rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Povezanost opažanja efikasnosti vaspitača sa znanjima i stavovima prema potrebama dece sa autističkim spektrom poremećaja

Authorized Users Only
2019
Authors
Vujadinović, Isidora
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У контексту предшколског инклузивног образовања, знање, ставови и самоефикасност васпитача у раду са децом са развојним тешкоћама сматрају се за важне детерминанте успешности инклузивног процеса. Истраживање је спроведено са циљем да се испитају знање, ставови и самоефикасност васпитача у раду са децом са поремећајима аутистичког спектра. У истраживању је учествовало 100 испитаника, васпитача, различитих година, радног искуства и образовања (81 са факултетом, 19 са средњом школом). Коришћен је Упитник за процену знања, ставова и перцепције васпитача о ПАС (Knowledge, attitudes and perceptions of autism spectrum disorder; Liu et al.,2016). Утврђено је да испитаници имају претежно позитивне ставове према инклузији деце са ПАС и процењују своју самоефикасност у раду као умерену. Регистрован је средњи ниво знања о ПАС. Није утврђена повезаност знањa о ПАС са ставовима према потребама деце са аутизмом. Самоефикаснот васпитача је позитивно повезана са ставовима према потребама деце са аутиз...мом и са знањима о ПАС. Није утврђена повезаност старости васпитача и дужине радног стажа са знањем, ставовима и самоефикасношћу васпитача.Утврђена је повезаност похађања одатне обуке за рад са децом са сметњама у развоју са унапређењем знања о ПАС и са позитивнијим ставовима васпитача. Није утврђена разлика у нивоу знања васпитача о ПАС и процени сопствене самоефикасности у односу на искуство у раду са децом са ПАС, док је са друге стране утврђено да васпитачи са више искуства у раду имају позитивније ставове према потребама деце са ПАС. Највећи дефицити знања о аутизму код васпитача регистровани су по питању непрепознавања аутизма као развојног поремећаја и његовог нетачног сагледавања као психолошког проблема. Резултати нашег истраживања указују на то да постоји потреба за систематском и континуираном едукацијом и припремом васпитача за рад са децом са ПАС.

In the context of pre-school inclusive education, the knowledge, attitudes and self-efficacy of educators in working with children with developmental disabilities are considered important determinants of the success of an inclusive process. The research was conducted in order to examine the knowledge, attitudes and self-efficacy of educators in working with children with autism spectrum disorders. The research involved 100 respondents, educators, different years. work experience and education (81 with faculty, 19 with high school). A questionnaire was used to assess the knowledge, attitudes and perceptions of an АSD (Knowledge, attitudes and perceptions of autism spectrum disorder, Liu et al., 2016). It is established that respondents have predominantly positive attitudes towards the inclusion of children with ASD and estimate their self-efficacy in working as moderate. The median level of knowledge about ASD was registered. There is no link between knowledge about ASD with attitudes t...owards the needs of children with autism. Self-efficacy of educators is positively correlated with attitudes towards the needs of children with autism and with knowledge of ASD. There is no established relationship between the age of the educator and the length of service with the knowledge, attitudes and self-care of the educator. It is established that Attending additional training for work with children with disabilities is important for improving knowledge of ASD and for more positive attitudes of educators. There was no difference in the level of knowledge of teachers about АSD and the assessment of their own self-efficacy in relation to the experience in working with children with ASD, while on the other hand educators with more experience in work have more positive attitudes towards the needs of children with ASD. The greatest deficits of knowledge about АSD in educators are registered with regard to the non-recognition of ASD as a developmental disorder and inadequate recognition as a psychological problem.The results of our study suggest that there is a need for systematic and continuous education and the preparation of educators to work with children with ASD.

Keywords:
znanje / stavovi / samoefikasnost vaspitača / deca sa poremećajem autističkog spektra / knowledge / attitudes / self-efficacy of educators / children with autism spectrum disorder
Source:
2019, 4-47
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4246
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4246
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Vujadinović, Isidora
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4246
AB  - У контексту предшколског инклузивног образовања, знање, ставови и самоефикасност васпитача у раду са децом са развојним тешкоћама сматрају се за важне детерминанте успешности инклузивног процеса. Истраживање је спроведено са циљем да се испитају знање, ставови и самоефикасност васпитача у раду са децом са поремећајима аутистичког спектра. У истраживању је учествовало 100 испитаника, васпитача, различитих година, радног искуства и образовања (81 са факултетом, 19 са средњом школом). Коришћен је Упитник за процену знања, ставова и перцепције васпитача о ПАС (Knowledge, attitudes and perceptions of autism spectrum disorder; Liu et al.,2016).
Утврђено је да испитаници имају претежно позитивне ставове према инклузији деце са ПАС и процењују своју самоефикасност у раду као умерену. Регистрован је средњи ниво знања о ПАС. Није утврђена повезаност знањa о ПАС са ставовима према потребама деце са аутизмом. Самоефикаснот васпитача је позитивно повезана са ставовима према потребама деце са аутизмом и са знањима о ПАС. Није утврђена повезаност старости васпитача и дужине радног стажа са знањем, ставовима и самоефикасношћу васпитача.Утврђена је повезаност похађања одатне обуке за рад са децом са сметњама у развоју са унапређењем знања о ПАС и са позитивнијим ставовима васпитача. Није утврђена разлика у нивоу знања васпитача о ПАС и процени сопствене самоефикасности у односу на искуство у раду са децом са ПАС, док је са друге стране утврђено да васпитачи са више искуства у раду имају позитивније ставове према потребама деце са ПАС. Највећи дефицити знања о аутизму код васпитача регистровани су по питању непрепознавања аутизма као развојног поремећаја и његовог нетачног сагледавања као психолошког проблема. Резултати нашег истраживања указују на то да постоји потреба за систематском и континуираном едукацијом и припремом васпитача за рад са децом са ПАС.
AB  - In the context of pre-school inclusive education, the knowledge, attitudes and self-efficacy of educators in working with children with developmental disabilities are considered important determinants of the success of an inclusive process. The research was conducted in order to examine the knowledge, attitudes and self-efficacy of educators in working with children with autism spectrum disorders. The research involved 100 respondents, educators, different years. work experience and education (81 with faculty, 19 with high school). A questionnaire was used to assess the knowledge, attitudes and perceptions of an АSD (Knowledge, attitudes and perceptions of autism spectrum disorder, Liu et al., 2016). It is established that respondents have predominantly positive attitudes towards the inclusion of children with ASD and estimate their self-efficacy in working as moderate. The median level of knowledge about ASD was registered. There is no link between knowledge about ASD with attitudes towards the needs of children with autism. Self-efficacy of educators is positively correlated with attitudes towards the needs of children with autism and with knowledge of ASD. There is no established relationship between the age of the educator and the length of service with the knowledge, attitudes and self-care of the educator. It is established that Attending additional training for work with children with disabilities is important for improving knowledge of ASD and for more positive attitudes of educators. There was no difference in the level of knowledge of teachers about АSD and the assessment of their own self-efficacy in relation to the experience in working with children with ASD, while on the other hand educators with more experience in work have more positive attitudes towards the needs of children with ASD. The greatest deficits of knowledge about АSD in educators are registered with regard to the non-recognition of ASD as a developmental disorder and inadequate recognition as a psychological problem.The results of our study suggest that there is a  need for systematic and continuous education and the preparation of educators to work with children with ASD.
T1  - Povezanost opažanja efikasnosti vaspitača sa znanjima i stavovima prema potrebama dece sa autističkim spektrom poremećaja
EP  - 47
SP  - 4
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4246
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Vujadinović, Isidora",
year = "2019",
abstract = "У контексту предшколског инклузивног образовања, знање, ставови и самоефикасност васпитача у раду са децом са развојним тешкоћама сматрају се за важне детерминанте успешности инклузивног процеса. Истраживање је спроведено са циљем да се испитају знање, ставови и самоефикасност васпитача у раду са децом са поремећајима аутистичког спектра. У истраживању је учествовало 100 испитаника, васпитача, различитих година, радног искуства и образовања (81 са факултетом, 19 са средњом школом). Коришћен је Упитник за процену знања, ставова и перцепције васпитача о ПАС (Knowledge, attitudes and perceptions of autism spectrum disorder; Liu et al.,2016).
Утврђено је да испитаници имају претежно позитивне ставове према инклузији деце са ПАС и процењују своју самоефикасност у раду као умерену. Регистрован је средњи ниво знања о ПАС. Није утврђена повезаност знањa о ПАС са ставовима према потребама деце са аутизмом. Самоефикаснот васпитача је позитивно повезана са ставовима према потребама деце са аутизмом и са знањима о ПАС. Није утврђена повезаност старости васпитача и дужине радног стажа са знањем, ставовима и самоефикасношћу васпитача.Утврђена је повезаност похађања одатне обуке за рад са децом са сметњама у развоју са унапређењем знања о ПАС и са позитивнијим ставовима васпитача. Није утврђена разлика у нивоу знања васпитача о ПАС и процени сопствене самоефикасности у односу на искуство у раду са децом са ПАС, док је са друге стране утврђено да васпитачи са више искуства у раду имају позитивније ставове према потребама деце са ПАС. Највећи дефицити знања о аутизму код васпитача регистровани су по питању непрепознавања аутизма као развојног поремећаја и његовог нетачног сагледавања као психолошког проблема. Резултати нашег истраживања указују на то да постоји потреба за систематском и континуираном едукацијом и припремом васпитача за рад са децом са ПАС., In the context of pre-school inclusive education, the knowledge, attitudes and self-efficacy of educators in working with children with developmental disabilities are considered important determinants of the success of an inclusive process. The research was conducted in order to examine the knowledge, attitudes and self-efficacy of educators in working with children with autism spectrum disorders. The research involved 100 respondents, educators, different years. work experience and education (81 with faculty, 19 with high school). A questionnaire was used to assess the knowledge, attitudes and perceptions of an АSD (Knowledge, attitudes and perceptions of autism spectrum disorder, Liu et al., 2016). It is established that respondents have predominantly positive attitudes towards the inclusion of children with ASD and estimate their self-efficacy in working as moderate. The median level of knowledge about ASD was registered. There is no link between knowledge about ASD with attitudes towards the needs of children with autism. Self-efficacy of educators is positively correlated with attitudes towards the needs of children with autism and with knowledge of ASD. There is no established relationship between the age of the educator and the length of service with the knowledge, attitudes and self-care of the educator. It is established that Attending additional training for work with children with disabilities is important for improving knowledge of ASD and for more positive attitudes of educators. There was no difference in the level of knowledge of teachers about АSD and the assessment of their own self-efficacy in relation to the experience in working with children with ASD, while on the other hand educators with more experience in work have more positive attitudes towards the needs of children with ASD. The greatest deficits of knowledge about АSD in educators are registered with regard to the non-recognition of ASD as a developmental disorder and inadequate recognition as a psychological problem.The results of our study suggest that there is a  need for systematic and continuous education and the preparation of educators to work with children with ASD.",
title = "Povezanost opažanja efikasnosti vaspitača sa znanjima i stavovima prema potrebama dece sa autističkim spektrom poremećaja",
pages = "47-4",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4246"
}
Vujadinović, I.. (2019). Povezanost opažanja efikasnosti vaspitača sa znanjima i stavovima prema potrebama dece sa autističkim spektrom poremećaja. , 4-47.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4246
Vujadinović I. Povezanost opažanja efikasnosti vaspitača sa znanjima i stavovima prema potrebama dece sa autističkim spektrom poremećaja. 2019;:4-47.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4246 .
Vujadinović, Isidora, "Povezanost opažanja efikasnosti vaspitača sa znanjima i stavovima prema potrebama dece sa autističkim spektrom poremećaja" (2019):4-47,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4246 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB