Приказ основних података о документу

dc.creatorKarić, Jasmina
dc.creatorRadonjić, Isidora
dc.creatorJovanović, Vesna
dc.date.accessioned2022-02-24T11:42:23Z
dc.date.available2022-02-24T11:42:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-84765-54-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4165
dc.description.abstractDeca predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta pretežno su zatvorena u skučene prostore obrazovnih i/ili ustanova socijalne zaštite koje nude malo mogućnosti za razvoj fizičkix potencijala, u kojima deca nemaju mogućnosti da neposredno dožive prirodu i prirodne procese, da iz prirode uče, stiču iskustva i tako grade odgovarajući odnos prema prirodnom okruženju. U svojim programima imaju malo aktivnosti kojima je cilj boravak u prirodi uz predhodno osmišljene programe koji pospešuju opšte zdravstveno stanje, razvijaju logičko i apstraktno mišljenje kao i vremensko-prostorne odnose. Program “Šumska tajna” namenjen je svoj deci, sa i bez teškoća u razvoju i počiva na principu doživljajne pedagogije a zamišljen je kao aktivnost koja ima za cilj da deca dok borave u prirodi, neposredno uče o svetu koji ih okružuje, da se dok se kreću uz pomoć predhodno napravljene mape terena u sredini koja je puna podsticaja, nalaze u misaono aktivnom položaju: da posmatraju, uviđaju, upoređuju, slušaju, zaključuju.. „Šumska tajna“ je kao pilot istraživanje sproveden u predškolskoj ustanovi „Š.B“ u Beogradu. Programu „Šumska tajna“ u trajanju od dva meseca, bila su izložena - deca mešovite vrtićke grupe (neslučajni prigodni uzorak). Koristili smo test jezičkog zapamćivanja, samostalnog i slobodnog prepričavanja S.Vladisavljević.Testirana su deca pre i nakon izloženosti Programu “Šumska tajna”. Prikupljeni podaci su obrađeni t-testom značajnosti za zavisne uzorke. Rezultati istraživanja su potvrdili početnu hipotezu da postoji statistički značajna razlika u stepenu postignuća na testu pre i posle primene Programa. Boravak dece u prirodi omogućava sticanje neposrednih, senzornih iskustava i saznanja. U znalački osmišljenim aktivnostima koje se odvijaju u prirodi a počivaju na interakciji, deca dok su u misaono- aktivnom položaju mogu da zadovolje svoje potrebe za kretanjem, za društvom, za boravkom na svežem vazduhu kao i da aktivno iskažu sopstvene potencijale.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDrustvo defektologa Srbijesr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbijesr
dc.subjectDecasr
dc.subjectprirodasr
dc.subjectambijentalni oblici učenjasr
dc.subjectŠumska tajnasr
dc.titleПрограм „шумска тајна“ као облик амбијенталне наставеsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage199
dc.citation.spage199
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6040/bitstream_6040.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4165
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу