleThe role of the strip story in the development of languages with deaf and hard of hearing primary school studentssr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage64
dc.citation.spage5
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4323
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу