Приказ основних података о документу

Identifying difficulties in creating individual education programs

dc.contributorGligorović, Milica
dc.creatorIlić-Stošović, Danijela
dc.creatorNikolić, Snežana
dc.date.accessioned2022-03-29T12:10:53Z
dc.date.available2022-03-29T12:10:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn978-86-6203-044-3
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4300
dc.description.abstractU dugogodišnjoj teoriji i praksi specijalne edukacije i rehabilitacije u našoj zemlji, nije novina da je, samo sistematskom evaluacijom učenikovih mogućnosti (sposobnosti), interesovanja, motivacije i prilagođavanja nastavnog rada u skladu sa dobijenim rezultatima, moguće ostvariti osnovni cilj obrazovanja, a to je napredovanje deteta. Osnovni cilj ovog rada je da, identifikacijom oblasti IOP-a koje nastavnici evaluiraju kao zahtevne, odnosno kao njima poznate i jednostavne za izradu, ukaže na osnovne elemente obuke nastavnika, ali i slabosti uputstva za izradu IOP-a. Stava smo da je moguće, na ovaj način, još jednom ukazati na značaj struktuiranja precizne metodologije izrade ovog dokumenta. Istraživanje, koje je obuhvatilo 65 ispitanika zaposlenih u dve osnovne škole, kao i u dva vrtića, pokazalo je da nastavnici, vaspitači i stručni saradnici identifikuju brojne oblasti kreiranja IOP-a kao teškim za izradu. Najveći broj identifikovanih oblasti kometencija su rada defektologa. Istraživanje je jasno ukazalo na postojanje potrebe izrade precizne metodologije u oblasti kreiranja i implementacije IOP-a, koja će se temeljiti na defektološkoj proceni, a čiju nadogradnju će činiti kompetencije nastavnika/vaspitača i stručnih saradnika (psihologa i pedagoga).sr
dc.description.abstractIt is very important for education to perform systematic evaluation of pupil`s abilities, areas of interest and motivation. This is the main methodology for adaptation of the education process, and the only way to high school achievement. The main aim of this research is to identify the areas of difficulties in creating Individual Education Programs. In this way, it is possibleto point out the importance of good methodology in creating and implementing Individual Education Program. The survey was conducted on 65 teachers, professors and educators . It was found that there are many areas of Individual Education Programs that are very difficult to create, . most of which relate to special education teachers` competency. It is necessary to create precise methodology in creating and implementing Individual Education Programs, based on the assessment in special education and rehabilitation.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceTematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013sr
dc.subjectkreiranje IOP-asr
dc.subjectmetodologijasr
dc.subjectdefektologsr
dc.subjectcreating IEPsr
dc.subjectmethodologysr
dc.subjectspecial education teachersr
dc.titleIdentifikacija teškoća u izradi individualnih obrazovnih planovasr
dc.titleIdentifying difficulties in creating individual education programssr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage156
dc.citation.spage139
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6897/wsefrthz.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4300
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу