Приказ основних података о документу

dc.creatorKrstić, Sanja
dc.date.accessioned2022-03-07T13:58:12Z
dc.date.available2022-03-07T13:58:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4201
dc.description.abstractСоцијалне вештине су значајан део живота сваког човека. Оне му омогућавају свакодневно функционисање, сналажење у ситуацијама и комуникацију. Основни проблем овог истраживања јесте какав је квалитет развоја социјалних способности код деце са и без тешкоћа у менталном развоју предшколског узраста, као и питање да ли постоји разлика у квалитету наведених способности ове деце у односу на пол, узраст и клиничку слику. Циљ истраживања јесте испитати и утврдити наведена питања. Узорак је чинило 37 испитаника, од којих је 19-оро типичне популације и 18 са тешкоћама у менталном развоју (7 са интелектуалном ометеношћу и 11 са поремећајем из спектра аутизма). У узорку је број од 24 дечака и 13 девојчица. У групи деце типичног развоја је скоро подједнак број дечака и девојчица, док је у осталим нешто мање уједначен. За прикупљање података у оквиру овог истраживања примењен је Упитник социјалног понашања код деце (Childrens Social Behaviour Questionnaire; Luteijn, Minderaa, & Jackson, 2002). Упитник се састоји из шест подскала које описују тешкоће у социјалном функционисању. Налази указују на чињенице да најбоље резултате постижу деца типичног развоја, док деца а тешкоћама у менталном развоју показују знатне проблеме социјалног функционисања, а претежно група деце са поремећајем из спектра аутизма. Истраживањем су добијени резултати, који говоре да дечаци испољавају више проблема социјалног понашања у односу на девојчице, што указује на утицај који има пол на испољавање тешкоћа у развоју, док за узраст није пронађена значајна разлика између млађе и старије групе деце.sr
dc.description.abstractSocial skills are a significant part of every single life. They are a way to daily functioning, situations and communication. The basic problem of this research is the quality of development of social skills in children with and without mental health development of pre- school age, as well as the question of whether there is a difference in the quality of these abilities of these children in relation to sex, age and clinical picture. The aim of the research is to examine and identify the issues raised. The sample consisted of 37 respondents, of which 19 were typical populations and 18 with intellectual disabilities (7 with intellectual disability and 11 with autism disorder). In the sample is a number of 24 boys and 13 girls. In the group of children of typical development, there is almost the same number of boys and girls, while in the other minor,. To collect data within this research, the Childrens Social Behavior Questionnaire (Luteijn, Minderaa, & Jackson, 2002). The questionnaire consists of six sub-bases describing difficulties in social functioning. Findings point to the fact that the best results are achieved by children of typical development, while children with intellectual development problems exhibit significant problems of social functioning, and predominantly a group of children with a disorder from the autism spectrum. boys exhibit more problems of social behavior than girls, and problems are more pronounced in the younger age group than in older age.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectдеца с поремећајем из спектра аутизмаsr
dc.subjectCSBKsr
dc.subjectсоцијалне вештинеsr
dc.subjectдеца са интелектуалном ометеношћуsr
dc.subjectautism spectrum disordersr
dc.subjectCSBKsr
dc.subjectsocial skillssr
dc.subjectchildren with intellectual disabilitysr
dc.titleSocijalne veštine dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage61
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4201
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу