rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aktivni pisani rečnik kod gluvih i nagluvih učenika

Authorized Users Only
2019
Authors
Vukićević, Anđela
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Једна од основних карактеристика људских бића јесте њихова потреба за комуникацијом са другим људима, која заправо представља потребу за разговором. Комуникација представља начин да се успостави контакт, изврши утицај, открију осећања, поделе информације и евентуално оствари одређени циљ. У том смислу, комуникација представља активност која се несвесно спроводи у сваком моменту нашег живота и представља начин преношења разумљиве информације (Јовановић-Симић и сар., 2017). Спроведено истраживање имало је за циљ да утврди активни писани речник код глувих и наглувих ученика. Истраживање је спроведено на територији Републике Србије у Школи за оштећене слухом - наглуве ,,Стефан Дечански`` у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић`` у Земуну. Узорак истраживања чиниo је 31 глуви и наглуви ученик узраста од петог до осмог разреда. Испитиван је активни писани речник ученика . У истраживању је коришћен инструмент Тест соба (Ђорђе Костић) у оквиру теста “Три слике”. Добијени резутати при...казани су табеларно и дескриптивно. На основу анализе добијених резултата можемо закључити да оцена из српског језика као и пол утичу на активни писани речник глувих и наглувих ученика. Ученици са средњом аудитивном дефицијенциом су показивали најбоље резултате, док су најслабији успех показали ученици са озбиљном и дубоком аудитивном дефицијенцијом. Ученици који су имали одличну оцену из спског језика постигли су најбоље резултате, док су слабији били ученици са довољном, добром и врло добром оценом из српског језика, и постигли су приближне резултате. Када упоредимо резултате у зависности од пола, можемо закључити да су девојчице постигле боље резутате од дечака.. Глуви и наглуви ученици су најчешће употребљавали појмове као што су сто, столица и кревет, а појмове ручни сат, отирач , брава, квака, слушалица и стакло нису употребили.

One of the main characteristics of human being is their need to communicate with other people, that actually represents need for conversation. Communication represents a way to make contact, influence on, reveal feelings, share information and eventually achieve certain goal. In that respect, communication represents activity which is unconsciously implemented in every moment of our life and represents way of transmitting intelligible information. (Jovanović-Simić i sar.,2017). Conducted research had a goal to determine active written vocabulary for deaf and hard- of-hearing students. The research was carried out on the territory of the Republic of Serbia in the School for Hearing Impaired ,,Stefan Dečanski’’ in Belgrade, Primary School ,,Radivoj Popović’’ in Zemun. The sample of the research was 31 deaf and deafening pupil aged from fifth to eighth grade. An active written vocabulary of students was examined. In research was used instrument called Test Room (Đorđe Kostić) within th...e test ,,Three pictures’’. The results obtained are tabulary and descriptively shown. Based on the analysis of the obtained results, we can conclude that the grades from the Serbian language and the sex influence the active written vocabulary of deaf and hard-of- hearing students. Pupils with secondary auditive defects showed the best results, while the weakest success was seen by students with severe and deep auditory deficits. The students who had excellent grades from the Serbian language achieved the best results, while the students with a enough, good and very good grade from the Serbian language were weaker, and they achieved approximate results. When we compare the results in terms of gender, we can conclude that girls have achieved better results than boys. Deaf and hard of hearing students used concepts such as table, chair and bed, and the terms wristwatch, mats, locks, knobs, headphones and glass were not used.

Keywords:
активни писани речник / глуви и наглуви ученици / појам / active written vocabulary / deaf and hard of hearing students / concept
Source:
2019, 1-61
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4283
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4283
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Vukićević, Anđela
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4283
AB  - Једна од основних карактеристика људских бића јесте њихова потреба за комуникацијом са другим људима, која заправо представља потребу за разговором.
Комуникација представља начин да се успостави контакт, изврши утицај, открију осећања, поделе информације и евентуално оствари одређени циљ. У том смислу, комуникација представља активност која се несвесно спроводи у сваком моменту нашег живота и представља начин преношења разумљиве информације (Јовановић-Симић и сар., 2017).
Спроведено истраживање имало је за циљ да утврди активни писани речник код глувих и наглувих ученика.
Истраживање је спроведено на територији Републике Србије у Школи за оштећене слухом - наглуве ,,Стефан Дечански`` у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић`` у Земуну. Узорак истраживања чиниo је 31 глуви и наглуви ученик узраста од петог до осмог разреда. Испитиван је активни писани речник ученика .
У истраживању је коришћен инструмент Тест соба (Ђорђе Костић) у оквиру теста “Три слике”.
Добијени резутати приказани су табеларно и дескриптивно.
На основу анализе добијених резултата можемо закључити да  оцена из српског језика као и  пол  утичу на активни писани речник глувих и наглувих ученика. Ученици са средњом аудитивном дефицијенциом  су показивали најбоље резултате, док су најслабији успех показали ученици са озбиљном и дубоком аудитивном дефицијенцијом. Ученици који су имали одличну оцену из спског језика постигли су најбоље резултате, док су слабији били ученици са довољном, добром и врло добром оценом из српског језика,  и постигли су приближне резултате. Када  упоредимо резултате у зависности од пола, можемо  закључити да су девојчице постигле боље резутате од  дечака.. Глуви и наглуви  ученици су најчешће употребљавали појмове као што су сто, столица и кревет,  а појмове ручни сат, отирач , брава, квака, слушалица  и стакло нису употребили.
AB  - One of the main characteristics of human being is their need to communicate with other people, that actually represents need for conversation.
Communication represents a way to make contact, influence on, reveal feelings, share information and eventually achieve certain goal. In that respect, communication represents activity which is unconsciously implemented in every moment of our life and represents way of transmitting intelligible information. (Jovanović-Simić i sar.,2017).
Conducted research had a goal to determine active written vocabulary for deaf and hard- of-hearing students.
The research was carried out on the territory of the Republic of Serbia in the School for Hearing Impaired ,,Stefan Dečanski’’ in Belgrade, Primary School ,,Radivoj Popović’’ in Zemun. The sample of the research was 31 deaf and deafening pupil aged from fifth to eighth grade. An active written vocabulary of students was examined. In research was used instrument called Test Room (Đorđe Kostić) within the test ,,Three pictures’’.
The results obtained are tabulary and descriptively shown.
Based on the analysis of the obtained results, we can conclude that the grades from the Serbian language and the sex influence the active written vocabulary of deaf and hard-of- hearing students. Pupils with secondary auditive defects showed the best results, while the weakest success was seen by students with severe and deep auditory deficits. The students who had excellent grades from the Serbian language achieved the best results, while the students with a enough, good and very good grade from the Serbian language were weaker, and they achieved approximate results. When we compare the results in terms of gender, we can conclude that girls have achieved better results than boys. Deaf and hard of hearing students used concepts such as table, chair and bed, and the terms wristwatch, mats, locks, knobs, headphones and glass were not used.
T1  - Aktivni pisani rečnik kod gluvih i nagluvih učenika
EP  - 61
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4283
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Vukićević, Anđela",
year = "2019",
abstract = "Једна од основних карактеристика људских бића јесте њихова потреба за комуникацијом са другим људима, која заправо представља потребу за разговором.
Комуникација представља начин да се успостави контакт, изврши утицај, открију осећања, поделе информације и евентуално оствари одређени циљ. У том смислу, комуникација представља активност која се несвесно спроводи у сваком моменту нашег живота и представља начин преношења разумљиве информације (Јовановић-Симић и сар., 2017).
Спроведено истраживање имало је за циљ да утврди активни писани речник код глувих и наглувих ученика.
Истраживање је спроведено на територији Републике Србије у Школи за оштећене слухом - наглуве ,,Стефан Дечански`` у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић`` у Земуну. Узорак истраживања чиниo је 31 глуви и наглуви ученик узраста од петог до осмог разреда. Испитиван је активни писани речник ученика .
У истраживању је коришћен инструмент Тест соба (Ђорђе Костић) у оквиру теста “Три слике”.
Добијени резутати приказани су табеларно и дескриптивно.
На основу анализе добијених резултата можемо закључити да  оцена из српског језика као и  пол  утичу на активни писани речник глувих и наглувих ученика. Ученици са средњом аудитивном дефицијенциом  су показивали најбоље резултате, док су најслабији успех показали ученици са озбиљном и дубоком аудитивном дефицијенцијом. Ученици који су имали одличну оцену из спског језика постигли су најбоље резултате, док су слабији били ученици са довољном, добром и врло добром оценом из српског језика,  и постигли су приближне резултате. Када  упоредимо резултате у зависности од пола, можемо  закључити да су девојчице постигле боље резутате од  дечака.. Глуви и наглуви  ученици су најчешће употребљавали појмове као што су сто, столица и кревет,  а појмове ручни сат, отирач , брава, квака, слушалица  и стакло нису употребили., One of the main characteristics of human being is their need to communicate with other people, that actually represents need for conversation.
Communication represents a way to make contact, influence on, reveal feelings, share information and eventually achieve certain goal. In that respect, communication represents activity which is unconsciously implemented in every moment of our life and represents way of transmitting intelligible information. (Jovanović-Simić i sar.,2017).
Conducted research had a goal to determine active written vocabulary for deaf and hard- of-hearing students.
The research was carried out on the territory of the Republic of Serbia in the School for Hearing Impaired ,,Stefan Dečanski’’ in Belgrade, Primary School ,,Radivoj Popović’’ in Zemun. The sample of the research was 31 deaf and deafening pupil aged from fifth to eighth grade. An active written vocabulary of students was examined. In research was used instrument called Test Room (Đorđe Kostić) within the test ,,Three pictures’’.
The results obtained are tabulary and descriptively shown.
Based on the analysis of the obtained results, we can conclude that the grades from the Serbian language and the sex influence the active written vocabulary of deaf and hard-of- hearing students. Pupils with secondary auditive defects showed the best results, while the weakest success was seen by students with severe and deep auditory deficits. The students who had excellent grades from the Serbian language achieved the best results, while the students with a enough, good and very good grade from the Serbian language were weaker, and they achieved approximate results. When we compare the results in terms of gender, we can conclude that girls have achieved better results than boys. Deaf and hard of hearing students used concepts such as table, chair and bed, and the terms wristwatch, mats, locks, knobs, headphones and glass were not used.",
title = "Aktivni pisani rečnik kod gluvih i nagluvih učenika",
pages = "61-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4283"
}
Vukićević, A.. (2019). Aktivni pisani rečnik kod gluvih i nagluvih učenika. , 1-61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4283
Vukićević A. Aktivni pisani rečnik kod gluvih i nagluvih učenika. 2019;:1-61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4283 .
Vukićević, Anđela, "Aktivni pisani rečnik kod gluvih i nagluvih učenika" (2019):1-61,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4283 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB