Приказ основних података о документу
Preliminarni rezultati on-line obuke u oblasti prevencije napuštanja škole i školskog neuspeha kod učenika sa autizmom
dc.creator | Glumbić, Nenad | |
dc.creator | Petrović, Sunčica | |
dc.date.accessioned | 2022-02-23T13:00:54Z | |
dc.date.available | 2022-02-23T13:00:54Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-58-3 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4156 | |
dc.description.abstract | Prelazak učenika sa autizmom iz osnovne u srednju školu može da potencira već postojeće ili da uzrokuje nove adaptacione probleme koji neretko imaju za posledicu povećanje anksioznosti i stresa, neuspeh u školi, često izostajanje i, na kraju, i napuštanje škole. Stoga je neophodno uspostaviti blisku saradnju između nastavnika i stručnih saradnika u osnovnim i srednjim školama tokom tranzicionog perioda. Kako bi se nastavnicima redovnih škola pružile neophodne informacije za rad sa učenicima sa autizmom, njihovim porodicama i vršnjacima, osmišljena je on-line obuka na četiri jezika: engleskom, španskom, portugalskom i srpskom. Početna ideja je bila da u se u pilot fazi obuke angažuje 15 nastavnika i saradnika, kako bi validirali sadržaj kursa. Međutim, pošto se na poziv, upućen preko društvenih mreža, u Srbiji javilo gotovo 100 zainteresovanih polaznika, dobili smo odobrenje da u pilot fazu projekta uključimo 50 polaznika. Obuka je organizovana u pet modula za samostalan rad i tri opcione sesije on-line kontakta sa stručnjakom za autizam koji je učestvovao u kreiranju programa obuke. U svakom modulu ponuđene su kratke lekcije i prezentacije. Pojedini moduli imaju video-snimke i aktivnosti koje olakšavaju savladavanje materijala. Osim toga, na kraju svakog modula rešava se test za samoevaluaciju, koji donosi najviše 10 poena. Preliminarni rezultati pokazuju da su polaznici obuke sa najvećim uspehom savladali sadržaje petog modula (Strategije saradnje sa porodicom – AS=8,97) i prvog modula (Osnovna znanja o autizmu – AS=8,65). Isti prosečan broj poena (AS=7,38) ostvaren je na modulima dva i četiri (Potrebe učenika sa autizmom i Izostajanje iz škole), dok su na testu vezanom za modul tri (Strategije intervencije u cilju sprečavanja neuspeha u školi i napuštanja nastave) polaznici ostvarili, u proseku, 7,13 poena. Tokom on-line sesija polaznici navode da je prezentovani materijal korisan, ali neka pitanja smatraju dvosmislenim ili previše nijansiranim, zbog čega se dvoume oko tačnog odgovora. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Drustvo defektologa Srbije | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. | sr |
dc.subject | autizam | sr |
dc.subject | tranzicija | sr |
dc.subject | obuka | sr |
dc.subject | podrška | sr |
dc.title | Preliminarni rezultati on-line obuke u oblasti prevencije napuštanja škole i školskog neuspeha kod učenika sa autizmom | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 214 | |
dc.citation.spage | 214 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5993/bitstream_5993.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4156 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |