rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Socijalne veštine dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta

Authorized Users Only
2018
Authors
Krstić, Sanja
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Социјалне вештине су значајан део живота сваког човека. Оне му омогућавају свакодневно функционисање, сналажење у ситуацијама и комуникацију. Основни проблем овог истраживања јесте какав је квалитет развоја социјалних способности код деце са и без тешкоћа у менталном развоју предшколског узраста, као и питање да ли постоји разлика у квалитету наведених способности ове деце у односу на пол, узраст и клиничку слику. Циљ истраживања јесте испитати и утврдити наведена питања. Узорак је чинило 37 испитаника, од којих је 19-оро типичне популације и 18 са тешкоћама у менталном развоју (7 са интелектуалном ометеношћу и 11 са поремећајем из спектра аутизма). У узорку је број од 24 дечака и 13 девојчица. У групи деце типичног развоја је скоро подједнак број дечака и девојчица, док је у осталим нешто мање уједначен. За прикупљање података у оквиру овог истраживања примењен је Упитник социјалног понашања код деце (Childrens Social Behaviour Questionnaire; Luteijn, Minderaa, & Jackson, 2002). ...Упитник се састоји из шест подскала које описују тешкоће у социјалном функционисању. Налази указују на чињенице да најбоље резултате постижу деца типичног развоја, док деца а тешкоћама у менталном развоју показују знатне проблеме социјалног функционисања, а претежно група деце са поремећајем из спектра аутизма. Истраживањем су добијени резултати, који говоре да дечаци испољавају више проблема социјалног понашања у односу на девојчице, што указује на утицај који има пол на испољавање тешкоћа у развоју, док за узраст није пронађена значајна разлика између млађе и старије групе деце.

Social skills are a significant part of every single life. They are a way to daily functioning, situations and communication. The basic problem of this research is the quality of development of social skills in children with and without mental health development of pre- school age, as well as the question of whether there is a difference in the quality of these abilities of these children in relation to sex, age and clinical picture. The aim of the research is to examine and identify the issues raised. The sample consisted of 37 respondents, of which 19 were typical populations and 18 with intellectual disabilities (7 with intellectual disability and 11 with autism disorder). In the sample is a number of 24 boys and 13 girls. In the group of children of typical development, there is almost the same number of boys and girls, while in the other minor,. To collect data within this research, the Childrens Social Behavior Questionnaire (Luteijn, Minderaa, & Jackson, 2002). The quest...ionnaire consists of six sub-bases describing difficulties in social functioning. Findings point to the fact that the best results are achieved by children of typical development, while children with intellectual development problems exhibit significant problems of social functioning, and predominantly a group of children with a disorder from the autism spectrum. boys exhibit more problems of social behavior than girls, and problems are more pronounced in the younger age group than in older age.

Keywords:
деца с поремећајем из спектра аутизма / CSBK / социјалне вештине / деца са интелектуалном ометеношћу / autism spectrum disorder / CSBK / social skills / children with intellectual disability
Source:
2018, 4-61
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4201
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4201
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Krstić, Sanja
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4201
AB  - Социјалне вештине су значајан део живота сваког човека. Оне му омогућавају свакодневно функционисање, сналажење у ситуацијама и комуникацију. Основни проблем овог истраживања јесте какав је квалитет развоја социјалних способности код деце са и без тешкоћа у менталном развоју  предшколског узраста, као и питање да ли постоји разлика у квалитету наведених способности ове деце у односу на пол, узраст и клиничку слику. Циљ истраживања јесте испитати и утврдити наведена питања.
Узорак је чинило 37 испитаника, од којих је 19-оро типичне популације и 18 са тешкоћама у менталном развоју (7 са интелектуалном ометеношћу и 11 са поремећајем из спектра аутизма). У узорку је број од 24 дечака и 13 девојчица. У групи деце типичног развоја је скоро подједнак број дечака и девојчица, док је у осталим нешто мање уједначен.
За прикупљање података у оквиру овог истраживања примењен је Упитник
социјалног понашања код деце (Childrens Social Behaviour Questionnaire; Luteijn,
Minderaa, & Jackson, 2002). Упитник се састоји из шест подскала које описују тешкоће у социјалном функционисању.
Налази указују на чињенице да најбоље резултате постижу деца типичног развоја, док деца а тешкоћама у менталном развоју показују знатне проблеме социјалног функционисања, а претежно група деце са поремећајем из спектра аутизма.
Истраживањем су добијени резултати, који говоре да дечаци испољавају више проблема социјалног понашања у односу на девојчице, што указује на утицај који има пол на испољавање тешкоћа у развоју, док за узраст није пронађена значајна разлика између млађе и старије групе деце.
AB  - Social skills are a significant part of every single life.  They are a way to daily functioning, situations and communication.  The basic problem of this research is the quality of development of social skills in children with and without mental health development of pre- school age, as well as the question of whether there is a difference in the quality of these abilities of these children in relation to sex, age and clinical picture.  The aim of the research is to examine and identify the issues raised.
The sample consisted of 37 respondents, of which 19 were typical populations and 18 with intellectual disabilities (7 with intellectual disability and 11 with autism disorder).  In the sample is a number of 24 boys and 13 girls.  In the group of children of typical development, there is almost the same number of boys and girls, while in the other minor,.
To collect data within this research, the Childrens Social Behavior Questionnaire (Luteijn, Minderaa, & Jackson, 2002).  The questionnaire consists of six sub-bases describing difficulties in social functioning.
Findings point to the fact that the best results are achieved by children of typical development, while children with intellectual development problems exhibit significant problems of social functioning, and predominantly a group of children with a disorder from the autism spectrum.   boys exhibit more problems of social behavior than girls, and problems are more pronounced in the younger age group than in older age.
T1  - Socijalne veštine dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta
EP  - 61
SP  - 4
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4201
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Krstić, Sanja",
year = "2018",
abstract = "Социјалне вештине су значајан део живота сваког човека. Оне му омогућавају свакодневно функционисање, сналажење у ситуацијама и комуникацију. Основни проблем овог истраживања јесте какав је квалитет развоја социјалних способности код деце са и без тешкоћа у менталном развоју  предшколског узраста, као и питање да ли постоји разлика у квалитету наведених способности ове деце у односу на пол, узраст и клиничку слику. Циљ истраживања јесте испитати и утврдити наведена питања.
Узорак је чинило 37 испитаника, од којих је 19-оро типичне популације и 18 са тешкоћама у менталном развоју (7 са интелектуалном ометеношћу и 11 са поремећајем из спектра аутизма). У узорку је број од 24 дечака и 13 девојчица. У групи деце типичног развоја је скоро подједнак број дечака и девојчица, док је у осталим нешто мање уједначен.
За прикупљање података у оквиру овог истраживања примењен је Упитник
социјалног понашања код деце (Childrens Social Behaviour Questionnaire; Luteijn,
Minderaa, & Jackson, 2002). Упитник се састоји из шест подскала које описују тешкоће у социјалном функционисању.
Налази указују на чињенице да најбоље резултате постижу деца типичног развоја, док деца а тешкоћама у менталном развоју показују знатне проблеме социјалног функционисања, а претежно група деце са поремећајем из спектра аутизма.
Истраживањем су добијени резултати, који говоре да дечаци испољавају више проблема социјалног понашања у односу на девојчице, што указује на утицај који има пол на испољавање тешкоћа у развоју, док за узраст није пронађена значајна разлика између млађе и старије групе деце., Social skills are a significant part of every single life.  They are a way to daily functioning, situations and communication.  The basic problem of this research is the quality of development of social skills in children with and without mental health development of pre- school age, as well as the question of whether there is a difference in the quality of these abilities of these children in relation to sex, age and clinical picture.  The aim of the research is to examine and identify the issues raised.
The sample consisted of 37 respondents, of which 19 were typical populations and 18 with intellectual disabilities (7 with intellectual disability and 11 with autism disorder).  In the sample is a number of 24 boys and 13 girls.  In the group of children of typical development, there is almost the same number of boys and girls, while in the other minor,.
To collect data within this research, the Childrens Social Behavior Questionnaire (Luteijn, Minderaa, & Jackson, 2002).  The questionnaire consists of six sub-bases describing difficulties in social functioning.
Findings point to the fact that the best results are achieved by children of typical development, while children with intellectual development problems exhibit significant problems of social functioning, and predominantly a group of children with a disorder from the autism spectrum.   boys exhibit more problems of social behavior than girls, and problems are more pronounced in the younger age group than in older age.",
title = "Socijalne veštine dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta",
pages = "61-4",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4201"
}
Krstić, S.. (2018). Socijalne veštine dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta. , 4-61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4201
Krstić S. Socijalne veštine dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta. 2018;:4-61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4201 .
Krstić, Sanja, "Socijalne veštine dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta" (2018):4-61,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4201 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB