Приказ основних података о документу

Free associtations of words in children with specific language impairment

dc.contributorJugović, Aleksandar
dc.contributorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.contributorGrbović, Aleksandra
dc.creatorDrljan, Bojana
dc.creatorVuković, Mile
dc.creatorJovanović-Simić, Nadica
dc.creatorPetrović-Lazić, Mirjana
dc.date.accessioned2022-03-04T11:48:12Z
dc.date.available2022-03-04T11:48:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-86-6203-089-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4198
dc.description.abstractDeca sa specifičnim jezičkim poremećajem (SJP) ispoljavaju značajne leksičke deficite i često imaju nezrele ili nedovoljno razvijene leksičko-semantičke sposobnosti. Test slobodnih asocijacija reči može da ukaže na način leksičke organizacije i pristupa leksičkom sistemu, tj. na eventualne deficite u procesiranju reči kod ove dece. Cilj ovog rada je bio da primenom Testa slobodnih asocijacija reči sagledamo strategije procesiranja reči kod dece sa SJP. Metodologija. Uzorak je činilo 28 ispitanika uzrasta od 5 do 8 godina podeljeno u dve uzrasno usklađene grupe, 14 dece sa dijagnostikovanim specifičnim jezičkim poremećajem (razvojnom disfazijom) i 14 dece tipičnog razvoja. U istraživanju je korišćena adaptirana verzija Testa slobodnih asocijacija reči tako da se test sastoji od ukupno 90 ajtema (50 imenica, 14 gla- gola i 26 prideva). Rezultati su pokazali da deca sa SJP produkuju znatno manje paradigmatskih odgovora u odnosu na decu tipičnog razvoja i znatno više razvojno primitivnijih odgovora tipa fonoloških i eholaličnih asocijacija. Međutim, razvoj leksičko-semantičkih sposobnosti kod ove dece pokazuje iste zakonomernosti kao i kod dece tipičnog razvoja. Nezrele leksičko-semantičke sposobnosti ova deca ispoljavaju i u okviru pojedinačnih vrsta reči, specifič- no u okviru imenica i glagola, međutim ti deficiti nisu uočeni u okviru prideva.sr
dc.description.abstractChildren with specific language impairment (SLI) can have severe lexical deficits and often have immature or underdeveloped lexical-semantic abilities. The use of Word association Test may indicate the organization of lexical-semantic network and the ways of lexical access ie. eventual deficits in the processing of words in these children. The aim of this study was to explore the strategy of lexical processing in children with SLI, using Word association Test. Methodology. The sample consisted of 28 participants (5 to 8 years) divided into two age matched groups, 14 children diagnosed with specific language impairment (developmental dysphasia) and 14 typicaly developed children. We used adapted version of the Word association Test, so that the test consists of 90 items (50 nouns, 14 verbs and 26 adjectives). The results showed that children with SLI produced significantly smaller number of semantic associations than typicaly developed children and considerably more primitive types of associations such as clangs and repetitions, however, the development of lexical-semantic abilities in these children shows the same regularities seen in typicaly developed children. Children with SLI showed immature lexical-semantic abilities also in processing of specific class of words, such as nouns and verbs, but these deficits were not observed in the class of adjective.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016sr
dc.subjectspecifični jezički poremećajsr
dc.subjecteksičko-semantičke sposobnostisr
dc.subjectslobodne asocijacije rečisr
dc.subjectspecific language impairmentsr
dc.subjectlexical-semantic abilitiessr
dc.subjectfree association of wordssr
dc.titleSlobodne asocijacije reči kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajemsr
dc.titleFree associtations of words in children with specific language impairmentsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage120
dc.citation.spage111
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6375/Untitled11.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4198
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу