rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata

Dance and movement therapy ‒ comparative analysis of basic methodological concepts

Thumbnail
2013
bitstream_6900.pdf (396.4Kb)
Authors
Maćešić-Petrović, Dragana
Kovačević, Jasmina
Contributors
Gligorović, Milica
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U radu su tretirane i analizarane mogućnosti komparacije različitih metodskih postupaka i pristupa tretmanu i rehabilitaciji dece, adolescenata i odraslih sa različitim vrstama razvojnih smetnji sa akcentom na intelektualnoj ometenosti i oštećenjima sluha. Ukazano je na posebne vrednosti primene novih rehabilitacionih postupaka i strategija osposobljavanja osoba sa smetnjama i poremećajima razvoja u svakodnevnom životu kao i mogućnostima primene ovih, do sada manje poznatih i nedovoljno primenjivanih rehabilitacinih strategija tretmana i edukacije u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji kod nas, a prema razrađenim modelima i iskustvima zemanja u okruženju kao i inostranih zemalja.
The paper discusses the possibility of comparing different methodological approaches to the treatment and rehabilitation of the children and youth with different disabilities of different degree of complexity, with special emphasis on the analysis of intellectual disabilities and hearing impairments. We point out special values of the implementation of new rehabilitation strategies in the population with different developmental disabilities in everyday life, as well as the possibility of implementing these strategies in special education and rehabilitation in our environment, defined through the conceptual frame abroad.
Keywords:
pokret / ples / psihomotorika / senzomotorika / terapija / movement / dance / psychomotor activity / sensorimotor / therapy
Source:
Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013, 2013, 220, 199-
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
  • Designig a protocol for Assessing the Educational potentials of Children with Disabilities as a Criterion for Development of Individual Educational Programs (RS-179025)

ISBN: 978-86-6203-044-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4302
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4302
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Maćešić-Petrović, Dragana
AU  - Kovačević, Jasmina
PY  - 2013
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4302
AB  - U radu su tretirane i analizarane mogućnosti komparacije različitih
metodskih postupaka i pristupa tretmanu i rehabilitaciji dece, adolescenata i
odraslih sa različitim vrstama razvojnih smetnji sa akcentom na intelektualnoj
ometenosti i oštećenjima sluha. Ukazano je na posebne vrednosti primene novih
rehabilitacionih postupaka i strategija osposobljavanja osoba sa smetnjama i
poremećajima razvoja u svakodnevnom životu kao i mogućnostima primene ovih,
do sada manje poznatih i nedovoljno primenjivanih rehabilitacinih strategija
tretmana i edukacije u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji kod nas, a prema
razrađenim modelima i iskustvima zemanja u okruženju kao i inostranih zemalja.
AB  - The paper discusses the possibility of comparing different methodological
approaches to the treatment and rehabilitation of the children and youth with
different disabilities of different degree of complexity, with special emphasis on
the analysis of intellectual disabilities and hearing impairments. We point out
special values of the implementation of new rehabilitation strategies in the
population with different developmental disabilities in everyday life, as well as the
possibility of implementing these strategies in special education and rehabilitation
in our environment, defined through the conceptual frame abroad.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013
T1  - Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata
T1  - Dance and movement therapy ‒ comparative analysis of basic methodological concepts
SP  - 199
VL  - 220
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4302
ER  - 
@conference{
author = "Maćešić-Petrović, Dragana and Kovačević, Jasmina",
year = "2013",
abstract = "U radu su tretirane i analizarane mogućnosti komparacije različitih
metodskih postupaka i pristupa tretmanu i rehabilitaciji dece, adolescenata i
odraslih sa različitim vrstama razvojnih smetnji sa akcentom na intelektualnoj
ometenosti i oštećenjima sluha. Ukazano je na posebne vrednosti primene novih
rehabilitacionih postupaka i strategija osposobljavanja osoba sa smetnjama i
poremećajima razvoja u svakodnevnom životu kao i mogućnostima primene ovih,
do sada manje poznatih i nedovoljno primenjivanih rehabilitacinih strategija
tretmana i edukacije u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji kod nas, a prema
razrađenim modelima i iskustvima zemanja u okruženju kao i inostranih zemalja., The paper discusses the possibility of comparing different methodological
approaches to the treatment and rehabilitation of the children and youth with
different disabilities of different degree of complexity, with special emphasis on
the analysis of intellectual disabilities and hearing impairments. We point out
special values of the implementation of new rehabilitation strategies in the
population with different developmental disabilities in everyday life, as well as the
possibility of implementing these strategies in special education and rehabilitation
in our environment, defined through the conceptual frame abroad.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013",
title = "Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata, Dance and movement therapy ‒ comparative analysis of basic methodological concepts",
pages = "199",
volume = "220",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4302"
}
Maćešić-Petrović, D.,& Kovačević, J.. (2013). Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata. in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 220, 199.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4302
Maćešić-Petrović D, Kovačević J. Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata. in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013. 2013;220:199.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4302 .
Maćešić-Petrović, Dragana, Kovačević, Jasmina, "Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata" in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013, 220 (2013):199,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4302 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB