rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja

Thumbnail
2017
bitstream_6164.pdf (193.6Kb)
Authors
Stanimirović, Dragana
Jablan, Branka
Đušić, Dijana
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Način provođenja slobodnog vremena je značajan činilac razvoja ličnosti i prevencije društveno neprihvatljivog ponašanja ili zavisnosti učenika. Analiza udela pojedinih vrsta aktivnosti u ukupnom slobodnom vremenu pruža osnovu za bolje planiranje vannastavnih aktivnosti. Cilj istraživanja bio je utvrđivanje razlika između učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja u količini vremena koje provode u pojedinim vrstama slobodnih aktivnosti. Uzorak je činilo ukupno 60 učenika viših razreda osnovne škole – po 30 eksperimentalne (učenici sa smetnjama u razvoju) i kontrolne grupe (učenici tipičnog razvoja). Za prikupljanje podataka korišćen je metod 24-časovnog vremenskog dnevnika (24 hour time diary) prema uputstvima Bolger et al. (2003). Ispitanici su u polučasovnim intervalima opisivali aktivnosti kojima su se bavili tokom prethodnog radnog dana i dana vikenda. Obrada podataka je obavljena tako što su sve aktivnosti razvrstane s obzirom na primarni cilj koji se ...njima ostvaruje u tri kategorije (relaksirajuće; socijalne; ekspresivne) i podkategorije i što je za svaku izračunat udeo u ukupnom slobodnom vremenu. U obe grupe najzastupljenije su relaksirajuće aktivnosti – gledanje televizije i slušanje muzike. Najveća razlika je u pogledu druženja sa porodicom – u eksperimentalnoj grupi 34,19%; u kontrolnoj 1,27%. Udeo sportskih aktivnosti u eksperimentalnoj grupi je 4,1%, dok je u kontrolnoj 18,9%. Analiza razlika između dečaka, kao i devojčica, dveju grupa takođe je ukazala na značajne razlike. Uočene razlike pokazuju kojim aktivnostima treba posvetiti pažnju u osmišljavanju slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju, a kojim učenika tipičnog razvoja.

Keywords:
slobodno vreme / primarni cilj aktivnosti / učenici sa smetnjama u razvoju / učenici tipičnog razvoja
Source:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017., 2017, 43-43
Publisher:
  • Društvo defektologa Srbije

ISBN: 978-86-84765-51-4

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4177
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4177
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Stanimirović, Dragana
AU  - Jablan, Branka
AU  - Đušić, Dijana
PY  - 2017
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4177
AB  - Način provođenja slobodnog vremena je značajan činilac razvoja ličnosti i
prevencije društveno neprihvatljivog ponašanja ili zavisnosti učenika. Analiza
udela pojedinih vrsta aktivnosti u ukupnom slobodnom vremenu pruža osnovu za bolje
planiranje vannastavnih aktivnosti. 
Cilj istraživanja bio je utvrđivanje razlika između učenika sa smetnjama u razvoju i
učenika tipičnog razvoja u količini vremena koje provode u pojedinim vrstama 
slobodnih aktivnosti. Uzorak je činilo ukupno 60 učenika viših razreda osnovne
škole – po 30 eksperimentalne (učenici sa smetnjama u razvoju) i kontrolne grupe
(učenici tipičnog razvoja). Za prikupljanje podataka korišćen je metod 24-časovnog
vremenskog dnevnika (24 hour time diary) prema uputstvima Bolger et al. (2003).
Ispitanici su u polučasovnim intervalima opisivali aktivnosti kojima su se bavili
tokom prethodnog radnog dana i dana vikenda. Obrada podataka je obavljena tako što
su sve aktivnosti razvrstane s obzirom na primarni cilj koji se njima ostvaruje u tri
kategorije (relaksirajuće; socijalne; ekspresivne) i podkategorije i što je za svaku
izračunat udeo u ukupnom slobodnom vremenu.  
U obe grupe najzastupljenije su relaksirajuće aktivnosti – gledanje televizije i
slušanje muzike. Najveća razlika je u pogledu druženja sa porodicom – u
eksperimentalnoj grupi 34,19%; u kontrolnoj 1,27%. Udeo sportskih aktivnosti u
eksperimentalnoj grupi je 4,1%, dok je u kontrolnoj 18,9%. Analiza razlika između
dečaka, kao i devojčica, dveju grupa takođe je ukazala na značajne razlike.  
Uočene razlike pokazuju kojim aktivnostima treba posvetiti pažnju u osmišljavanju
slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju, a kojim učenika tipičnog razvoja.
PB  - Društvo defektologa Srbije
C3  - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.
T1  - Uporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja
EP  - 43
SP  - 43
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4177
ER  - 
@conference{
author = "Stanimirović, Dragana and Jablan, Branka and Đušić, Dijana",
year = "2017",
abstract = "Način provođenja slobodnog vremena je značajan činilac razvoja ličnosti i
prevencije društveno neprihvatljivog ponašanja ili zavisnosti učenika. Analiza
udela pojedinih vrsta aktivnosti u ukupnom slobodnom vremenu pruža osnovu za bolje
planiranje vannastavnih aktivnosti. 
Cilj istraživanja bio je utvrđivanje razlika između učenika sa smetnjama u razvoju i
učenika tipičnog razvoja u količini vremena koje provode u pojedinim vrstama 
slobodnih aktivnosti. Uzorak je činilo ukupno 60 učenika viših razreda osnovne
škole – po 30 eksperimentalne (učenici sa smetnjama u razvoju) i kontrolne grupe
(učenici tipičnog razvoja). Za prikupljanje podataka korišćen je metod 24-časovnog
vremenskog dnevnika (24 hour time diary) prema uputstvima Bolger et al. (2003).
Ispitanici su u polučasovnim intervalima opisivali aktivnosti kojima su se bavili
tokom prethodnog radnog dana i dana vikenda. Obrada podataka je obavljena tako što
su sve aktivnosti razvrstane s obzirom na primarni cilj koji se njima ostvaruje u tri
kategorije (relaksirajuće; socijalne; ekspresivne) i podkategorije i što je za svaku
izračunat udeo u ukupnom slobodnom vremenu.  
U obe grupe najzastupljenije su relaksirajuće aktivnosti – gledanje televizije i
slušanje muzike. Najveća razlika je u pogledu druženja sa porodicom – u
eksperimentalnoj grupi 34,19%; u kontrolnoj 1,27%. Udeo sportskih aktivnosti u
eksperimentalnoj grupi je 4,1%, dok je u kontrolnoj 18,9%. Analiza razlika između
dečaka, kao i devojčica, dveju grupa takođe je ukazala na značajne razlike.  
Uočene razlike pokazuju kojim aktivnostima treba posvetiti pažnju u osmišljavanju
slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju, a kojim učenika tipičnog razvoja.",
publisher = "Društvo defektologa Srbije",
journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.",
title = "Uporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja",
pages = "43-43",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4177"
}
Stanimirović, D., Jablan, B.,& Đušić, D.. (2017). Uporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.
Društvo defektologa Srbije., 43-43.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4177
Stanimirović D, Jablan B, Đušić D. Uporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.. 2017;:43-43.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4177 .
Stanimirović, Dragana, Jablan, Branka, Đušić, Dijana, "Uporedno istraživanje slobodnog vremena učenika sa smetnjama u razvoju i učenika tipičnog razvoja" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. (2017):43-43,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4177 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB