rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivom obrazovanju u Francuskoj

Thumbnail
2016
Untitled6.pdf (1.742Mb)
Authors
Flipović, Mirko
Matejić-Đuričić, Zorica
Đuričić, Milica
Contributors
Jugović, Aleksandar
Japundža-Milisavljević, Mirjana
Grbović, Aleksandra
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U ovom radu izvršen je kratak istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivnom obrazovanju u Francuskoj, počevši od poslednjih de- kada XX veka do danas. Prema rečima M. Duru-Bellat, „analiza tih projekata, ciljeva grupa koje su ih elaborirale i procesa koji su vodili njihovoj institucionalizaciji, kao i efekata koji su se javljali na duži ili kraći rok, predstavlja suštinski element sociologije obrazovanja”. Rezultati istorijske analize društ- venih korena tri obrazovne politike (segregacije, adaptacije i integracije), o kojima se raspravlja u radu, jednako su vredni i re- levantni za oblast psihologije obrazovanja i savremenu teoriju i praksu specijalne edukacije i rehabilitacije.
In this paper a brief historical section of the basic idea of inclusive education in france, starting from the last decade of the 20th century to today, has been done. according to M. Duru – Bellato, ”analysis of these projects, targets groups that elaborated them and the process that led to their institutionalization, as well as their long-term or shortterm effects represents the core element of the sociology of education (Duru-Bellato Van Zanten, 1992: 9). The results of the historical analysis of the social roots of three educational policies (segregation, adaptation and integration), discussed in this paper, are equally valuable and relevant to the area of psychology education and contemporary special education and rehabilitation.
Keywords:
segregacija / adaptacija / društvena integracija / segregation / adaptation / social integration
Source:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016, 59-66
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-6203-089-4

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4197
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4197
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Flipović, Mirko
AU  - Matejić-Đuričić, Zorica
AU  - Đuričić, Milica
PY  - 2016
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4197
AB  - U ovom radu izvršen je kratak istorijski presek osnovnih ideja
o inkluzivnom obrazovanju u Francuskoj, počevši od poslednjih de-
kada XX veka do danas. Prema rečima M. Duru-Bellat, „analiza tih
projekata, ciljeva grupa koje su ih elaborirale i procesa koji su
vodili njihovoj institucionalizaciji, kao i efekata koji su se
javljali na duži ili kraći rok, predstavlja suštinski element
sociologije obrazovanja”. Rezultati istorijske analize društ-
venih korena tri obrazovne politike (segregacije, adaptacije i
integracije), o kojima se raspravlja u radu, jednako su vredni i re-
levantni za oblast psihologije obrazovanja i savremenu teoriju i
praksu specijalne edukacije i rehabilitacije.
AB  - In this paper a brief historical section of the basic idea of inclusive education in france,
starting from the last decade of the 20th century to today, has been done. according to
M. Duru – Bellato, ”analysis of these projects, targets groups that elaborated them and
the process that led to their institutionalization, as well as their long-term or shortterm
effects represents the core element of the sociology of education (Duru-Bellato
Van Zanten, 1992: 9). The results of the historical analysis of the social roots of three
educational policies (segregation, adaptation and integration), discussed in this paper,
are equally valuable and relevant to the area of psychology education and contemporary
special education and rehabilitation.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
T1  - Istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivom obrazovanju u Francuskoj
EP  - 66
SP  - 59
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4197
ER  - 
@conference{
author = "Flipović, Mirko and Matejić-Đuričić, Zorica and Đuričić, Milica",
year = "2016",
abstract = "U ovom radu izvršen je kratak istorijski presek osnovnih ideja
o inkluzivnom obrazovanju u Francuskoj, počevši od poslednjih de-
kada XX veka do danas. Prema rečima M. Duru-Bellat, „analiza tih
projekata, ciljeva grupa koje su ih elaborirale i procesa koji su
vodili njihovoj institucionalizaciji, kao i efekata koji su se
javljali na duži ili kraći rok, predstavlja suštinski element
sociologije obrazovanja”. Rezultati istorijske analize društ-
venih korena tri obrazovne politike (segregacije, adaptacije i
integracije), o kojima se raspravlja u radu, jednako su vredni i re-
levantni za oblast psihologije obrazovanja i savremenu teoriju i
praksu specijalne edukacije i rehabilitacije., In this paper a brief historical section of the basic idea of inclusive education in france,
starting from the last decade of the 20th century to today, has been done. according to
M. Duru – Bellato, ”analysis of these projects, targets groups that elaborated them and
the process that led to their institutionalization, as well as their long-term or shortterm
effects represents the core element of the sociology of education (Duru-Bellato
Van Zanten, 1992: 9). The results of the historical analysis of the social roots of three
educational policies (segregation, adaptation and integration), discussed in this paper,
are equally valuable and relevant to the area of psychology education and contemporary
special education and rehabilitation.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016",
title = "Istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivom obrazovanju u Francuskoj",
pages = "66-59",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4197"
}
Flipović, M., Matejić-Đuričić, Z.,& Đuričić, M.. (2016). Istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivom obrazovanju u Francuskoj. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 59-66.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4197
Flipović M, Matejić-Đuričić Z, Đuričić M. Istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivom obrazovanju u Francuskoj. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:59-66.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4197 .
Flipović, Mirko, Matejić-Đuričić, Zorica, Đuričić, Milica, "Istorijski presek osnovnih ideja o inkluzivom obrazovanju u Francuskoj" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):59-66,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4197 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB