Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata
Dance and movement therapy ‒ comparative analysis of basic methodological concepts
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U radu su tretirane i analizarane mogućnosti komparacije različitih
metodskih postupaka i pristupa tretmanu i rehabilitaciji dece, adolescenata i
odraslih sa različitim vrstama razvojnih smetnji sa akcentom na intelektualnoj
ometenosti i oštećenjima sluha. Ukazano je na posebne vrednosti primene novih
rehabilitacionih postupaka i strategija osposobljavanja osoba sa smetnjama i
poremećajima razvoja u svakodnevnom životu kao i mogućnostima primene ovih,
do sada manje poznatih i nedovoljno primenjivanih rehabilitacinih strategija
tretmana i edukacije u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji kod nas, a prema
razrađenim modelima i iskustvima zemanja u okruženju kao i inostranih zemalja.
The paper discusses the possibility of comparing different methodological
approaches to the treatment and rehabilitation of the children and youth with
different disabilities of different degree of complexity, with special emphasis on
the analysis of intellectual disabilities and hearing impairments. We point out
special values of the implementation of new rehabilitation strategies in the
population with different developmental disabilities in everyday life, as well as the
possibility of implementing these strategies in special education and rehabilitation
in our environment, defined through the conceptual frame abroad.
Keywords:
pokret / ples / psihomotorika / senzomotorika / terapija / movement / dance / psychomotor activity / sensorimotor / therapySource:
Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013, 2013, 220, 199-Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Maćešić-Petrović, Dragana AU - Kovačević, Jasmina PY - 2013 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4302 AB - U radu su tretirane i analizarane mogućnosti komparacije različitih metodskih postupaka i pristupa tretmanu i rehabilitaciji dece, adolescenata i odraslih sa različitim vrstama razvojnih smetnji sa akcentom na intelektualnoj ometenosti i oštećenjima sluha. Ukazano je na posebne vrednosti primene novih rehabilitacionih postupaka i strategija osposobljavanja osoba sa smetnjama i poremećajima razvoja u svakodnevnom životu kao i mogućnostima primene ovih, do sada manje poznatih i nedovoljno primenjivanih rehabilitacinih strategija tretmana i edukacije u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji kod nas, a prema razrađenim modelima i iskustvima zemanja u okruženju kao i inostranih zemalja. AB - The paper discusses the possibility of comparing different methodological approaches to the treatment and rehabilitation of the children and youth with different disabilities of different degree of complexity, with special emphasis on the analysis of intellectual disabilities and hearing impairments. We point out special values of the implementation of new rehabilitation strategies in the population with different developmental disabilities in everyday life, as well as the possibility of implementing these strategies in special education and rehabilitation in our environment, defined through the conceptual frame abroad. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013 T1 - Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata T1 - Dance and movement therapy ‒ comparative analysis of basic methodological concepts SP - 199 VL - 220 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4302 ER -
@conference{ author = "Maćešić-Petrović, Dragana and Kovačević, Jasmina", year = "2013", abstract = "U radu su tretirane i analizarane mogućnosti komparacije različitih metodskih postupaka i pristupa tretmanu i rehabilitaciji dece, adolescenata i odraslih sa različitim vrstama razvojnih smetnji sa akcentom na intelektualnoj ometenosti i oštećenjima sluha. Ukazano je na posebne vrednosti primene novih rehabilitacionih postupaka i strategija osposobljavanja osoba sa smetnjama i poremećajima razvoja u svakodnevnom životu kao i mogućnostima primene ovih, do sada manje poznatih i nedovoljno primenjivanih rehabilitacinih strategija tretmana i edukacije u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji kod nas, a prema razrađenim modelima i iskustvima zemanja u okruženju kao i inostranih zemalja., The paper discusses the possibility of comparing different methodological approaches to the treatment and rehabilitation of the children and youth with different disabilities of different degree of complexity, with special emphasis on the analysis of intellectual disabilities and hearing impairments. We point out special values of the implementation of new rehabilitation strategies in the population with different developmental disabilities in everyday life, as well as the possibility of implementing these strategies in special education and rehabilitation in our environment, defined through the conceptual frame abroad.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013", title = "Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata, Dance and movement therapy ‒ comparative analysis of basic methodological concepts", pages = "199", volume = "220", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4302" }
Maćešić-Petrović, D.,& Kovačević, J.. (2013). Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata. in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 220, 199. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4302
Maćešić-Petrović D, Kovačević J. Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata. in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013. 2013;220:199. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4302 .
Maćešić-Petrović, Dragana, Kovačević, Jasmina, "Terapija pokretom i plesom ‒ uporedna analiza bazičnih metodskih koncepata" in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013, 220 (2013):199, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4302 .