Приказ основних података о документу

Some aspects of free associations of the words at the children with visual impairments

dc.contributorVuković, Mile
dc.contributorKovačević, Jasmina
dc.contributorMaćešić-Petrović, Dragana
dc.creatorVuković, Mile
dc.creatorJovanović-Simić, Nadica
dc.creatorPetrović-Lazić, Mirjana
dc.creatorTerzić, Ivana
dc.creatorVuković, Irena
dc.creatorŠehović, Ivana
dc.date.accessioned2022-03-21T12:04:50Z
dc.date.available2022-03-21T12:04:50Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-86-6203-061-0
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4251
dc.description.abstractPodaci dobijeni ispitivanjem slobodnih asocijacija reči imaju široku primenu u proučavanju leksičke, semantičke i gramatičke strukture, kao i u praćenju jezičkog razvoja. Pored toga, slobodne asocijacije pružaju informacije o ulozi jezika u saznajnom procesu. Empirijski podaci pokazuju da je većina istraživanja u oblasti slobodnih asocijacija reči izvršena kod dece tipičnog razvoja, dok su slobodne asocijacije u populaciji dece ometene u razvoju sporadično proučavane. Cilj ovog rada je bio da se utvrde karakteristike slobodnih asocijacija reči dece sa oštećenjem vida. U uzorak je uključeno 68 učenika oba pola, od prvog do osmog razreda. U istraživanju je primenjen test slobodnih asocijacija reči Kent-Rozenofa koji je adaptiran za srpsko govorno područje. Dobijeni odgovori su kategorisani na paradigmatske i neparadigmatske, a zatim je analizirana njihova učestalost u odnosu na školski uzrast i pol. U statističkoj obradi podataka korišćeni su χ2 test i t-test. Rezultati su pokazali zastupljenost paradigmatskih i neparadigmatskih odgovora na svim ispitivanim uzrastima. Istovremeno je pokazano da se sa uzrastom menja odnos utvrđenih kategorija odgovora, pri čemu učenici svih uzrasta produkuju znatno više paradigmatskih odgovara u odnosu na sintagmatske. Zaključeno je da primena tehnike slobodnih asocijacija reči doprinosi sagledavanju razvoja jezičkih sposobnosti kod dece sa oštećenjem vidasr
dc.description.abstractThe paper treats free associations in assessment of development of the lexical, semantic and grammar structures of the children with visual impairments. The aim of research was to determine the free association sat the children with visual impairments. We implemented the Test of Kenth-Rosenof, adapted for our environment. The results point out necessity of these techniques in evaluation of development of language abilities in the children with visual impairments.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179068/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - 8. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 7-9. 11. 2014sr
dc.subjectparadigmatske asocijacijesr
dc.subjectsintagmatske asocijacijesr
dc.subjectjezička strukturasr
dc.subjectoštećenje vidasr
dc.subjectparadigmatic associationssr
dc.subjectsyntagmatic associationssr
dc.subjectlanguage structuressr
dc.subjectvisual impairmentssr
dc.titleNeki aspekti slobodnih asocijacija reči kod dece sa oštećenjem vidasr
dc.titleSome aspects of free associations of the words at the children with visual impairmentssr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage91
dc.citation.spage85
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6658/Untitled9.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4251
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу