Приказ основних података о документу

dc.creatorRadulović, Danka
dc.creatorJovanović, Mirko
dc.date.accessioned2022-02-28T09:34:41Z
dc.date.available2022-02-28T09:34:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-84765-51-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4180
dc.description.abstractO poremećaju učenja govorimo kada je školsko postignuće učenika ispod Očekivanog za njegov uzrast, za njegovo školsko iskustvo i za njegove Intelektualne sposobnosti. Metodološki preciznije, dijagnoza se postavlja kada je raskorak između Akademskog postignuća i postignuća na testu inteligencije veći od dve Standardne devijacije. Naučna istraživanja i stručna praksa svedoče da Poremećaji učenja mogu biti prisutni u jednoj ili u nekoliko oblasti učenja Kao što su čitanje, pisanje, matematika i sl. Tako na primer, matematički Poremećaji učenja se ispoljavaju kao oštećenje u računanju i matematičkom Rezonovanju, dok se poremećaj čitanja, tj. Disleksija ispoljava kroz oštećenja Tačnosti čitanja, brzine čitanja i/ili razumevanju pročitanog. Poremećaje učenja srećemo kod 2-10% učenika, ali se, nažalost, uobičajeno Kod njih paralelno pojavljuju i drugi bihevioralni i emocionalni problemi, Između ostalog deficit pažnje i poremećaj hiperaktivnosti, agresija, Socijalno povlačenje i anksioznost, slaba samoprocena, deficit jezičkih i Socijalnih veština, depresija, pa i suicidalnost, što je u radu detaljnije Obrađeno. Učenici sa poremećajem učenja su često socijalno odbačeni, Neretko izbačeni iz škole, okreću se antisocijalnim modelima, Delinkvenciji i ispoljavanju internalizovane psihološke poremećaje, te im Je neophodna stručna pomoć. Tretmanom poremećaja učenja i komorbidnih poremaćaja bave se stručnjaci iz Oblasti specijalne edukacije i edukcioni terapeuti koji učenicima pomažu I da nauče tehnike kojima kompenzuju zaostajanje zbog njihovih specifičnih Poremećaja u učenju, ali i da redukuju simptome internalizovanih i Eksternalizovanih poremećaja.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbijesr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.sr
dc.subjectporemećaji učenjasr
dc.subjectbihevioralni i emocionalni poremećajisr
dc.titlePoremećaji učenja i paralelni bihevioralni i emocionalni Problemi učenikasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage77
dc.citation.spage77
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6209/bitstream_6209.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4180
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу