Приказ основних података о документу

Selection and delay of motor response in children with mild intellectual disability

dc.contributorKaljača, Svetlana
dc.creatorBuha, Nataša
dc.creatorGligorović, Milica
dc.date.accessioned2022-03-09T13:29:28Z
dc.date.available2022-03-09T13:29:28Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-86-6203-072-6
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4217
dc.description.abstractInhibitorna kontrola predstavlja mehanizam regulacije ponašanja koji igra važnu ulogu u celokupnom razvoju deteta. Osnovni cilj ovog istraživanja jeste utvrđivanje sličnosti i razlika između dece sa lakom intelektualnom ometenošću (LIO) i dece tipične populacije u domenu motoričke inhibitorne kontrole. Osim toga, cilj je i da se utvrdi međusobna povezanost sposobnosti selekcije i odlaganja motoričkog odgovora, i njihov odnos sa uspehom u domenu srpskog jezika i matematike kod dece sa LIO i dece tipičnog razvoja. Uzorkom je obuhvaćeno 100 dece sa LIO, uzrasta 10-13,11 godina i 31 dete tipičnog razvoja uzrasta 10-10,11 godina. Za potrebe istraživanja je upotrebljena varijanta Kreni-stani zadatka (KS) koja u sebi kombinuje konfliktni/nekongruentni motorički odgovor i izostavljanje motoričkog odgovora na dogovoreni signal. Statističkom obradom rezultata, prema postavljenim ciljevima, utvrđeno je: 1) da deca sa LIO nivo desetogodišnjaka tipične populacije dostižu oko 13 godina; 2) da varijable setova Kreni-Stani zadatka međusobno značajno koreliraju u rangu od 0,31-0,70, a da je faktorskom analizom glavnih komponenti utvrđeno da primenjena verzija Kreni-Stani zadatka ima dve dimenzije koje objašnjavaju 70% ukupne varijanse – jednu, koja se odnosi na mogućnost kontrole motoričkog odgovora i drugu, koja obuhvata brzinu reagovanja; i 3) da je u populaciji dece tipičnog razvoja lošiji uspeh iz matematike povezan sa sporijim reakcionim vremenom (p<0,05), dok je u populaciji dece sa LIO uspeh iz srpskog jezika i matematike povezan sa indikatorima bihejvioralne regulacije (p<0,05). Može se zaključiti da su prisutne razlike između ove dve populacije samo kvantitativne prirode, ali da su aspekti inhibitorne kontrole, koji imaju značajnu ulogu u školskom uspehu, drugačiji.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceTematski zbornik radova - „ Teškoće u mentalnom razvoju “, Beograd, Srbija, 2015sr
dc.subjectinhibitorna kontrolasr
dc.subjectlaka intelektualna ometenostsr
dc.subjecttipična populacijasr
dc.subjectškolsko postignućesr
dc.subjectinhibitory controlsr
dc.subjectmild intellectual disabilitysr
dc.subjecttypical populationsr
dc.subjectacademic achievementsr
dc.titleSelekcija i odlaganje motoričkog odgovora kod dece sa lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.titleSelection and delay of motor response in children with mild intellectual disabilitysr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage70
dc.citation.spage40
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6486/Untitled3.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4217
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу