Приказ основних података о документу

Expression of social, emotional and behavioral problems in the population of students with intellectual disabilities

dc.contributorKaljača, Svetlana
dc.creatorBanković, Slobodan
dc.creatorLukenić Gaši, Renata
dc.date.accessioned2022-03-09T12:58:00Z
dc.date.available2022-03-09T12:58:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-86-6203-072-6
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4216
dc.description.abstractDosadašnja istraživanja upućuju na to da su deca sa intelektualnom ometenošću pod većim rizikom od pojave socijalnih, emocionalnih i bihejvioralnih problema u odnosu na vršnjake tipičnog razvoja. U radu smo ispitali izraženost navedenih problema kod 34 učenika sa lakšim i težim oblicima intelektualne ometenosti. Ispitani su i efekti pojedinih individualnih i sredinskih faktora na izraženost tih problema. Za procenu socijalnog, emocionalnog i bihejvioralnog funkcionisanja ispitanika korišćen je Upitnik snaga i teškoća. Informanti su bili defektolozi. Rezultati deskriptivne statistike ukazuju na postojanje velikog raspona bodova na svim skalama korišćenog upitnika. Ovo upućuje na veliku heterogenost ispitivane populacije u pogledu izraženosti procenjivanih problema. Dok, s jedne strane, ima ispitanika sa neznatnim emocionalnim, socijalnim i/ili bihejvioralnim problemima, s druge strane se nalaze oni čiji skorovi dostižu maksimalne vrednosti na pojedinim skalama. Prisustvo komorbiditeta (autizma i intelektualne ometenosti) i iskustvo u radu sa osobama sa autizmom su bile jedine varijable čiji je efekat na izraženost pojedinih problema bio statistički značajan, u slučajevima kada je ta izraženost posmatrana kroz sumarne skorove primenjenih skala. S obzirom na dobijene rezultate, neophodno je ostvariti kontinuiranu saradnju sa stručnjacima iz oblasti mentalnog zdravlja kako bi se otklonili ili ublažili rizici od pojave psihopatologije u populaciji učenika sa intelektualnom ometenošću.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceTematski zbornik radova - „ Teškoće u mentalnom razvoju “, Beograd, Srbija, 2015sr
dc.subjectmentalno zdravljesr
dc.subjectpsihopatologijasr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.subjectučenicisr
dc.subjectproblemi u ponašanjusr
dc.subjectmental healthsr
dc.subjectpsychopathologysr
dc.subjectintellectual disabilitiessr
dc.subjectstudentssr
dc.subjectbehavioral problemssr
dc.subjectexpressionsr
dc.titleIzraženost socijalnih, emocionalnih i bihejvioralnih problema u populaciji učenika sa intelektualnom ometenošćusr
dc.titleExpression of social, emotional and behavioral problems in the population of students with intellectual disabilitiessr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage28
dc.citation.spage7
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6484/Untitled1.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4216
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу