Приказ основних података о документу
Polne razlike u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom
dc.creator | Maljković, Marija | |
dc.creator | Ilić, Zoran | |
dc.date.accessioned | 2022-02-23T12:06:29Z | |
dc.date.available | 2022-02-23T12:06:29Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-58-3 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4151 | |
dc.description.abstract | Savremeni pristupi u socijalnoj pedagogiji, psihologiji, kriminologiji i sociologiji, sve više poklanjaju pažnju etiološkim razlikama u nekim ponašanjima ili odnosima, između dečaka i devojčica tj. razlikama po polu. U mnogim istraživanjima potvrđena je povezanost između pola učenika i školskog postignuća, a rezultati pokazuju da devojčice ispoljavaju veći stepen angažovanosti u školi, da su u proseku imale bolje ocene i ostvaruju bolje akademsko postignuće u odnosu na dečake, a osim razlike u kognitivnim sposobnostima, objašnjenja se nalaze i u boljoj adaptaciji devojčica na školske aktivnosti, zastupljenim stilovima učenja, boljom koncentracijom i razvijenijim organizacionim veštinama. Sa druge strane, neki autori smatraju da polne razlike u školskom uspehu leže u faktorima ličnosti i motivacije, pre nego u kognitivnim sposobnostima učenika. U Republici Srbiji je u toku 2019. godine sprovedeno istraživanje sa ciljem utvrđivanja polnih razlika u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom. Uzorak istraživanja obuhvatio je 665 ispitanika (336 muškog i 329 ženskog pola), uzrasta od 14 do 22 godine, podeljena u dva poduzorka. Prvi poduzorak činilo je 217 mladih u skukobu sa zakonom, a drugi poduzorak činilo je 448 srednjoškolaca. U istraživanju su korišćene 24 varijable, a rezultati primene diskriminativne analize pokazali su da četiri varijable nemaju uticaja ni kod dečaka, ni kod devojčica, tri varijable su iste, a čak 17 imaju različit uticaj. To je izuzetno važan rezultat, jer pokazuje da je etiologija sukoba sa zakonom, bar ona koja potiče iz školskog neuspeha, različita kada je pol ispitanika u pitanju. Dakle, postoje očigledne etiološke razlike u faktorima prestupništva mladih koje potiču iz školskog neuspeha, pa verovatno i školskog okruženja uopšte, koje su temeljene na razlikama u polu. Te razlike se moraju poštovati u kreiranju ukupne prosvetne politike, a naročito u onom delu prosvetne funkcije zadužene za proces vaspitanja mladih. Dalje, na tim razlikama moraju se kreirati i sprovoditi preventivne intervencije. Bez njihovog prilagođavanja polnim razlikama u etiologiji prestupništva, njihova efektivnost biće dovedena u pitanje. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Drustvo defektologa Srbije | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022. | sr |
dc.subject | polne razlike | sr |
dc.subject | školski neuspeh | sr |
dc.subject | sukobi sa zakonom | sr |
dc.title | Polne razlike u uticaju školskog neuspeha na sukobe sa zakonom | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 128 | |
dc.citation.spage | 128 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5987/bitstream_5987.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4151 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |