Istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivom obrazovanju u Francuskoj
Authors
Flipović, MirkoMatejić-Đuričić, Zorica
Đuričić, Milica
Contributors
Jugović, AleksandarJapundža-Milisavljević, Mirjana
Grbović, Aleksandra

Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U ovom radu izvršen je kratak istorijski presek osnovnih ideja
o inkluzivnom obrazovanju u Francuskoj, počevši od poslednjih de-
kada XX veka do danas. Prema rečima M. Duru-Bellat, „analiza tih
projekata, ciljeva grupa koje su ih elaborirale i procesa koji su
vodili njihovoj institucionalizaciji, kao i efekata koji su se
javljali na duži ili kraći rok, predstavlja suštinski element
sociologije obrazovanja”. Rezultati istorijske analize društ-
venih korena tri obrazovne politike (segregacije, adaptacije i
integracije), o kojima se raspravlja u radu, jednako su vredni i re-
levantni za oblast psihologije obrazovanja i savremenu teoriju i
praksu specijalne edukacije i rehabilitacije.
In this paper a brief historical section of the basic idea of inclusive education in france,
starting from the last decade of the 20th century to today, has been done. according to
M. Duru – Bellato, ”analysis of these projects, targets groups that elaborated them and
the process that led to their institutionalization, as well as their long-term or shortterm
effects represents the core element of the sociology of education (Duru-Bellato
Van Zanten, 1992: 9). The results of the historical analysis of the social roots of three
educational policies (segregation, adaptation and integration), discussed in this paper,
are equally valuable and relevant to the area of psychology education and contemporary
special education and rehabilitation.
Keywords:
segregacija / adaptacija / društvena integracija / segregation / adaptation / social integrationSource:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016, 59-66Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Flipović, Mirko AU - Matejić-Đuričić, Zorica AU - Đuričić, Milica PY - 2016 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4197 AB - U ovom radu izvršen je kratak istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivnom obrazovanju u Francuskoj, počevši od poslednjih de- kada XX veka do danas. Prema rečima M. Duru-Bellat, „analiza tih projekata, ciljeva grupa koje su ih elaborirale i procesa koji su vodili njihovoj institucionalizaciji, kao i efekata koji su se javljali na duži ili kraći rok, predstavlja suštinski element sociologije obrazovanja”. Rezultati istorijske analize društ- venih korena tri obrazovne politike (segregacije, adaptacije i integracije), o kojima se raspravlja u radu, jednako su vredni i re- levantni za oblast psihologije obrazovanja i savremenu teoriju i praksu specijalne edukacije i rehabilitacije. AB - In this paper a brief historical section of the basic idea of inclusive education in france, starting from the last decade of the 20th century to today, has been done. according to M. Duru – Bellato, ”analysis of these projects, targets groups that elaborated them and the process that led to their institutionalization, as well as their long-term or shortterm effects represents the core element of the sociology of education (Duru-Bellato Van Zanten, 1992: 9). The results of the historical analysis of the social roots of three educational policies (segregation, adaptation and integration), discussed in this paper, are equally valuable and relevant to the area of psychology education and contemporary special education and rehabilitation. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 T1 - Istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivom obrazovanju u Francuskoj EP - 66 SP - 59 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4197 ER -
@conference{ author = "Flipović, Mirko and Matejić-Đuričić, Zorica and Đuričić, Milica", year = "2016", abstract = "U ovom radu izvršen je kratak istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivnom obrazovanju u Francuskoj, počevši od poslednjih de- kada XX veka do danas. Prema rečima M. Duru-Bellat, „analiza tih projekata, ciljeva grupa koje su ih elaborirale i procesa koji su vodili njihovoj institucionalizaciji, kao i efekata koji su se javljali na duži ili kraći rok, predstavlja suštinski element sociologije obrazovanja”. Rezultati istorijske analize društ- venih korena tri obrazovne politike (segregacije, adaptacije i integracije), o kojima se raspravlja u radu, jednako su vredni i re- levantni za oblast psihologije obrazovanja i savremenu teoriju i praksu specijalne edukacije i rehabilitacije., In this paper a brief historical section of the basic idea of inclusive education in france, starting from the last decade of the 20th century to today, has been done. according to M. Duru – Bellato, ”analysis of these projects, targets groups that elaborated them and the process that led to their institutionalization, as well as their long-term or shortterm effects represents the core element of the sociology of education (Duru-Bellato Van Zanten, 1992: 9). The results of the historical analysis of the social roots of three educational policies (segregation, adaptation and integration), discussed in this paper, are equally valuable and relevant to the area of psychology education and contemporary special education and rehabilitation.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016", title = "Istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivom obrazovanju u Francuskoj", pages = "66-59", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4197" }
Flipović, M., Matejić-Đuričić, Z.,& Đuričić, M.. (2016). Istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivom obrazovanju u Francuskoj. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 59-66. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4197
Flipović M, Matejić-Đuričić Z, Đuričić M. Istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivom obrazovanju u Francuskoj. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:59-66. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4197 .
Flipović, Mirko, Matejić-Đuričić, Zorica, Đuričić, Milica, "Istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivom obrazovanju u Francuskoj" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):59-66, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4197 .