Приказ основних података о документу

dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorBokun, Aleksandra
dc.creatorJerinić, Vesna
dc.date.accessioned2022-02-22T07:25:42Z
dc.date.available2022-02-22T07:25:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-84765-58-3
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4139
dc.description.abstractDeca s intelektualnom ometenošću neretko pokazuju nedovoljno kontrolisano ponašanje koje se ispoljava u vidu agresije uzrokovane promenom emocionalnog stanja. Često pokazuju zbunjenost sopstvenom agresivnom energijom stoga je od izuzetne važnosti da im se omoguće različite prilike za izražavanje, doživljavanje, prihvatanje i ekspresiju emocija. Najbolji način proživljavanja sopstvenih emocija je kroz nedirektivnu terapiju igrom budući da ona omogućava detetu da kontroliše i balansira emocije, posebno negativne kao što su bes, strah, bol i uznemirenost. Pištolji, vreće za udaranje, superheroji i slične „agresivne“ igračke oslobađaju decu napetosti i stresa. Dete tokom nedirektivne igre uz podršku terapeuta obrađuje, objašnjava, shvata i integriše svoja neprijatna ranija iskustva. Cilj rada je da se na osnovu pregleda i analize literature ukaže na značaj primene nedirektivne terapije igrom kod dece s intelektualnom ometenošću koja pokazuju agresivno ponašanje. Pretraga literature realizovana je kroz Google Scholar i servis Konzorcijuma biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku – KOBSON. Analiza malobrojnih istraživačih radova pokazuje da je nedirektivna terapija igrom značajan metod za umerenu redukciju agresivnog ponašanja kod dece s intelektualnom ometenoću. Autori navode da su deca tokom terapije u prijatnom i bezbednom okruženju ispoljavala agresivno ponašanje na koje je terapeut davao empatičan odgovor. Kroz izražavanje agresivnog ponašanja u sobi za igru u prisustvu terapeuta koji verbalizuje sva dečija osećanja i radnje deca su naučila kako da zadovolje sopstvene potrebe na društveno prihvatljiv način. Istraživači ukazuju na potrebu za opsežnijim istraživanjima koja bi procenjivala uticaj nedirektivne terapije igrom na smanjenje agresivnog ponašanja kod dece s intelektualom ometenošću.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbijesr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.sr
dc.subjectCCPTsr
dc.subjectagresijasr
dc.subjectterapija igromsr
dc.titleNedirektivna terapija igrom i agresivno ponašanje kod dece s intelektualnom ometenošćusr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage193
dc.citation.spage193
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5955/bitstream_5955.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4139
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу