Aktivni pisani rečnik kod gluvih i nagluvih učenika
Samo za registrovane korisnike
2019
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)

Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Једна од основних карактеристика људских бића јесте њихова потреба за комуникацијом са другим људима, која заправо представља потребу за разговором.
Комуникација представља начин да се успостави контакт, изврши утицај, открију осећања, поделе информације и евентуално оствари одређени циљ. У том смислу, комуникација представља активност која се несвесно спроводи у сваком моменту нашег живота и представља начин преношења разумљиве информације (Јовановић-Симић и сар., 2017).
Спроведено истраживање имало је за циљ да утврди активни писани речник код глувих и наглувих ученика.
Истраживање је спроведено на територији Републике Србије у Школи за оштећене слухом - наглуве ,,Стефан Дечански`` у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић`` у Земуну. Узорак истраживања чиниo је 31 глуви и наглуви ученик узраста од петог до осмог разреда. Испитиван је активни писани речник ученика .
У истраживању је коришћен инструмент Тест соба (Ђорђе Костић) у оквиру теста “Три слике”.
Добијени резутати при...казани су табеларно и дескриптивно.
На основу анализе добијених резултата можемо закључити да оцена из српског језика као и пол утичу на активни писани речник глувих и наглувих ученика. Ученици са средњом аудитивном дефицијенциом су показивали најбоље резултате, док су најслабији успех показали ученици са озбиљном и дубоком аудитивном дефицијенцијом. Ученици који су имали одличну оцену из спског језика постигли су најбоље резултате, док су слабији били ученици са довољном, добром и врло добром оценом из српског језика, и постигли су приближне резултате. Када упоредимо резултате у зависности од пола, можемо закључити да су девојчице постигле боље резутате од дечака.. Глуви и наглуви ученици су најчешће употребљавали појмове као што су сто, столица и кревет, а појмове ручни сат, отирач , брава, квака, слушалица и стакло нису употребили.
One of the main characteristics of human being is their need to communicate with other people, that actually represents need for conversation.
Communication represents a way to make contact, influence on, reveal feelings, share information and eventually achieve certain goal. In that respect, communication represents activity which is unconsciously implemented in every moment of our life and represents way of transmitting intelligible information. (Jovanović-Simić i sar.,2017).
Conducted research had a goal to determine active written vocabulary for deaf and hard- of-hearing students.
The research was carried out on the territory of the Republic of Serbia in the School for Hearing Impaired ,,Stefan Dečanski’’ in Belgrade, Primary School ,,Radivoj Popović’’ in Zemun. The sample of the research was 31 deaf and deafening pupil aged from fifth to eighth grade. An active written vocabulary of students was examined. In research was used instrument called Test Room (Đorđe Kostić) within th...e test ,,Three pictures’’.
The results obtained are tabulary and descriptively shown.
Based on the analysis of the obtained results, we can conclude that the grades from the Serbian language and the sex influence the active written vocabulary of deaf and hard-of- hearing students. Pupils with secondary auditive defects showed the best results, while the weakest success was seen by students with severe and deep auditory deficits. The students who had excellent grades from the Serbian language achieved the best results, while the students with a enough, good and very good grade from the Serbian language were weaker, and they achieved approximate results. When we compare the results in terms of gender, we can conclude that girls have achieved better results than boys. Deaf and hard of hearing students used concepts such as table, chair and bed, and the terms wristwatch, mats, locks, knobs, headphones and glass were not used.
Ključne reči:
активни писани речник / глуви и наглуви ученици / појам / active written vocabulary / deaf and hard of hearing students / conceptIzvor:
2019, 1-61Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Vukićević, Anđela PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4283 AB - Једна од основних карактеристика људских бића јесте њихова потреба за комуникацијом са другим људима, која заправо представља потребу за разговором. Комуникација представља начин да се успостави контакт, изврши утицај, открију осећања, поделе информације и евентуално оствари одређени циљ. У том смислу, комуникација представља активност која се несвесно спроводи у сваком моменту нашег живота и представља начин преношења разумљиве информације (Јовановић-Симић и сар., 2017). Спроведено истраживање имало је за циљ да утврди активни писани речник код глувих и наглувих ученика. Истраживање је спроведено на територији Републике Србије у Школи за оштећене слухом - наглуве ,,Стефан Дечански`` у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић`` у Земуну. Узорак истраживања чиниo је 31 глуви и наглуви ученик узраста од петог до осмог разреда. Испитиван је активни писани речник ученика . У истраживању је коришћен инструмент Тест соба (Ђорђе Костић) у оквиру теста “Три слике”. Добијени резутати приказани су табеларно и дескриптивно. На основу анализе добијених резултата можемо закључити да оцена из српског језика као и пол утичу на активни писани речник глувих и наглувих ученика. Ученици са средњом аудитивном дефицијенциом су показивали најбоље резултате, док су најслабији успех показали ученици са озбиљном и дубоком аудитивном дефицијенцијом. Ученици који су имали одличну оцену из спског језика постигли су најбоље резултате, док су слабији били ученици са довољном, добром и врло добром оценом из српског језика, и постигли су приближне резултате. Када упоредимо резултате у зависности од пола, можемо закључити да су девојчице постигле боље резутате од дечака.. Глуви и наглуви ученици су најчешће употребљавали појмове као што су сто, столица и кревет, а појмове ручни сат, отирач , брава, квака, слушалица и стакло нису употребили. AB - One of the main characteristics of human being is their need to communicate with other people, that actually represents need for conversation. Communication represents a way to make contact, influence on, reveal feelings, share information and eventually achieve certain goal. In that respect, communication represents activity which is unconsciously implemented in every moment of our life and represents way of transmitting intelligible information. (Jovanović-Simić i sar.,2017). Conducted research had a goal to determine active written vocabulary for deaf and hard- of-hearing students. The research was carried out on the territory of the Republic of Serbia in the School for Hearing Impaired ,,Stefan Dečanski’’ in Belgrade, Primary School ,,Radivoj Popović’’ in Zemun. The sample of the research was 31 deaf and deafening pupil aged from fifth to eighth grade. An active written vocabulary of students was examined. In research was used instrument called Test Room (Đorđe Kostić) within the test ,,Three pictures’’. The results obtained are tabulary and descriptively shown. Based on the analysis of the obtained results, we can conclude that the grades from the Serbian language and the sex influence the active written vocabulary of deaf and hard-of- hearing students. Pupils with secondary auditive defects showed the best results, while the weakest success was seen by students with severe and deep auditory deficits. The students who had excellent grades from the Serbian language achieved the best results, while the students with a enough, good and very good grade from the Serbian language were weaker, and they achieved approximate results. When we compare the results in terms of gender, we can conclude that girls have achieved better results than boys. Deaf and hard of hearing students used concepts such as table, chair and bed, and the terms wristwatch, mats, locks, knobs, headphones and glass were not used. T1 - Aktivni pisani rečnik kod gluvih i nagluvih učenika EP - 61 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4283 ER -
@mastersthesis{ author = "Vukićević, Anđela", year = "2019", abstract = "Једна од основних карактеристика људских бића јесте њихова потреба за комуникацијом са другим људима, која заправо представља потребу за разговором. Комуникација представља начин да се успостави контакт, изврши утицај, открију осећања, поделе информације и евентуално оствари одређени циљ. У том смислу, комуникација представља активност која се несвесно спроводи у сваком моменту нашег живота и представља начин преношења разумљиве информације (Јовановић-Симић и сар., 2017). Спроведено истраживање имало је за циљ да утврди активни писани речник код глувих и наглувих ученика. Истраживање је спроведено на територији Републике Србије у Школи за оштећене слухом - наглуве ,,Стефан Дечански`` у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић`` у Земуну. Узорак истраживања чиниo је 31 глуви и наглуви ученик узраста од петог до осмог разреда. Испитиван је активни писани речник ученика . У истраживању је коришћен инструмент Тест соба (Ђорђе Костић) у оквиру теста “Три слике”. Добијени резутати приказани су табеларно и дескриптивно. На основу анализе добијених резултата можемо закључити да оцена из српског језика као и пол утичу на активни писани речник глувих и наглувих ученика. Ученици са средњом аудитивном дефицијенциом су показивали најбоље резултате, док су најслабији успех показали ученици са озбиљном и дубоком аудитивном дефицијенцијом. Ученици који су имали одличну оцену из спског језика постигли су најбоље резултате, док су слабији били ученици са довољном, добром и врло добром оценом из српског језика, и постигли су приближне резултате. Када упоредимо резултате у зависности од пола, можемо закључити да су девојчице постигле боље резутате од дечака.. Глуви и наглуви ученици су најчешће употребљавали појмове као што су сто, столица и кревет, а појмове ручни сат, отирач , брава, квака, слушалица и стакло нису употребили., One of the main characteristics of human being is their need to communicate with other people, that actually represents need for conversation. Communication represents a way to make contact, influence on, reveal feelings, share information and eventually achieve certain goal. In that respect, communication represents activity which is unconsciously implemented in every moment of our life and represents way of transmitting intelligible information. (Jovanović-Simić i sar.,2017). Conducted research had a goal to determine active written vocabulary for deaf and hard- of-hearing students. The research was carried out on the territory of the Republic of Serbia in the School for Hearing Impaired ,,Stefan Dečanski’’ in Belgrade, Primary School ,,Radivoj Popović’’ in Zemun. The sample of the research was 31 deaf and deafening pupil aged from fifth to eighth grade. An active written vocabulary of students was examined. In research was used instrument called Test Room (Đorđe Kostić) within the test ,,Three pictures’’. The results obtained are tabulary and descriptively shown. Based on the analysis of the obtained results, we can conclude that the grades from the Serbian language and the sex influence the active written vocabulary of deaf and hard-of- hearing students. Pupils with secondary auditive defects showed the best results, while the weakest success was seen by students with severe and deep auditory deficits. The students who had excellent grades from the Serbian language achieved the best results, while the students with a enough, good and very good grade from the Serbian language were weaker, and they achieved approximate results. When we compare the results in terms of gender, we can conclude that girls have achieved better results than boys. Deaf and hard of hearing students used concepts such as table, chair and bed, and the terms wristwatch, mats, locks, knobs, headphones and glass were not used.", title = "Aktivni pisani rečnik kod gluvih i nagluvih učenika", pages = "61-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4283" }
Vukićević, A.. (2019). Aktivni pisani rečnik kod gluvih i nagluvih učenika. , 1-61. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4283
Vukićević A. Aktivni pisani rečnik kod gluvih i nagluvih učenika. 2019;:1-61. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4283 .
Vukićević, Anđela, "Aktivni pisani rečnik kod gluvih i nagluvih učenika" (2019):1-61, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4283 .