Приказ основних података о документу

dc.creatorSolarov, Ivana
dc.date.accessioned2022-03-28T08:35:30Z
dc.date.available2022-03-28T08:35:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4282
dc.description.abstractМоторика представља способност која омогућава покрет, радњу или кретање, она може имати велики утицај на функционисање ученика у школској средини и свакодневном животу. Једна од најбитнијих моторичких способности јесте координација покрета, која представља способност која учествује у скоро свим моторичким радњама, и неоходна је ученицима како у свакодневном функционисању, тако и у школском окружењу и савладавању захтева који се пред њих стављају. Ученике са интелектуалном ометеношћу (ИО), карактерише дефицит у интелектуалном функционисању и адаптивном понашању, у концептуалним, социјалним и практичним адаптивним вештинама. Код ученика са ИО јављају се тешкоће у развоју моторичких способности, као и тешкоће у активностима које су неопходне за свакодневни живот. Циљ истраживања је био да се утврди квалитет координације покрета код ученика са ИО. Посебни циљеви били су усмерени ка утврђивању релација између квалитета координације покрета и календарског узраста испитаника, утврђивању односа између квалитета координације покрета и оцене из физичког васпитања, као и утврђивање релација између пола и квалитета координације покрета код ученика са ИО. Примењен је Тест гађања мете постављене на зид. Узорком је обухваћено тридесет и два ученика са ИО, узраста од 7 година и 4 месеца до 16 година и 1 месец, без неуролошких и вишеструких сметњи. Узорак је уједаначен према полу и календарском узрасту. На основу добијених резултата утврђено је да ученици старијег календарског узраста показују квалитетнију координацију покрета, у односу на ученике млађег календарског узраста. Циљ везан за релацију оцене из предмета физичко васпитање и квалитет координације покрета, није било могуће испитати, јер сви испитаници раде по ИОП-у 2, и сви имају оцену пет из предмета физичко васпитање. На основу добијених резултата показало се да постоји статистички значајна разлика у односу на пол испитаника и квалитата координације покрета. Испитаници мушког пола показали су квалитетнију координацију покрета, у односу на испитанике женског пола. Практичне импликације овог рада односе се на значај развијања координације и прецизности покрета код ученика са ИО, а самим тим и на значај физичког васпитања у едукацији ове деце.sr
dc.description.abstractThe motor skill represents the capability that enables movement, any action or motion, and it can have a big influence in a students functioning in a school environment or everyday life. One of the most important motor skill abilities is the coordination of movement, which represents the capability involved in almost every motor skill act and is necessary for students in every day functioning, as well as in the school environment and overcoming the tasks that they have to complete. Students with intellectual disabilities (ID) are characterized with a deficit in intellectual functioning and adaptive behavior, but also in conceptual, social and practical adaptive skills. Students with ID have a difficulty in developing motor skills, as well as difficulties in activities that are necessary for everyday life. The purpose of the research was to determine the quality of movement coordination of students with ID. The specific goals were directed toward determination of the relation between the quality of movement coordination and the age of the examinee, as well as their grade in physical education, and also determining the connection between gender and movement coordination regarding the students with ID. For the realization of these goals a test was used on the subjects: Test of shooting a target on the wall. The sample included 32 students with ID aged 7-16 without any neurological or multiple disturbances. The sample was equable in accordance to gender and age of the subjects. Based on the results, students that were older showed better movement coordination relative to younger students. The goal that was directed towards the relations of the grade in physical education and the quality of the movement coordination couldn’t be completed, because all of the respondents work by IOP-2, and they all have the highest grade. Based on the results, it was determined that there is a significant difference relative to the gender and the quality of movement coordination. The practical implications of this work refer to the significance of coordination and the precision of movement of students with ID, and also to the importance of physical education in the process of education in the process of education of these children, which would also imply to practical implications of this research.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectфизичко васпитањеsr
dc.subjectмоторикаsr
dc.subjectпокретsr
dc.subjectphysical educationsr
dc.subjectmovementssr
dc.subjectmotor skillsr
dc.titleKoordinacija i preciznost pokreta kod učenika sa intelektualnom ometenošćusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage50
dc.citation.spage5
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4282
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу