Приказ основних података о документу

dc.creatorVujadinović, Isidora
dc.date.accessioned2022-03-18T12:10:29Z
dc.date.available2022-03-18T12:10:29Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4246
dc.description.abstractУ контексту предшколског инклузивног образовања, знање, ставови и самоефикасност васпитача у раду са децом са развојним тешкоћама сматрају се за важне детерминанте успешности инклузивног процеса. Истраживање је спроведено са циљем да се испитају знање, ставови и самоефикасност васпитача у раду са децом са поремећајима аутистичког спектра. У истраживању је учествовало 100 испитаника, васпитача, различитих година, радног искуства и образовања (81 са факултетом, 19 са средњом школом). Коришћен је Упитник за процену знања, ставова и перцепције васпитача о ПАС (Knowledge, attitudes and perceptions of autism spectrum disorder; Liu et al.,2016). Утврђено је да испитаници имају претежно позитивне ставове према инклузији деце са ПАС и процењују своју самоефикасност у раду као умерену. Регистрован је средњи ниво знања о ПАС. Није утврђена повезаност знањa о ПАС са ставовима према потребама деце са аутизмом. Самоефикаснот васпитача је позитивно повезана са ставовима према потребама деце са аутизмом и са знањима о ПАС. Није утврђена повезаност старости васпитача и дужине радног стажа са знањем, ставовима и самоефикасношћу васпитача.Утврђена је повезаност похађања одатне обуке за рад са децом са сметњама у развоју са унапређењем знања о ПАС и са позитивнијим ставовима васпитача. Није утврђена разлика у нивоу знања васпитача о ПАС и процени сопствене самоефикасности у односу на искуство у раду са децом са ПАС, док је са друге стране утврђено да васпитачи са више искуства у раду имају позитивније ставове према потребама деце са ПАС. Највећи дефицити знања о аутизму код васпитача регистровани су по питању непрепознавања аутизма као развојног поремећаја и његовог нетачног сагледавања као психолошког проблема. Резултати нашег истраживања указују на то да постоји потреба за систематском и континуираном едукацијом и припремом васпитача за рад са децом са ПАС.sr
dc.description.abstractIn the context of pre-school inclusive education, the knowledge, attitudes and self-efficacy of educators in working with children with developmental disabilities are considered important determinants of the success of an inclusive process. The research was conducted in order to examine the knowledge, attitudes and self-efficacy of educators in working with children with autism spectrum disorders. The research involved 100 respondents, educators, different years. work experience and education (81 with faculty, 19 with high school). A questionnaire was used to assess the knowledge, attitudes and perceptions of an АSD (Knowledge, attitudes and perceptions of autism spectrum disorder, Liu et al., 2016). It is established that respondents have predominantly positive attitudes towards the inclusion of children with ASD and estimate their self-efficacy in working as moderate. The median level of knowledge about ASD was registered. There is no link between knowledge about ASD with attitudes towards the needs of children with autism. Self-efficacy of educators is positively correlated with attitudes towards the needs of children with autism and with knowledge of ASD. There is no established relationship between the age of the educator and the length of service with the knowledge, attitudes and self-care of the educator. It is established that Attending additional training for work with children with disabilities is important for improving knowledge of ASD and for more positive attitudes of educators. There was no difference in the level of knowledge of teachers about АSD and the assessment of their own self-efficacy in relation to the experience in working with children with ASD, while on the other hand educators with more experience in work have more positive attitudes towards the needs of children with ASD. The greatest deficits of knowledge about АSD in educators are registered with regard to the non-recognition of ASD as a developmental disorder and inadequate recognition as a psychological problem.The results of our study suggest that there is a need for systematic and continuous education and the preparation of educators to work with children with ASD.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectznanjesr
dc.subjectstavovisr
dc.subjectsamoefikasnost vaspitačasr
dc.subjectdeca sa poremećajem autističkog spektrasr
dc.subjectknowledgesr
dc.subjectattitudessr
dc.subjectself-efficacy of educatorssr
dc.subjectchildren with autism spectrum disordersr
dc.titlePovezanost opažanja efikasnosti vaspitača sa znanjima i stavovima prema potrebama dece sa autističkim spektrom poremećajasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage47
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4246
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу