Приказ основних података о документу
Selekcija i odlaganje motoričkog odgovora kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću
Selection and delay of motor response in children with mild intellectual disability
dc.contributor | Kaljača, Svetlana | |
dc.creator | Buha, Nataša | |
dc.creator | Gligorović, Milica | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T13:29:28Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T13:29:28Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6203-072-6 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4217 | |
dc.description.abstract | Inhibitorna kontrola predstavlja mehanizam regulacije ponašanja koji igra važnu ulogu u celokupnom razvoju deteta. Osnovni cilj ovog istraživanja jeste utvrđivanje sličnosti i razlika između dece sa lakom intelektualnom ometenošću (LIO) i dece tipične populacije u domenu motoričke inhibitorne kontrole. Osim toga, cilj je i da se utvrdi međusobna povezanost sposobnosti selekcije i odlaganja motoričkog odgovora, i njihov odnos sa uspehom u domenu srpskog jezika i matematike kod dece sa LIO i dece tipičnog razvoja. Uzorkom je obuhvaćeno 100 dece sa LIO, uzrasta 10-13,11 godina i 31 dete tipičnog razvoja uzrasta 10-10,11 godina. Za potrebe istraživanja je upotrebljena varijanta Kreni-stani zadatka (KS) koja u sebi kombinuje konfliktni/nekongruentni motorički odgovor i izostavljanje motoričkog odgovora na dogovoreni signal. Statističkom obradom rezultata, prema postavljenim ciljevima, utvrđeno je: 1) da deca sa LIO nivo desetogodišnjaka tipične populacije dostižu oko 13 godina; 2) da varijable setova Kreni-Stani zadatka međusobno značajno koreliraju u rangu od 0,31-0,70, a da je faktorskom analizom glavnih komponenti utvrđeno da primenjena verzija Kreni-Stani zadatka ima dve dimenzije koje objašnjavaju 70% ukupne varijanse – jednu, koja se odnosi na mogućnost kontrole motoričkog odgovora i drugu, koja obuhvata brzinu reagovanja; i 3) da je u populaciji dece tipičnog razvoja lošiji uspeh iz matematike povezan sa sporijim reakcionim vremenom (p<0,05), dok je u populaciji dece sa LIO uspeh iz srpskog jezika i matematike povezan sa indikatorima bihejvioralne regulacije (p<0,05). Može se zaključiti da su prisutne razlike između ove dve populacije samo kvantitativne prirode, ali da su aspekti inhibitorne kontrole, koji imaju značajnu ulogu u školskom uspehu, drugačiji. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Tematski zbornik radova - „ Teškoće u mentalnom razvoju “, Beograd, Srbija, 2015 | sr |
dc.subject | inhibitorna kontrola | sr |
dc.subject | laka intelektualna ometenost | sr |
dc.subject | tipična populacija | sr |
dc.subject | školsko postignuće | sr |
dc.subject | inhibitory control | sr |
dc.subject | mild intellectual disability | sr |
dc.subject | typical population | sr |
dc.subject | academic achievement | sr |
dc.title | Selekcija i odlaganje motoričkog odgovora kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću | sr |
dc.title | Selection and delay of motor response in children with mild intellectual disability | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 70 | |
dc.citation.spage | 40 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6486/Untitled3.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4217 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |