Vrednovanje školskog uspeha učenika s motoričkim poremećajima u inkluzivnoj nastavi
School achivement’s assessment of student with motor disability in inclusive education
Authors
Ilić-Stošović, Danijela
Nikolić, Snežana

Rapaić, Dragan

Contributors
Matejić-Đuričić, ZoricaConference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Različiti načini definisanja i razumevanja procesa vrednovanja
školskog uspeha naglašavaju složenost ovog pedagoškog akta, ali i
njegovu važnost koja se ogleda, ne samo u prikazu ishoda obrazovanja,
već i u procesu komunikacije između učenika, nastavnika i roditelja
(informativna i instruktivna uloga), postavljanja učenika u
određeni položaj u razrednoj grupi (klasifikaciona uloga), procesu
motivacije (motivaciona uloga). Zemlje u kojima je inkluzivno obrazovanje
učenika s posebnim obrazovnim potrebama zaživelo uvele su
brojne inovacije sistema vrednovanja školskog uspeha među kojima
je ocenjivanje putem portfolija, samoevaluacija, vrednovanje na
osnovu individualizovanih kriterijuma, formativno ocenjivanje.
Istraživanje koje je imalo za cilj empirijsku potvrdu neophodnosti
izmene sistema vrednovanja školskog uspeha učenika u inkluzivnoj
nastavi, sprovedeno je na 11 učenika s motoričkim poremećajima,
koji su u vreme istraživanja pohađali razrednu nastavu po redovnom
nast...avnom planu i programu. Rezultati ukazuju da je usvojenost
gradiva iz maternjg jezika i matematike izrazito niska, a da dodeljena
numerička ocena nije u korelaciji sa pokaznim znanjem. Sposobnosti
za školsko učenje su izuzetno heterogene, sa prisustvom distraktibilnosti,
površnosti i perseveracije pažnje, prisustvom lakog
zamaranja i osrednjeg radnog potencijala, kao i karakteristika reprodukcije
i zaključivanja kao što su nepovezivanje novog i starog,
nepovezivanje uzroka i posledice i nemogućnosti apstrakcije.
Dobijeni rezultati ukazuju na važnost modifikacije i uvođenja
alternativnih oblika vrednovanja školskog uspeha kao što su portfolije,
formativno ocenjivanje, individualizovano ocenjivanje.
The different ways of defining and understanding of school
assessment point out its complexity, but also its importance in whole
education process. Assessment isn’t just a view of academic knowledge.
It has big role in communication between teachers, students and
parents, as much as in classification and motivation. The countries
with tradition in inclusive education of children with special needs
have already made some changes and innovations in assessment
tools and process such as portfolio, self-evaluation, evaluation based
on individualized criteria and formative assessment.
The aim of this paper was to prove, by empiric research necessity
of improving and changing assessment system in inclusive education.
The sample for this research was made of 11 students with motor
disability, educated by mainstream curriculum.
Low level of academic achievement in mother language and math
and discrepancy between numeric validation and academic
achievement are basic results of thi...s research. The abilities for
learning are very heterogeneous, with next characteristics:
distractibility, perseveration and low level of attention, low level of
work ability, inability to make connection between new and previous
information, cause and consequence, as much as inability to make
abstractive conclusion.
Keywords:
assessment / school achievement / motor disability / inclusion / vrednovanje / školski uspeh / motorički poremećaji / inkluzijaSource:
Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008, 2008, 535-550Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Ilić-Stošović, Danijela AU - Nikolić, Snežana AU - Rapaić, Dragan PY - 2008 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4319 AB - Različiti načini definisanja i razumevanja procesa vrednovanja školskog uspeha naglašavaju složenost ovog pedagoškog akta, ali i njegovu važnost koja se ogleda, ne samo u prikazu ishoda obrazovanja, već i u procesu komunikacije između učenika, nastavnika i roditelja (informativna i instruktivna uloga), postavljanja učenika u određeni položaj u razrednoj grupi (klasifikaciona uloga), procesu motivacije (motivaciona uloga). Zemlje u kojima je inkluzivno obrazovanje učenika s posebnim obrazovnim potrebama zaživelo uvele su brojne inovacije sistema vrednovanja školskog uspeha među kojima je ocenjivanje putem portfolija, samoevaluacija, vrednovanje na osnovu individualizovanih kriterijuma, formativno ocenjivanje. Istraživanje koje je imalo za cilj empirijsku potvrdu neophodnosti izmene sistema vrednovanja školskog uspeha učenika u inkluzivnoj nastavi, sprovedeno je na 11 učenika s motoričkim poremećajima, koji su u vreme istraživanja pohađali razrednu nastavu po redovnom nastavnom planu i programu. Rezultati ukazuju da je usvojenost gradiva iz maternjg jezika i matematike izrazito niska, a da dodeljena numerička ocena nije u korelaciji sa pokaznim znanjem. Sposobnosti za školsko učenje su izuzetno heterogene, sa prisustvom distraktibilnosti, površnosti i perseveracije pažnje, prisustvom lakog zamaranja i osrednjeg radnog potencijala, kao i karakteristika reprodukcije i zaključivanja kao što su nepovezivanje novog i starog, nepovezivanje uzroka i posledice i nemogućnosti apstrakcije. Dobijeni rezultati ukazuju na važnost modifikacije i uvođenja alternativnih oblika vrednovanja školskog uspeha kao što su portfolije, formativno ocenjivanje, individualizovano ocenjivanje. AB - The different ways of defining and understanding of school assessment point out its complexity, but also its importance in whole education process. Assessment isn’t just a view of academic knowledge. It has big role in communication between teachers, students and parents, as much as in classification and motivation. The countries with tradition in inclusive education of children with special needs have already made some changes and innovations in assessment tools and process such as portfolio, self-evaluation, evaluation based on individualized criteria and formative assessment. The aim of this paper was to prove, by empiric research necessity of improving and changing assessment system in inclusive education. The sample for this research was made of 11 students with motor disability, educated by mainstream curriculum. Low level of academic achievement in mother language and math and discrepancy between numeric validation and academic achievement are basic results of this research. The abilities for learning are very heterogeneous, with next characteristics: distractibility, perseveration and low level of attention, low level of work ability, inability to make connection between new and previous information, cause and consequence, as much as inability to make abstractive conclusion. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008 T1 - Vrednovanje školskog uspeha učenika s motoričkim poremećajima u inkluzivnoj nastavi T1 - School achivement’s assessment of student with motor disability in inclusive education EP - 550 SP - 535 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4319 ER -
@conference{ author = "Ilić-Stošović, Danijela and Nikolić, Snežana and Rapaić, Dragan", year = "2008", abstract = "Različiti načini definisanja i razumevanja procesa vrednovanja školskog uspeha naglašavaju složenost ovog pedagoškog akta, ali i njegovu važnost koja se ogleda, ne samo u prikazu ishoda obrazovanja, već i u procesu komunikacije između učenika, nastavnika i roditelja (informativna i instruktivna uloga), postavljanja učenika u određeni položaj u razrednoj grupi (klasifikaciona uloga), procesu motivacije (motivaciona uloga). Zemlje u kojima je inkluzivno obrazovanje učenika s posebnim obrazovnim potrebama zaživelo uvele su brojne inovacije sistema vrednovanja školskog uspeha među kojima je ocenjivanje putem portfolija, samoevaluacija, vrednovanje na osnovu individualizovanih kriterijuma, formativno ocenjivanje. Istraživanje koje je imalo za cilj empirijsku potvrdu neophodnosti izmene sistema vrednovanja školskog uspeha učenika u inkluzivnoj nastavi, sprovedeno je na 11 učenika s motoričkim poremećajima, koji su u vreme istraživanja pohađali razrednu nastavu po redovnom nastavnom planu i programu. Rezultati ukazuju da je usvojenost gradiva iz maternjg jezika i matematike izrazito niska, a da dodeljena numerička ocena nije u korelaciji sa pokaznim znanjem. Sposobnosti za školsko učenje su izuzetno heterogene, sa prisustvom distraktibilnosti, površnosti i perseveracije pažnje, prisustvom lakog zamaranja i osrednjeg radnog potencijala, kao i karakteristika reprodukcije i zaključivanja kao što su nepovezivanje novog i starog, nepovezivanje uzroka i posledice i nemogućnosti apstrakcije. Dobijeni rezultati ukazuju na važnost modifikacije i uvođenja alternativnih oblika vrednovanja školskog uspeha kao što su portfolije, formativno ocenjivanje, individualizovano ocenjivanje., The different ways of defining and understanding of school assessment point out its complexity, but also its importance in whole education process. Assessment isn’t just a view of academic knowledge. It has big role in communication between teachers, students and parents, as much as in classification and motivation. The countries with tradition in inclusive education of children with special needs have already made some changes and innovations in assessment tools and process such as portfolio, self-evaluation, evaluation based on individualized criteria and formative assessment. The aim of this paper was to prove, by empiric research necessity of improving and changing assessment system in inclusive education. The sample for this research was made of 11 students with motor disability, educated by mainstream curriculum. Low level of academic achievement in mother language and math and discrepancy between numeric validation and academic achievement are basic results of this research. The abilities for learning are very heterogeneous, with next characteristics: distractibility, perseveration and low level of attention, low level of work ability, inability to make connection between new and previous information, cause and consequence, as much as inability to make abstractive conclusion.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008", title = "Vrednovanje školskog uspeha učenika s motoričkim poremećajima u inkluzivnoj nastavi, School achivement’s assessment of student with motor disability in inclusive education", pages = "550-535", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4319" }
Ilić-Stošović, D., Nikolić, S.,& Rapaić, D.. (2008). Vrednovanje školskog uspeha učenika s motoričkim poremećajima u inkluzivnoj nastavi. in Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 535-550. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4319
Ilić-Stošović D, Nikolić S, Rapaić D. Vrednovanje školskog uspeha učenika s motoričkim poremećajima u inkluzivnoj nastavi. in Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008. 2008;:535-550. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4319 .
Ilić-Stošović, Danijela, Nikolić, Snežana, Rapaić, Dragan, "Vrednovanje školskog uspeha učenika s motoričkim poremećajima u inkluzivnoj nastavi" in Zbornik radova -„U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Beograd 2008 (2008):535-550, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4319 .